user icon

Binotto kan niet wachten op 2022: "Het is haast ondragelijk"

  • Gepubliceerd op 27 nov 2021 12:02
  • comments 23
  • Door: Bob Plaizier

Ferrari kende in 2020 een werkelijk rampzalig seizoen. De legendarische formatie zakte compleet door het ijs en krabbelde dit jaar weer enigszins op uit een diepe put. Momenteel staan ze derde in de tussenstand bij de constructeurs alleen zijn ze nog lang niet waar ze willen staan.

De Italiaanse renstal is al geruime tijd druk bezig met de ontwikkelen voor 2022. Teambaas Mattia Binotto kan niet wachten op het einde van het seizoen. Bij  Corriere dello Sport spreekt hij zich uit: "Het is haast ondragelijk. We wilden veel leren dit jaar en dat hebben we gedaan. We werken al geruime tijd in volle vaart voor de auto voor aankomend jaar. Ik kan niet wachten op het einde van het seizoen."

Binotto geeft ook eerlijk toe dat alles wat het team dit jaar heeft aangepast is gebeurde met 2022 in het achterhoofd. "We hebben aan het begin van het jaar een aantal dingen aangepast maar dat draaide meer om ontwikkeling. Ook de optimalisatie van de motor aan het einde van de zomer was gericht op 2022."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Ollandos

    Posts: 353

    Het zou toch best wel leuk zijn als Ferrari volgend jaar als grote verrassing met alles en iedereen de vloer aanveegt.

    • + 5
    • 27 nov 2021 - 12:04
    • Een droomscenario!

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 13:17
    • Ron Kanon

      Posts: 832

      Dat zou leuk zijn. Het is tijd voor andere teams vooraan.

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 13:35
    • Ollandos

      Posts: 353

      Ja, waarom niet? Nieuwe reglementen, nieuwe auto’s, dan ook maar eens hopen op nieuwe winnaars. Mercedes heeft voorlopig genoeg gewonnen en Red Bull heeft niet zo mijn sympathie, dan blijven er een heel rijtje teams over die volgend jaar voor de titels kunnen gaan strijden. En dan heeft Ferrari wat mij betreft toch een lichte voorkeur.

      • + 2
      • 27 nov 2021 - 13:45
    • nr 76

      Posts: 2.705

      De vloer aanvegen hoeft voor mij niet, maar als de Ferrari vs mcLaren strijd volgend jaar om het kampioenschap zou zijn, ,ou dat wel heel erg gaaf zijn!
      En niejwe kampioenen zijn wat mij betreft sowieso welkom!

      • + 1
      • 27 nov 2021 - 22:57
    • mario

      Posts: 9.319

      @Ollandos: De vloer aanvegen met de rest liever niet, dat hebben we de laatste jaren teveel gezien (m.u.v. dit jaar)... Ze mogen w.m.b. best meedoen om de overwinningen, maar dan ook graag McLaren erbij :)

      • + 0
      • 28 nov 2021 - 07:09
  • racepace1

    Posts: 134

    20 maart 2022 nog even geduld hebben.......pffff

    • + 0
    • 27 nov 2021 - 12:21
    • Om de presentatie van het nieuwe Ferrari extra in het daglicht te zetten gaat Binotto op 19 maart voor het eerst in twee jaar naar de kappert...

      Met zijn nieuwe badmuts-coupe geeft ie Wolff en Horner meteen een Fermé kopstoot...

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 12:59
    • * ferme

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 13:01
  • Snork

    Posts: 13.920

    Ik mis dat ze dit keer niet het “scharlaken rode” team worden genoemd.
    Helemaal van de leg nu…

    • + 1
    • 27 nov 2021 - 12:39
  • Schumi86

    Posts: 258

    Oja ferrari bovenaan tijdens winterstop en dan toch 3e team.

    • + 0
    • 27 nov 2021 - 12:55
  • Eindelijk positieve vooruitzichten. Ferrari is het wachten altijd de moeite waard. Er bestaan dan ook geen andere opties voor deze honkvaste supporter.

    • + 0
    • 27 nov 2021 - 13:16
    • Heb jij soms iets met het “scharlaken rode” team Ferrari @Redcar?

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 15:14
    • Ja, alles, behalve voldoende geld ;-) Maar ik boek progressie. Van een twee Fiat Tipo's naar een Alfa Romeo 156 is toch al iets, niet? Misschien via een Maserati toch nog bij een Ferrari? Maar om eerlijk te zijn? Neen, toch maar niet. Heel grappig, maar uitgerekend vandaag (echt waar) kocht ik een Mazda 323 1.3 uit 1988. Voor de jongens die weldra hun rijbewijs behalen. Als ze willen autorijden, zullen ze ervoor moeten werken om vooruit te geraken, geen snufjes, geen bekrachtigingen en een onafneembare trekhaak om het parkeren niet makkelijk te maken. Verwennen heeft geen zin. Oldschool, just like daddy! Geen spatje roest (de Mazda bedoel ik, haha) en aan blanco groene kaart (bij jullie apk, geloof ik). Ferrari zit in mijn hart, allerminst in mijn portemonnee...

      • + 1
      • 27 nov 2021 - 19:58
  • ze hebben hun verdiende straf inmiddels wel uitgezeten. Wat zou het mooi zijn als we volgend jaar Ferrari en McLaren weer aan de top zien. En wat zou het mooi zijn als het veld eindelijk eens echt in elkaar schuift. We zijn nu al blij met een tweestrijd, maar het kan en moet nog veel beter. Wat er de afgelopen 7 jaar is gebeurd mag iig nooit weer gebeuren.

    • + 0
    • 27 nov 2021 - 14:24
    • Vergeet Williams niet, die horen ook niet onderaan te bungelen.

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 14:32
    • Ollandos

      Posts: 353

      Ach ja en natuurlijk moet die oude koe ook weer even uit de sloot gehaald worden.
      En waarom mag wat er de laatste 7 jaar gebeurd is niet weer gebeuren, soms omdat jou clubje die 7 jaar steeds maar weer achter de feiten aangelopen heeft, en zelfs met de beste coureur ter wereld nog geen titel binnen gehaald heeft. Hou toch eens op met dat zure doorzichtige fanboy gedoe man.

      • + 3
      • 27 nov 2021 - 15:06
    • maar die zijn met Latifi en Albon bij voorbaat al kansloos. Ferrari en McLaren hebben rijders die mee horen te doen voor de prijzen.

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 15:40
    • Eerst een betere wagen bouwen dan de lange termijn. Hoop dat het ooit gaat lukken.

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 17:02
    • Ik heb je gister en vandaag welgeteld 2 normale reacties zien geven. Jammer dat je weer in je oude jij terugkeert. Ollandos, zielig figuur.

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 19:46
    • @Ollandos Omdat 7 superdominante jaren door één team gewoon enorm slecht is voor welke sport dan ook. Dat ik dat nog moet uitleggen zeg, ik lijk wel koekoek!

      • + 1
      • 27 nov 2021 - 22:46
    • Schwantz, hij is gewoon een zielige fanboy. Als max 2x kampioen (of een ander natuurlijk) is hij daar fan van. Net zoals mijn zoontje van 13. Lol nu heb ik me even verlaagd tot zijn niveau

      • + 0
      • 28 nov 2021 - 02:02
  • Héhé, de draadjes waar @Mustfeed ons niet plat slaat met zijn eeuwige statistieken. Forza!

    • + 1
    • 27 nov 2021 - 20:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land IT
  • Geb. datum 3 nov 1969 (52)
  • Geb. plaats , IT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar