user icon

Max Verstappen: "Sergio Perez is een geweldige teamgenoot"

  • Gepubliceerd op 09 aug 2021 16:53
  • comments 16
  • Door: Arjan Hoefakker

Nu de Formule 1 geniet van de zomerpauze, blikt Red Bull Racing met Max Verstappen terug op de eerste seizoenshelft. Volgens Verstappen is Sergio Perez een goede teamgenoot gebleken. De Mexicaanse teamgenoot wist bijvoorbeeld te winnen in Bakoe, nadat Max Verstappen uitviel met een klapband. 

Verstappen: "Hij is een geweldige teamgenoot, de eerste maanden waren goed samen. We kunnen goed samen opschieten, hij is een coole gozer en we kunnen over van alles met elkaar praten, niet alleen over racen. Dat is altijd iets goeds om samen te hebben", vertelt de Nederlander in gesprek met de website van het team van Red Bull Racing. 

In de laatste maanden keerden de fans weer terug op de tribunes, en daar heeft Max Verstappen veel plezier van. "Het is goed om de fans terug te zien op de circuits, dat maakt het leven weer een beetje normaal. Om het Oranje Legioen aan fans weer terug te zien, zorgt voor een geweldige sfeer op het circuit."

Over een aantal weken staat de Grand Prix van België op het programma op het circuit van Spa-Francorchamps. Volgens Max Verstappen is die Grand Prix een geweldige manier om het seizoen weer an te vangen. "Het is mijn favoriete circuit op de kalender en het is altijd geweldig om daar te rijden. Ik hoop dat wij daar een goed resultaat kunnen neerzetten, maar ik zal vooral gewoon genieten van het rijden van de ronden."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Jammer dat hij toch niet wat sneller is...

    • + 0
    • 9 aug 2021 - 15:37
  • Da’s mooi, dat net toen Perez begon tegen te vallen, de fans terugkwamen op de tribunes.
    Zo stond Max er nooit alleen voor.

    • + 0
    • 9 aug 2021 - 17:04
  • Sympathieke vent en een redelijke rijder. Al heb je denk ik een ´klootzakje´ nodig naast Max die hem nog scherper maakt. In heel dominant materiaal maakt het geen reet uit wie je naast hem zet, Maar als je moet vechten en Max het werk moet laten doen heb je iets beters nodig. Ik zou wel een Leclerc/norris/Russell er naast willen zien. Gaat niet gebeuren maar eigenlijk had je die wel nodig moeten hebben dit jaar.

    • + 0
    • 9 aug 2021 - 17:09
    • Ron Kanon

      Posts: 537

      Zet Alonso er maar naast. Die komt vast wel onder de 5 tiende terecht.

      • + 4
      • 9 aug 2021 - 19:36
    • De huidige Alonso is harstikke overrated. Die moet eerst maar eens Ocon bijhouden.

      Daarnaast is Alonso alles behalve de snelste coureur in de kwalificatie.

      • + 0
      • 10 aug 2021 - 09:14
  • Ik verwacht Perez volgend jaar dichter bij Max waarom??

    Toen Fisichella in 2009 Force India verruilde voor Ferrari als invaller voor Felipe Massa. Was hij ook nergens te bekennen ineens. Een race daarvoor op Spa een pole en ineens daarna helemaal nergens meer in ongeveer een wagen met dezelfde snelheid.

    Nu was de F60 een wagen die lastig te besturen was. Hetzelfde als de RBR van dit jaar. Dan helpt het ook niet mee dat je ook nog eens Verstappen als teammaat hebt die zelfs snel zal gaan op een skelter.

    Toch verwacht ik Perez dichterbij volgend jaar. Puur om het nieuwe concept wagens en alles en iedereen weer op 0 begint.

    • + 0
    • 9 aug 2021 - 17:11
    • mUtt3n

      Posts: 377

      Wait...what????????????? Deze RedBull lastig te besturen? Dafuq....... :D :D :D

      • + 0
      • 10 aug 2021 - 07:42
  • Schumi86

    Posts: 183

    Maar te traag...helaas. Bel Alonso op en hij neemt ze klapstoeltje mee.

    • + 1
    • 9 aug 2021 - 17:25
    • Klapstoeltjes? Wel altijd applaus!! 👏


      Zo ...

      • + 0
      • 9 aug 2021 - 17:37
  • RBH1

    Posts: 611

    5x in 1 stukje. Geweldig. Waarom al dat geweld!

    • + 0
    • 9 aug 2021 - 20:39
  • Tja, Perez is één van de beste wheel to wheel-racers van de grid, maar zijn kwalificatiesnelheid en racepace zijn nooit indrukwekkend geweest.

    Voor Verstappen vormt hij dus geen bedreiging en Perez weet zich wel naar een goede eindklassering te vechten. Goede tweede rijder voor Red Bull dus - precies wat ze nodig hebben nu Tsunoda gigantisch tegenvalt (volgend jaar terug naar dd GP2 of beter nog, Formula Nippon, zou me niet onverstandig lijken als hij zich de tweede seizoenshelft niet verbeterd) en Gasly om een of andere reden niet welkom is in Milton Keyes.

    • + 1
    • 9 aug 2021 - 23:23
    • Perez zijn racepace is zeker goed. Meestal zit hij in vrije licht binnen 2 tienden van Max. Dit is zijn voorgangers niet gelukt. Alleen Ricciardo de eerste twee jaar dat hij teamgenoot was van Max.

      • + 0
      • 10 aug 2021 - 09:16
  • Omdat Perez geen bedreiging vormd natuurlijk. Laffaard, Max heeft nooit een sterke/WDC team genoot gehad om zich te bewijzen.

    • + 1
    • 10 aug 2021 - 08:05
    • Sainz & Ricciardo zijn niet sterk? Blijkbaar kijk je dan met oogkleppen op.

      • + 2
      • 10 aug 2021 - 11:11
    • MWHT

      Posts: 499

      Ga je weer met die idiote theorieën komen dat Verstappen bewust slechte teamgenoten krijgt om hem beter te laten doen laten voorkomen, en dat dit complot mede door de FIA is gedaan om die snotneus vooraan te laten rijden?
      oh nee, dat was je "broertje"....

      • + 1
      • 10 aug 2021 - 20:33

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar