user icon

VeeKay in de wolken na poleposition op Barber: ''Dit is geweldig!''

  • Gepubliceerd op 30 apr 2022 21:20
  • comments 11
  • Door: Martijn Arnoldus

“Dit is geweldig”, jubelt Rinus 'VeeKay' na zijn behaalde poleposition tijdens de Grand Prix van Alabama. ''Precies wat we nodig hadden. Voor wat betreft de race van morgen is het natuurlijk mijn doel om te winnen. Als je vanaf P1 start, moet je ook voor P1 aan de finish gaan. Een paar factoren spelen ons in de kaart: onze bolide ligt als een trein op rails en bovendien hoef ik niemand in te halen. Dat is ideaal op een circuit waar inhalen sowieso erg lastig is! Qua bandenmanagement heb ik een goed gevoel. Ik heb er zin in!''

In het laatste segment van de kwalificatie reed VeeKay een ronde van 1.06.2507, waarmee de Ed Carpenter Racing-coureur Patricio O’Ward met ruim veertien honderdsten van een seconde wist af te troeven. ''Ik wist dat het erin zat, maar toch ging het beter dan verwacht. We hoopten van tevoren op deelname aan de Fast Six en toen ik het eenmaal had bereikt, viel de druk weg. Het voelde goed, het voelde eigenlijk al de hele dag goed. In de training was ik ook al de snelste, al moest ik daar een slag om de arm houden omdat niet iedereen een snelle ronde had kunnen voltooien vanwege een chaotische eindfase.''

VeeKay vervolgt verder over zijn heldemansrit: ''Tijdens de kwalificatie kon ik mijzelf telkens verbeteren. Het eerste segment was oké, maar niet perfect, omdat ik door het vuil moest tijdens mijn snelste ronde. Vlak voor mij was er namelijk iemand kortstondig van de baan geraakt. Ook in het tweede gedeelte kon ik nog niet het maximale eruit halen, maar desalniettemin bereikte ik de Fast Six. Toen wist ik dat P1 binnen de mogelijkheden lag.''

De Grand Prix van Alabama is zondagavond om 19.15 uur Nederlandse tijd en is te volgen via Ziggo Sport. 
 

Persoonlijk hoop ik op een regenbui... die kans was redelijk groot meende ik...

Maar heerlijk gereden met een ECR. Rocket Rinus verdient een betere auto.

  • 3
  • 30 apr 2022 - 21:31

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Persoonlijk hoop ik op een regenbui... die kans was redelijk groot meende ik...

    Maar heerlijk gereden met een ECR. Rocket Rinus verdient een betere auto.

    • + 3
    • 30 apr 2022 - 21:31
    • Waar we het gisteren idd ook al over hadden, zo'n Jimmy Johnson of Simon Pagenaud mogen wat mij betreft wel plaats maken voor Rinus. Chip of Penske zijn mooie teams voor Veekay.

      • + 1
      • 1 mei 2022 - 06:55
    • ECR heeft een auto geleverd die op pole staat, dat is dan de snelste auto van het veld.

      ECR zal zich moeten verbeteren als team in strategie en pitstops.

      Het is een klein team, maar maken nu flink stappen, ook op de roadcoarses

      • + 0
      • 1 mei 2022 - 11:14
    • MacGyver@ over 1 ronde is het een auto waarmee je de snelste tijd zou kunnen rijden, maar ECR is helaas geen heel sterk team.

      Teamgenoot Daily is nergens te vinden op road en streetcourses. Waar ECR vaak last van heeft is bandenslijtage en slechte pitstops, en bandenslijtage is toch ook deels de dempers en dus de auto.

      Wel is ECR beter dan Juncos, dus ook de prestatie van Ilott dit weekend is super sterk te noemen.

      • + 1
      • 1 mei 2022 - 17:34
  • Fantastisch nieuws!
    ...maar wat heeft dit met F1 te maken?
    (Plaats het wven onder het tabje IndyCar)

    • + 1
    • 30 apr 2022 - 23:29
    • ralph2102

      Posts: 860

      Je bent toch niet op je Pick getrapt😂😂😂

      • + 1
      • 30 apr 2022 - 23:38
    • In een weekend zonder F1 mag er gewoon gepost worden met onderwerpen zoals FE, Indy en DTM. Eigenlijk als de F1 rijdt mag dat ook. Mag wat zeg ik, dat moet gewoon.

      • + 1
      • 1 mei 2022 - 10:48
  • Kijk je een keer niet, grrrrr morgen maar een koppie minder feest vieren .

    • + 1
    • 30 apr 2022 - 23:43
    • ralph2102

      Posts: 860

      Je zal er aan toe zijn geweest 😂😂😂

      • + 0
      • 1 mei 2022 - 00:08
    • Best wel, we hebben een hoop feessies in te halen toch? ;-)

      • + 1
      • 1 mei 2022 - 00:33
  • Knap!

    • + 0
    • 1 mei 2022 - 09:23

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land NL
  • Geb. datum 11 sep 2000 (21)
  • Geb. plaats Hoofddorp, Netherlands, NL
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar