user icon

Horner blij met Perez: "Zijn vertrouwen in de auto is aan het groeien"

  • Gepubliceerd op 11 nov 2021 12:16
  • comments 15
  • Door: Bob Plaizier

Lang leek het erop dat Sergio Perez maar niet op stoom kwam bij Red Bull Racing. Maar de afgelopen paar races liet de Mexicaan zien wat hij waard was. De Red Bull-coureur stond de afgelopen drie races op het podium en gaf zijn teammaat Max Verstappen de nodige rugdekking.

Red Bull-teambaas Christian Horner is blij met het feit dat Perez zo in vorm is geraakt. In de F1 Nation Podcast spreekt Horner zich uit: "Zijn vertrouwen in de auto is overduidelijk aan het groeien. Ik denk dat het niet zo simpel is om die auto zomaar te begrijpen. Dat kostte hem tijd eerder in dit seizoen."

Perez laat inmiddels zien wat hij in huis heeft en rijdt met veel vertrouwen zijn races. Horner weet wat daar allemaal voor nodig was. Hij is zeer tevreden: "Het is gelukt om hem te helpen met de set-up en het allerbelangrijkste namelijk het vertrouwen in de auto. Ik heb het gevoel dat hij daar steeds beter en beter inkomt."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Ik hoop dat er dit seizoen nog 1 - 2 tjes door Red Bull gescoord gaat worden. Zou mooi zijn!

    • + 1
    • 11 nov 2021 - 12:22
    • NicoS

      Posts: 13.400

      Met zo’n enorm dominante auto zou dat toch wel één keer moeten lukken…..toch?

      • + 1
      • 11 nov 2021 - 12:49
  • Snork

    Posts: 13.563

    Einde seizoen heeft hij het helemaal op orde. En dan krijgt hij volgend jaar wederom een compleet nieuwe auto. Duh....

    • + 0
    • 11 nov 2021 - 12:23
    • delange

      Posts: 1.644

      Klopt,dat dacht ik dus ook meteen.

      • + 0
      • 11 nov 2021 - 12:40
    • maar volgend jaar krijgt iedereen een nieuwe auto, dus zit iedereen in hetzelfde schuitje. Dit jaar hadden de overstappers en herintreders het in het begin toch wel wat moeilijker. Verder is hij nu iig goed bekend met het team en redelijk geaccepteerd als je het afgelopen zondag zag ;) En de Honda motor (en wellicht andere auto karakteristieken) blijven gewoon.

      • + 1
      • 11 nov 2021 - 12:47
  • Het heeft toch ietsje meer dan 5 races geduurd...

    • + 0
    • 11 nov 2021 - 12:47
    • Zal een keer tiet worden. Nu nog één keertje voor Hamilton finishen met Max op p1 en de titel is zo goed als binnen.

      • + 0
      • 11 nov 2021 - 17:21
  • Ik hoorde van het weekend zijn race engineer praten. Dat komt toch wel heel anders over dan die engineer van Max. Zou daar misschien het probleem in kunnen zitten dat het zo lang heeft geduurd voordat hij z'n draai heeft gevonden?

    • + 0
    • 11 nov 2021 - 13:01
    • snailer

      Posts: 6.236

      Relatie tussen engineer en rijders is natuurlijk super belangrijk. En ik heb begrepen dat het in het begin tussen Verstappen en lambi.... eh... spelling... ook niet goed zat. Dat kwam pas na een aantal races. Ik vond er overigens bij Perez en zijn engineer niet zo veel mis aan. Maar misschien komt dit doorat het bij sommige teams nog veel hectischer is dan bij Perez. En volgens mij als voorbeeld zijn er ook engineers die niet al te veel durven te zeggen. Denk aan Kimi zijn engineer. Die gaat nooit tegen Kimi in eigenlijk.

      • + 0
      • 11 nov 2021 - 13:43
  • Rugdekking...

    In Baku dwong Checo Hamilton wellicht misschien in die magic button ‘situatie (het was geen fout...) en in Mexico heeft zijn aanwezigheid de positionering van de Mercedes-coureurs voor de eerste bocht voor Max wellicht positief beïnvloed, maar verder?
    Is er verder sprake van “de nodige rugdekking” geweest?
    Dacht ‘t niet...

    • + 0
    • 11 nov 2021 - 13:17
    • MWHT

      Posts: 1.324

      Paul Ricard in ieder geval, en dacht ook Turkije wel...

      • + 1
      • 11 nov 2021 - 14:37
    • snailer

      Posts: 6.236

      In Monaco heeft Perez punten weggehaald bij Hamilton. Overigens denk ik nog steeds dat Red Bull daar een strategische fout maakte. Weet niet of ik het eerder heb gezegd, maar Red Bull haalde Perez binnen zodra hij Hamilton en co had binnengehengeld. Maar de pace was zo hoog van Perez dat hij zowel Sainz als Norris had kunnen overcutten (wat een woord).

      Maar goed. We zullen het nooit weten.

      • + 0
      • 11 nov 2021 - 16:01
    • Gelukkig mag je op mijn leeftijd straffeloos wel eens wat vergeten...

      • + 0
      • 11 nov 2021 - 16:27
    • snailer

      Posts: 6.236

      Ik vind dit wel een leuke discussie. Zit volgend jaar Perez terecht naaast verstappen volgend jaar. Zeker ook omdat Gasly het meer dan goed doet op het moment.

      Als je puur naar de prestaties van perez kijkt dit jaar dan is het toch behoorlijk tegenvallend geweest. Perez heeft nooit een 1-2 waar kunnen maken. En ik denk toch dat anderen dit wel voor elkaar zouden hebben gekregen: leclerc, Russel, Norris, Sainz, Alonzo, Vettel. Ik zal er vast wel 1 vergeten. Sorry daarvoor.

      Maar die gasten hebben allemaal een ego en dat is dit jaar echt niet mogelijk. Zodra een rijder punten weg zou halen bij Hamilton/ Verstappen dan zou de ander direct winnen. Op dit moment heeft zowel Bottas als Perez punten weggehaald bij zijn teamgenoot. Althans, ik kan het me niet herinneren.

      Perez heeft buiten dat nooit in de weg gereden van Verstappen. Ook niet na 5 wedstrijden in het siezoen. Sterker nog. Perez ging haast op vakantie om Verstappen een vrije doortocht te geven.
      En vergelijk dat dan eens met Gasly toen die in de Red Bull reed. Silverstone dat jaar. Verstappen sloot enorm snel aan bij Gasly maar kwam er niet voorbij, Silverstone is nu eenmaal erg moeilijk om in te halen. Gasly kreeg opdracht om aan de kant te gaan en terecht, want Verstappen was sneller. Maar gasly deed het niet omdat hij vond dat hij snel genoeg was. Uiteindelijk moest Horner aan de lijn komen om Gasly te dwingen.
      Ondertussen had door het gedraaikont van Gasly Vettel de kans gekregen een seconde of 4 weg te rijden. Verstappen moest dus harder pushen om Vettel nog te achterhalen, wat ook lukte maar wel met meer sleet op de banden. Verstappen kwam wat wijder uit waarna Vettel de kans kreeg de fout te maken die hij maakte. Verstappen verloor een vrij zeker podium en eindigde achter Gasly. Ik ga hier er bij van uit dat hij Bottas makkelijk voorbij kwam want die had al helemaal geen snelheid meer.
      Het ergste vond ik eigenlijk nog hoe goed Gasly had gereden, want hij was 4de geworden voor zijn teamgenoot.

      Dan nog de sfeer. Dier schijnt beter dan ooit te zijn. Verstappen is weg van perez en dat heeft hij ook al een paar maal laten doorschemeren.
      De sfeer, Perez haalt geen punten bij verstappen weg, Perez gaat met aanmoedigen voor Verstappen aan de kant. Voor mij is het duidelijk. Op dit moment is Perez de beste keuze om naast Verstappen te rijden.

      • + 0
      • 11 nov 2021 - 16:40
    • snailer

      Posts: 6.236

      p dit moment heeft zowel Bottas als Perez punten weggehaald bij zijn teamgenoot

      Dat moet natuurlijk zijn .... geen punten

      • + 0
      • 11 nov 2021 - 16:42

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.532
  • Podiums 98
  • Grand Prix 257
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit