user icon

Norris tempert verwachtingen: "Ik ben geen zevenvoudig wereldkampioen"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2021 15:19
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

Lando Norris is bezig meer een zeer sterk seizoen. De jonge Britse McLaren-coureur staat momenteel vijfde in de WK-stand en is daarnaast ook zeer populair onder de fans wereldwijd. Uit een enquête onder Formule 1-fans bleek hij zelfs één van de populairste coureurs van het veld te zijn.

Ook op de baan gaat het prima voor Norris. Hij wist meerdere podiumplekken te pakken, pakte een pole position in Rusland en won die race bijna maar kraakte onder de regenval. Hij lijkt nog net te kort te komen om tot de buitencategorie te behoren.

Geen Hamilton

Norris is zelf dan ook de eerste die dat zal toegeven. Tegenover de Amerikaanse tak van ESPN spreekt hij zich uit: "Ik ben nog steeds geen Lewis Hamilton. Ik ben geen zevenvoudig wereldkampioen en ik sta ook niet bekend om meerdere dingen zoals hij. Hij is ook populair buiten de Formule 1. Ik zou niet zeggen dat ik in de buurt kom."

Fans

Tot zijn grote verbazing zag ook Norris dat hij qua populariteit alleen Max Verstappen voor zich moet dulden. Hij is er nog steeds een beetje beduusd door: "Toen de ranglijst naar buiten kwam bleek dat ik de nummer twee was. Er zijn een heleboel dingen waardoor fans dol op mij zijn die verschillen met andere coureurs. Het gaat goed op het moment. Soms gaat het een beetje ver maar het is leuk om te hebben."  

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Nou ja, je staat in ieder geval voor je ploegmaat die er geen ene flikker van bakt.

    • + 1
    • 26 nov 2021 - 15:32
    • Hij heeft wel een race gewonnen. Eerder dan Bottas bijvoorbeeld. Dus opzich maakt dat wel veel goed natuurlijk.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 15:44
    • snailer

      Posts: 6.919

      Norris heeft nog niet gewonnen.
      Maar ik denk dat je Ricciardo bedoelt. Helemaal vergeten dat de twee tegelijk begonnen in F1.
      Ricciardo mocht dan eerder hebben gewonnen, Ricciardo heeft er wel 2 minder. Ricciardo heeft dan weer wel voor 2 teams gewonnen.

      Maar ja. Als overwinningen de norm zijn voor wie het best is, dan zou Norris slechter zijn dan de twee. Norris is dit jaar in ieder geval gemiddeld beter dan Ricciardo.

      Of bedoel je juist dat Ricciardo dit jaar eerder won dan Bottas?

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 16:03
    • Yes. Dat bedoel ik inderdaad. Dat Ricciardo eerder een race heeft gewonnen dan Bottas. Dan heb ik het over dit jaar want die zege in 2014 is geen eerlijke vergelijking vind ik.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 16:07
    • Na Russell en Leclerc toch een van de betere jongere (ik reken Max daar niet meer bij aangezien +5j ervaring)

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 18:20
    • snailer

      Posts: 6.919

      Verstappen is even oud (op een handvol dagen na) als Leclerc. Daarbij heeft Leclerc nagenoeg net zo veel 1 zitter (is volgens sommigen niet de juiste benaming) ervaring.

      Je zou eerder kunnen zeggen dat Verstappen en Leclerc zeer vergelijkbaar zijn. En dat Russel en Norris dat ook zijn. Hoewel. Ik weet niet hoe oud Russel is.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 18:25
    • NicoS

      Posts: 13.666

      Russellllllll is 23. Hij is een half jaartje jonger dan Verstappen en Leclerc.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 19:32
    • snailer

      Posts: 6.919

      Dank je NicoS. Dan hoort hij qua leeftijd bij Leclerc en Verstappen. Qua ervaring bij Norris
      De leeftijd verschillen zijn klein dus toch maar de 4 op een hoop gooien..

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 00:59
    • d07

      Posts: 1.243

      Snailer

      F1-ervaring is wel iets anders dan het aantal jaren ervaring in een single seater.
      Max debuteerde in 2015 en Charles debuteerde in 2018. Max heeft dus al 3 jaren meer ervaring in de Formule 1 dan Charles. Zeker in het begin van de carriere zijn dat cruciale jaren om te ontwikkelen.

      Ik vind daarom dat je ze niet 1 op 1 kan vergelijken qua ervaring.

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 09:45
  • “Hij lijkt nog net te kort te komen om tot de buitencategorie te behoren.”

    Wat niet is kan nog komen naar buitencategorie is Lando zeker niet...

    • + 0
    • 26 nov 2021 - 17:58
    • Hij evolueert wel zeer goed, veel beter dan ik er ooit van verwacht had, vond hem niet zo overtuigend in de F2, maakt dit jaar ook al minder domme fouten die racewin gaat er wel komen denk ik.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 18:19
    • snailer

      Posts: 6.919

      Norris is tot en met vorig jaar behoorlijk wisselvallig geweest. Zal mogelijk met onzekerheid van doen hebben gehad.
      Ik vind hem dit jaar toch veel constanter, is sterk in kwalificatie, kan goed racen. Is duidelijk een potentieel kampioen. Moet hij wel in de juiste auto komen. McLaren heeft het voor mij nog niet bewezen. Was vorig jaar 3de team dacht ik en nagenoeg zeker zakt het naar plek 4.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 18:29
    • Ik kan het mis hebben, maar ik twijfel een beetje aan het vermogen van Norris om met druk om te gaan. Hij loopt bij een sportpsycholoog en ik denk dat dat alleen maar goed is, maar kennelijk heeft hij er wel één nodig. Ik denk dat de absolute top, Hamilton, Verstappen en Alonso, totaal niet aan zichzelf twijfelen. En zelfs Hamilton lijkt dit seizoen niet geheel foutloos onder druk te zijn. Indien Norris het materiaal heeft om om het kampioenschap te strijden, moet ik nog zien of hij die druk wel aankan.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 19:38

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar