user icon

Haas schrapte plan om Grosjean te sponsoren na horrorcrash

  • Gepubliceerd op 26 feb 2021 14:42
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Gene Haas heeft serieus overwogen om coureur Romain Grosjean financieel bij te staan bij diens entree in de Amerikaanse IndyCar Series. Het huiveringwekkende ongeluk dat Grosjean tijdens de Grand Prix van Bahrein meemaakte, bracht daar verandering in. De Fransman mocht van geluk spreken dat hij die crash overleefde en daarom trok Gene Haas zijn plannen voor sponsoring in.

De Amerikaanse zakenman vertelde aan Racer: "Romain had me gevraagd of ik zijn IndyCar-avontuur eventueel zou willen sponsoren en in het begin stond ik daar wel voor open. Maar toen crashte hij in Bahrein en was ik gewoon zo blij dat hij levend uit dat wrak kroop. De auto was gereduceerd tot een hoopje schroot, maar ik was dolgelukkig dat Romain het overleefd had."

"Romain heeft een vrouw en drie kinderen. Ik heb hem toen laten weten dat ik hem geen geld zou geven om zichzelf vervolgens dood te rijden. Ik was van mening dat hij thuis moest blijven, lekker bij zijn gezin. Hij is in Bahrein aan de dood ontsnapt. Als de wagen net een paar graden anders was gekanteld, dan had Romain er niet uit kunnen kruipen en was hij levend verbrand."

"Hij heeft dus heel erg veel geluk gehad. En het team heeft extreem veel geluk gehad. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het zou zijn geweest om een weduwe en drie kinderen te moeten mededelen dat hun man en vader er niet meer is. Dat kon en wilde ik niet meer doen. Dus toen heb ik Romain laten weten dat ik hem niet zou helpen bij zijn IndyCar-plannen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Gene Haas heeft helemaal gelijk, vind ik.

    • + 3
    • 26 feb 2021 - 15:01
    • d@nny

      Posts: 2.620

      Ik snap het maar een klein beetje (hij heeft het lot getart etc) en Gene moet daar lekker zijn eigen invulling aan geven.

      Maar vindt Gene het dan niet erg om tegen de familie Schumacher mee te moeten delen dat Mick is verongelukt?? Gene geeft Mick immers de kans om zich dood te rijden? Waarom is de sponsering vor Grosjean zo anders als het in staat stellen om twee coureurs F1 te laten rijden?

      • + 5
      • 26 feb 2021 - 15:06
    • Mick heeft nog geen vrouw en kinderen.....

      • + 1
      • 26 feb 2021 - 15:30
    • Ik vind het een beetje dubbel, en vind dat Haas de beslissing van Grosjean om toch in de Indycar te willen racen (op de levensgevaarlijke ovals na) best had kunnen steunen. Zijn vrouw en familie vinden dat blijkbaar geen probleem, dus zou Gene dat ook niet moeten vinden.

      • + 4
      • 26 feb 2021 - 15:45
  • Rimmer

    Posts: 8.563

    Iedereen weet en verwacht dat Romain de betonnen vangrails in de Indycar niet of amper overleefd.
    Ik zou mijn vingers daar ook niet aan branden. Romain daarentegen snapt het nog steeds niet. Die denkt nog steeds dat hij een geweldige coureur is die de auto onder controle heeft. Straks is hij dood of zwaar gehandicapt en denkt iedereen “zie je wel”.
    Ik vind het gewoon respectloos naar zijn vrouw en kinderen. Terecht dat Gene er geen cent meer in stopt.

    • + 3
    • 26 feb 2021 - 16:22
    • "Vingers er niet aan willen branden" in deze Grosjean context vind ik toch een beetje raar...

      • + 0
      • 26 feb 2021 - 17:53
    • helemaal mee eens....soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen.
      Ericsson doet natuurlijk ook mee met de Indy league....dus 1+1+2

      • + 0
      • 26 feb 2021 - 19:36
    • Een coureur die zo lang als Grosjean op dit niveau gereden heeft is zondermeer een geweldige coureur. Hij heeft inderdaad in zijn carrière enkele dubieuze ongevallen gehad, maar zo ken ik er nog wel een paar ;-)
      Ik verwacht dat Romain het niet slecht zal doen in de Indycar.

      • + 0
      • 26 feb 2021 - 19:58
    • Snork

      Posts: 11.884

      Mwoah, Grosjean leeft blijkbaar naast zijn gezin ook voor het racen. Je moet je afvragen hoe hij thuis is als hij niet meer kan/mag racen. Je bent wat je bent, en dat heeft voeding nodig.

      • + 0
      • 26 feb 2021 - 19:58
    • @Snork: zullen we een Scalectrix setje voor hem kopen?

      • + 0
      • 26 feb 2021 - 21:53
    • Snork

      Posts: 11.884

      Stingray, of Carrera.

      • + 0
      • 27 feb 2021 - 13:33
  • jd2000

    Posts: 4.970

    Toch nobel van Gene. En je houdt ook nog wat centen op zak....

    • + 1
    • 26 feb 2021 - 20:05
  • Respect voor Gene Haas! Goed dat hij Grosjean ronduit heeft gezegd dat hij nooit meer moet gaan racen. Volledig mee eens!

    • + 0
    • 26 feb 2021 - 21:51

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar