user icon
user icon

Grosjean na 39 dagen even verlost van verband om zijn hand

  • Gepubliceerd op 08 jan 2021 10:38
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Romain Grosjean mocht gisteren heel even zonder verband om zijn linkerhand rondlopen. Het was een verademing, zo verkondigde de Fransman op zijn social media-kanalen. Vijf uur lang was hij verlost van het verband om zijn verbrande hand, daarna ging er weer een nieuw verbandje omheen.

Hij liep de brandwonden 39 dagen geleden op bij een huiveringwekkende crash in de eerste ronde van de Grand Prix van Bahrein. Grosjean boorde zich in de vangrail, waarbij zijn auto in tweeën brak en veranderde in een vuurbal. Wonder boven wonder bleef de Fransman bij kennis en kon hij op eigen kracht uit het wrak kruipen.

Grosjean mocht van geluk spreken dat hij alleen brandwonden aan zijn handen en een zere enkel aan het zware ongeluk overhield. Zijn linkerhand heelt goed, maar kan vooralsnog niet zonder verband. Volgende week heeft de Fransman een nieuwe afspraak in het ziekenhuis en hij hoopt dan langer zonder verband rond te kunnen lopen.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Volgende keer toch met ovenwanten racen.

    • + 0
    • 8 jan 2021 - 11:27
    • Las handschoenen.

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 12:52
    • Formule E rijden. Kan de benzine niet in de brand vliegen ;-)

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 13:06
    • Gibson

      Posts: 91

      Ook als hij Formule E gaat rijden kan benzine in brand vliegen. Het zit dan weliswaar niet in de auto, maar dat maakt het spul ansicht niet minder brandbaar.

      • + 0
      • 9 jan 2021 - 00:32
    • 😭😭.

      Haha, goed punt

      • + 0
      • 9 jan 2021 - 10:41
  • nr 76

    Posts: 1.002

    Ik hoop voor hem dat het nieuwe verband er niet zo lang om hoeft te zitten. Probeermaar eens een komkommer in dunne plakjes te snijden met een bokshandschoen aan. Heel vervelend dit voor de chef.
    (Maar wat was ik blij toen ie over de vangrail geklommen was, nooit verwacht dat ie daar levend uit zou komen!)

    • + 1
    • 8 jan 2021 - 13:21
    • Het was bijna "Zeg maar dag met je handje".

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 14:44
    • nr 76

      Posts: 1.002

      @ Schwanz, ja, ik ben ook blij dat er uiteindelijk niet zoveel aan de hand was. Kan me voorstellen dat mensen met de handen in het haar zaten bij het zien van de beelden.

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 15:41
    • Het is dat ik een kale bolus heb maar anders.....

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 18:40
  • Ziet er naar uit. Mij onduidelijk waarom die foto moet worden gepubliceerd, zeker met al die smiley's erachteraan.
    Is Grosjean trots op zijn 'oorlogswonden' ofzo? Gaat het daarom hier?

    Hij heeft geluk gehad, en ik ben blij dat het goed is afgelopen, maar om hier een showtje van te maken vind ik respectloos t.o.v. de mensen die hem met gevaar voor eigen gezondheid hebben gered daar.

    • + 0
    • 8 jan 2021 - 14:09
    • arone

      Posts: 121

      Mij is onduidelijk waarom jij hier dan op moet reageren.

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 16:03
    • "Is Grosjean trots op zijn 'oorlogswonden' ofzo?"
      lijkt me wel, en terecht, hoe hij uit die vuurzee kwam, ik zou er ook trots op zijn als ik Romain was, je moet er toch het positieve uithalen voor jezelf..

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 16:54
    • Hij geeft zijn volgers een update. Dat doe je als je op instagram zit, dan geef je je volgers een update.

      • + 1
      • 8 jan 2021 - 16:58
    • Arran

      Posts: 1.071

      Jij hebt zeker nog nooit iets echt ernstig mee gemaakt, waarbij je de dood recht in de ogen hebt aangekeken, en je daarna afvraagt, hoe in vredesnaam je dit hebt overleeft.

      Anders had je namelijk deze opmerking niet gemaakt

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 17:03

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 117
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar