user icon

Verstappen doet niet mee aan oorlogstaal in titelstrijd

  • Gepubliceerd op 02 dec 2021 16:19
  • comments 49
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen vervolgt in Saoedi-Arabië zijn epische titelstrijd met Lewis Hamilton. De Nederlandse Red Bull-coureur gaat nog aan de leiding in het wereldkampioenschap maar voelt de hete adem van Hamilton in zijn nek. Toch blijft de Limburger zeer rustig onder de situatie.

Op het Jeddah Corniche Circuit schoof Verstappen aan bij de internationale pers op zijn licht op de titelstrijd en de allereerste Grand Prix van Saoedi-Arabië ooit. Verstappen pakt het aan als elke andere race. Op de persconferentie sprak hij zich uit: "Ik ga het doen zoals ik al het hele seizoen doe. Niets is anders. Het is een nieuw circuit, dat moeten we eerst leren kennen."

Concentratie

Verstappen blijft dan ook rustig onder de gespannen situatie. De epische titelstrijd maakt niet zoveel indruk op hem. Hij haalt zijn schouders erover op: "Ik concentreer mij gewoon op het weekend. Ik ga proberen om zo goed mogelijk voor de dag te komen hier."

Gemotiveerd

De Nederlandse Red Bull-coureur barst ten minste wel van de motivatie. Hij wil alleen niet te ver op de zaakjes vooruit lopen: "We zijn heel erg gemotiveerd. Het is een nieuwe kans voor iedereen. Hopelijk wordt het een spannend weekend en hopelijk kunnen we hier competitief zijn. Maar het is nog veels te vroeg om daarover iets te zeggen."

Reacties (49)

Login om te reageren
  • Lijkt de beste benadering van dit weekend. Ben erg benieuwd hoe de race zal verlopen.

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 16:29
    • Ik ook. Gelet op de layout en de voorspellingen van de experts zullen het snelle rondjes worden, denk ik ;-)

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 16:34
    • Met lange rechte stukken en heel veel bochten...

      En, oh ja, iedereen rijdt weer op Pirelli’s...

      De sjeik van SA is al in Jeddah...

      Het weer is warm en zonnig, sneeuwbuien worden niet verwacht...

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 19:10
    • Het zou weleens chaos kunnen worden. Nieuw asfalt met weinig grip, hoge snelheden en geen uitloopstroken maar muren.

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 20:48
    • Snork

      Posts: 13.926

      Het dooit er stevig.

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 21:22
    • Of Max of Lewis parkeert hem in de muur. Het gaat zo’n gekke race worden.

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 22:28
  • vosje1991

    Posts: 179

    Ik denk/hoop dat het echt een gekke race wordt. Veel SC's, een uitvallende Lewis omdat hij bij een wanhoopsinhaalpoging in de muur klapt en een Max die uiteindelijk wereldkampioen wordt. Laat de race maar beginnen.

    • + 7
    • 2 dec 2021 - 16:34
    • Spoiler alert! ;)

      • + 3
      • 2 dec 2021 - 16:38
    • die gebruiken ze inderdaad... spoilers..

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 17:13
    • Die onsportieve oorlogstaal laat hij graag aan zijn valse fanboys over.

      • + 5
      • 2 dec 2021 - 17:21
    • @liefhebber, Waarom is dat onsportieve oorlogstaal? Een duel op het scherpst van de snede waarbijvde een in de fout gaat. Hij zegt toch niet dat Max hem de muur in werkt. Dat noemt zichzelf een liefhebber......

      • + 3
      • 2 dec 2021 - 18:55
    • mario

      Posts: 9.319

      @bartman: Maar hij wenst Lewis wel in de muur.... Dan ben je in mijn ogen ook niet echt een fan van de sport...

      • + 3
      • 2 dec 2021 - 19:35
    • Alweer een spoiler alert bij Mercedes?

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 20:22
    • @Mario, hij zegt ook niet dat het met 51G moet gaan, het toucheren van de muur kan al genoeg zijn. hij geeft alleen maar aan dat er een echt duel komt waarbij hij hoopt dat Max daar als winnaar uit komt.

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 21:08
    • Rvb1979

      Posts: 587

      @ mario een klappertje hier en daar horen ook bij deze sport. En lewis had er toch weinig moeite mee om een groot feest te vieren nadat ie zijn concurent met 50 g in de muur knalde en nee dat deed ie niet bewust maar was echt een hele gevaarlijke en domme actie van een 7 voudig wk , maar feest dat het na race

      • + 3
      • 2 dec 2021 - 21:52
    • vosje1991

      Posts: 179

      @mario ieder zijn smaak. Ik vind het mooi als tijdens een duel tot het uiterste 1 van de coureurs in de grindbak of in dit geval de muur belandt. Mits de coureur er zonder lichamelijke schade vanaf komt.

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 21:55
    • mario

      Posts: 9.319

      Ik wens gewoon niemand de muur in.... Simpel zat...

      • + 2
      • 2 dec 2021 - 22:12
    • vosje1991 blijk dus helemaal geen autosportliefhebber te zijn maar gewoon een domme sensatie zoeker die de sport niet echt snapt.

      • + 2
      • 2 dec 2021 - 23:42
    • Liefhebber1 blijkt dus helemaal geen liefhebber te zijn. Racen betekent elkaar pushen tot de limiet, elkaar in fouten dwingen ja en als je in racen een foutje maakt kan het zijn dat je in een grindbak komt of je auto beschadigd. Dat is nou eenmaal onderdeel van het spelletje met de naam " racen"

      • + 3
      • 3 dec 2021 - 09:11
    • wbenja

      Posts: 416

      ...om dan vervolgens twee maanden lang over wel of opzettelijk eraf rammen te discussieren...

      • + 1
      • 3 dec 2021 - 10:43
  • Numnum

    Posts: 3.695

    veels te vroeg?

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 17:36
    • Max verloochent zijn roots niet, that’s all...

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 19:13
    • mario

      Posts: 9.319

      @Numnum: Het is een quote hè.... Ze hebben Max gewoon letterlijk geciteerd 😋

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 19:36
    • Is gewoon normaal Nederlands. Niets mis mee.

      • + 0
      • 3 dec 2021 - 09:30
    • mario

      Posts: 9.319

      @fokker: veels te vroeg is geen goed Nederlands, voor velen vast en zeker normaal, maar niet juist....
      Het is: "veel te vroeg", dus zonder de "s"
      Hetzelfde geldt voor velen die zeggen: "Hij is de enigste" Misschien heeft die persoon dan een schoonheidswedstrijd gewonnen, ander is het nog altijd: "Hij is de enige"...

      • + 0
      • 3 dec 2021 - 19:41
    • Zij is de enigste...

      (Ik heb een hekel aan schoonheidswedstrijden voor mannen.)

      • + 1
      • 3 dec 2021 - 20:12
  • De clichés beginnen ook bij de nuchtere Limburger te komen. Over 3/4 jaar is het net zo’n persoon als Hamilton. Mark my words.

    • + 1
    • 2 dec 2021 - 18:49
    • royce

      Posts: 78

      Hij is zo'n beetje de enige die rustig blijft. Als je Ham af en toe hoort foeteren over boorradio dan hoor je de stress. Om over beide teambazen maar te zwijgen.

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 19:15
    • “Simply, simply lovely...”

      • + 2
      • 2 dec 2021 - 19:26
    • mario

      Posts: 9.319

      @royce: Dan heb jij zeker nog nooit een boordradio van Max gehoord, die doet precies hetzelfde en dat geldt voor elke coureur!!! Maar als Max foetert en tekeer gaat, vind jij dat natuurlijk passievol???

      • + 2
      • 2 dec 2021 - 19:37
    • marcio

      Posts: 3.089

      @royce
      De enige die ik (veelvuldig) hoor foeteren (=schelden) is Max. Voor schuttingtaal moet je bij Max zijn en niet Lewis. Dus wie heeft er nou echt last van stress!?

      • + 4
      • 2 dec 2021 - 19:39
    • Mazepin.

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 19:43
    • Marcio, voor mij is foeteren ageren en niet schelden. Enndatbhoor ik Lewis toch vaker doen naar zijn team toe ocer gemaakte keuzes in de strategie bijvoorbeeld. Daar hoor ik regelmatig onzekerheid bij hem. Max heeftvdie onzekerheid minder m.i. en lijkt meer 'in overleg' met zijn team.

      Schelden komt er bij Max inderdaad wat makkeljker uit.

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 19:50
    • @royce

      Waar zie je mij schrijven dat hij niet rustig blijft?

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 19:53
  • Beetle

    Posts: 1.823

    Epische strijd...
    Hahahaha, als Max geen wk wordt zijn ze deze volgend jaar al weer vergeten

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 19:13
  • “Oorlogstaal”

    De interviewer heeft het er niet over.
    Verstappen heeft het er niet over.
    De schrijvert denkt, hoe kom ik ooit aan voldoende clicks...

    • + 5
    • 2 dec 2021 - 19:30
    • Snork

      Posts: 13.926

      Duidelijke oorlogstaal Larry!

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 21:23
    • nr 76

      Posts: 2.709

      Larry is op oorlogspad

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 21:41
  • Wauw, zó rustig... indrukwekkend... Dju, weer geklikt...

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 19:38
    • Mugello

      Posts: 1.121

      Ik hoopte ook iets van Ferrari te lezen. ;)

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 19:40
    • Ook bij Ferrari geen oorlogstaal en Jack Plooij gaat toch niet naar Ferrari...

      We wachten nog op reacties van Charles en Carlos op de brief van Amnesty Italië...

      Leclerc heeft weer van Sainz verloren met schaken...

      Het haar van Binotto heeft een nieuw hoogtepunt bereikt, hij kon alleen liggend naar SA worden vervoerd...

      Enzo heeft zich al drie maanden niet omgedraaid in zijn graf...

      Silvia van de PR-afdeling roept alle Ferrari-fans op de komende twee weken in oranje-kledij voor de tv te gaan zitten...

      Later meer...

      • + 3
      • 2 dec 2021 - 19:52
    • Mugello

      Posts: 1.121

      Bedankt.

      Je leest het gelukkig hier als eerste!

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 19:55
  • Weet iemand welk type staal dat is, dat oorlog staal?
    Ik dachtndat alles zo'n béétje carbonnwas in de f1

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 19:52
    • mario

      Posts: 9.319

      De Duitsers hadden er richting het einde van de Tweede Wereldoorlog een flink tekort aan... 😋

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 20:03
    • Hopelijk voor Lewis dit keer niet dan.

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 20:21
  • Op de achtergrond is het een hondenhok starring Hamilton, Wolff, Horner en Marko.

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 20:14
  • Raycer

    Posts: 21

    Of max is een geweldige acteur..........dat hij zo koelbloedig doet.
    Maar dat denk ik niet aan de duidelijkheid over een aantal eerdere gebeurtenissen waar hij zich over uitsprak in het verleden!
    Deze gast is er 100 procent klaar voor!
    (vanaf zijn 6e jaar is dit zijn doel. Kijk maar naar Zandvoort waar de hele natie deze zelfde druk op hem richte.

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 23:12

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar