user icon

Bernie Ecclestone: "Lewis Hamilton niet meer de vechter die hij was"

  • Gepubliceerd op 21 jul 2021 11:03
  • comments 24
  • Door: Arjan Hoefakker

Volgens Bernie Ecclestone is Lewis Hamilton "niet helemaal de vechter is die hij was".

De 90-jarige Ecclestone zegt tegen persbureau PA: "Er zijn dit jaar veel gelegenheden waar hij het beter had kunnen doen en dat heeft hij niet gedaan."

"Ik ben beter dan ik was"

Toen hij werd geconfronteerd met de opmerkingen van Ecclestone, reageerde Hamilton afgelopen weekend op Silverstone: "Ik ben absoluut niet de coureur die ik was toen ik begon. Ik denk dat ik beter ben en ik ken mijzelf veel meer dan ik ooit heb gedaan."

Hamilton's Mercedes-baas Toto Wolff werd ook gevraagd wat hij dacht van de woorden van Ecclestone. 

"Goed dat Bernie een mening heeft"

Toto Wolff reageerde: "Bernie is altijd goed voor grappen en krantenkoppen. Hij houdt ervan om controverse en verwarring te creëren, wat goed is voor de sport en ook voor hem. Ik vind het belangrijk dat Bernie, die dit alles heeft gecreëerd, nog steeds een duidelijke mening heeft."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Juist wel, Bernie.
    Kijk maar naar afgelopen weekend.

    • + 0
    • 21 jul 2021 - 11:13
  • Klopt Bernie, hij is een vuile rat geworden dit seizoen.

    • + 5
    • 21 jul 2021 - 11:16
    • Lewis de Rat (De Musical) nu te zien in Carré

      • + 0
      • 21 jul 2021 - 11:20
    • Max krijg toch lekker de klere
      Val voor mijn part helemaal dood
      Ik heb geen zin om braaf te racen
      Jij eindigt toch wel in de banden

      Prachtig!

      • + 2
      • 21 jul 2021 - 11:25
    • Leiws de rat - Oorlog in mij

      De vijand slaat toe
      als je hem niet verwacht
      De vijand valt aan
      in binnenkant van copse corner
      Hij duwt je de bandenstapel in
      je voelt je vernedert, gekneusd en verrot
      Je zou willen doorrijden
      maar dat hebt geen zin
      Hoe hard je ook verdedigd
      hij haalt je altijd in

      • + 0
      • 21 jul 2021 - 11:44
    • StevenQ

      Posts: 7.040

      Nee, dit zijn streken die hij al eerder heeft laten zien, vraag maar aan de heren Massa, Button en Rosberg

      • + 0
      • 21 jul 2021 - 13:38
    • @Bracing,

      "Lewis de Rat (De Musical) nu te zien in Carré."

      Je weet vast niet dat Peter R de Vries momenteel opgebaard ligt in Carré en talloze mensen afscheid van hem aan het nemen zijn, anders had je dit waarschijnlijk niet geplaatst.

      • + 0
      • 21 jul 2021 - 14:58
  • McNorris

    Posts: 57

    Bernie Ecclestone, de grote maat van Max Mosley. Als iemand zijn mening over kamp McLaren/Ron Dennis/Hamilton niet serieus hoeft genomen te worden is hij het wel.

    Bernie is zelfs nog meer bevooroordeeld dan de gemiddelde Nederlander waarvan hun F1 kennis en geheugen niet verder reikt dan Barcelona 2016. Maar goed, dat krijg je ook als je opgegroeid bent in een milieu waar het zo'n 70 a 80 jaar geleden hartstikke normaal was om te stemmen op de vader van Max Mosley, Oswald Mosley. En, samen met Flavio Briatore, zo'n 14 jaar geleden besloot om Hamilton de nickname 'Jumbo' cadeau te doen.

    Bernie is al jarenlang subjectief en op oorlogspad jegens Lewis en ik weet wel waarom. Walgelijk.

    • + 2
    • 21 jul 2021 - 11:24
    • MWHT

      Posts: 109

      wow, het kwalijke verleden van Oswald Mosley erbij halen om mensen waarvan je geen idee hebt wat ze uberhaupt stemmen te beschuldigen van fascistisch gedachtengoed. heel chique!

      • + 11
      • 21 jul 2021 - 11:43
    • Nja ik kan me herinneren dat nog niet zo lang geleden dat Bernie vertelde over Lewis dat hij de beste ambassadeur voor de F1 was in zijn ogen

      • + 1
      • 21 jul 2021 - 12:08
    • wat een merkwaardige lezing @McNorris, maar goed mijn kennis en geheugen zal wel niet verder terug gaan dan Barcelona 2016 aangezien ik hier weinig tot niets van begrijp, akkoord, zand erover, en door, next

      • + 4
      • 21 jul 2021 - 12:57
  • John6

    Posts: 5.435

    Er veranderd weinig, Max zal sneller zijn volgende week, Lewis mag nog even feest vieren deze week.

    • + 1
    • 21 jul 2021 - 11:42
    • Volgende week komt Hamilton niet bij de achterwielen van Max in de buurt, en kan er gewoon lekker weer gefeest worden op Deoranjecamping.

      • + 1
      • 21 jul 2021 - 12:35
    • Als deoranjecamping afreist naar Hongarije, vergeet dan niet om satésaus mee te nemen want daar zijn niet alle ingrediënten verkrijgbaar!

      • + 0
      • 21 jul 2021 - 13:18
    • StevenQ

      Posts: 7.040

      Goulash is ook lekker toch?

      • + 0
      • 21 jul 2021 - 13:40
    • Numnum

      Posts: 2.872

      Tenzij Bill nog een receptje heeft wat ook met de beschikbare middelen in Hongarije te bereiden is?

      • + 0
      • 21 jul 2021 - 13:43
  • Beetje een rare opmerking. Het "vechten" of gemene spelletjes spelen heeft hij juist nu harder nodig dan ooit, en past hij juist op dit moment meer toe dan ooit.

    • + 3
    • 21 jul 2021 - 11:45
  • 1 ding weet ik wel. Of Bernie of Arjan is de weg kwijt. Artikelen gaan ook zwaar achteruit sinds de beruchte ‘Hamilton-gate’

    • + 2
    • 21 jul 2021 - 12:21
  • In 2007 bestormde een rookie de F1 wereld met zijn agressieve rijstijl, zijn kunde in natte omstandigheden om vervolgens de jongste gp winnaar te worden, waarvan vele dachten dat hij in de toekomst voor meerdere titels zou strijden.

    In 2015 bestormde een rookie de F1 wereld met zijn agressieve rijstijl, zijn kunde in natte omstandigheden om vervolgens de jongste gp winnaar te worden, waarvan vele dachten dat hij in de toekomst voor meerdere titels zou strijden.

    • + 0
    • 21 jul 2021 - 13:12
    • MisterT

      Posts: 1.959

      Max heeft Lewis er nog geen enkele keer op die manier afgeleverd, ondanks dat hij zo agressief zou moeten zijn.

      • + 1
      • 21 jul 2021 - 14:58
    • Mister T

      Verstappen heeft op die manier ook een overwinning gestolen.

      Of ben je Oostenrijk soms vergeten en daar was het contact harder weliswaar in een langzame bocht maar dat was echt bewust.

      • + 1
      • 21 jul 2021 - 15:08
    • Fanboy1

      Posts: 3.004

      Objectiviteit is ver zoek

      • + 0
      • 22 jul 2021 - 01:27
  • Numnum

    Posts: 2.872

    "Lewis Hamilton niet meer de vechter die hij was"
    42 Minuten later de volgende quote van onze Bernie : "Hij speelde poker en ging all-in"

    WTF wil ie nou?

    • + 0
    • 21 jul 2021 - 13:41

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar