user icon
user icon

Titelstrijd F1 Esports ligt weer open na mindere resultaten Jarno Opmeer

  • Gepubliceerd op 21 nov 2020 09:00
  • comments 7
  • Door: Martijn Arnoldus

Afgelopen week was er de een-na-laatste ronde van het Formule 1 Esports-kampioenschap. Jarno Opmeer won dit keer geen wedstrijd en viel zelfs twee wedstrijden buiten het podium. De Alfa-Romeo-coureur zag daarmee zijn voorsprong in het kampioenschap slinken naar negentien punten. Frederik Rasmussen staat nu tweede in het kampioenschap door onder andere een mooie zege op Spa-Francorchamps. Marcel Kiefer was lange tijd de directe concurrent van Opmeer, maar ziet nu zijn Deense stalgenoot bij Red Bull voorbij gaan in de strijd om de titel.

Woensdagavond
Op de eerste avond werd zoals gebruikelijk twee virtuele wedstrijden verreden. En opnieuw was het spannend tot het einde en zaten de kijkers op het puntje van hun stoel.

De zevende race van het seizoen was op Silverstone en Nicolas Longuet pakte de overwinning. Opmeer werd daarin negende en zag zijn voorsprong in het kampioenschap iets kleiner worden.

De achtste virtuele Grand Prix was op het legendarische Spa-Francorchamps waar een heuse driestrijd ontvouwde tussen Dani Bereznay en het Red Bull-duo Marcel Kiefer en Frederik Rasmussen. Het Oostenrijkse team scoorde de tweede dubbelzege van het seizoen en Rasmussen pakte dit keer namens Red Bull de zege. De Deen was door de overwinning de Nederlander tot dertien punten genaderd in de stand. 

Donderdagavond
De negende race van dit jaar was op Monza en werd gewonnen door de thuisfavoriet en uittredend kampioen David Tonizza. Daarmee pakte de Ferrari-rijder zijn tweede zege van het seizoen. De hele race stond de Italiaan onder druk van Opmeer, maar de Nederlander kon hem niet passeren. Opmeer pakte door zijn podium zeer waardevolle punten en liep daardoor weer wat uit in het kampioenschap. 

Titelstrijd nog niet beslist
Met nog drie wedstrijden te gaan, heeft Opmeer vooralsnog de beste papieren, maar niks lijkt zeker. Er zijn maximaal nog 78 punten te verdienen en het gat is nog maar negentien punten. En Kiefer, die lange tijd op de hielen zat van de Nederlander, kan niet worden uitgevlakt. Ook in het constructeurskampioenschap is nog niks beslist. Op dit moment gaat de strijd tussen Red Bull en Alfa Romeo. Het Oostenrijkse team heeft een voorsprong van 32 punten.

 

Reacties (7)

Login om te reageren
  • we hebben mario kart 8 op de nintendo switch, verslavend spelletje, ga v/h weekend weer spelen!

    • + 4
    • 21 nov 2020 - 09:17
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.534

      Amateur!! Even Crash Bandicoot Racing uitspelen en Mario is dan echt kinderwerk 😜

      • + 0
      • 21 nov 2020 - 19:42
    • @Sun

      Van dezelfde makers als Crash Bandicoot had ik vroeger een spelletje op de Playstation 2: Jak X-Racing. Een soort Mario Kart, maar dan met de characters uit de Jak and Daxter-serie. Erg vermakelijk.

      Een ander onnozel race-spelletje dat mij erg kon bekoren was Burnout 3: Takedown! :-P

      • + 0
      • 21 nov 2020 - 21:37
  • RBH2019

    Posts: 2.586

    Kennelijk kan die Opmeer op het digitale vlak als weinig anderen een race lezen, snel reageren, hard maar fair racen tegen anderen, etc. Zou hij het in een echte auto ook kunnen? De basisvaardigheden lijken het zelfde. Zie ook andersom bij Norris en Verstappen bijvoorbeeld. Het fysieke aspect zal een dingetje zijn, maar verder? Wat denkt men?

    • + 0
    • 21 nov 2020 - 11:04
    • Ze hebben nooit geleerd dat écht racen met échte wagens op échte circuits levensgevaarlijk is. Ze kunnen niet op een knopje drukken en weer van 0 starten. Die mentaliteit: respect voor + het herkennen van sterktes en zwaktes van jezelf, wagen, concurrenten, etc ... leren ze vanaf karting. Iemand die goed is in een spelletje plots in een bom van een auto zetten is vragen om ongelukken. Volgens mij moeten ze een traject van jaren volgend (beginnen bij de laagste klasses) om dat erin te krijgen. Daarmee wil ik niet afdoen aan het feit dat ze eSports meesterlijk kunnen spelen :-)

      • + 2
      • 21 nov 2020 - 11:21
    • RBH2019

      Posts: 2.586

      Dat is een heel goed punt, en dat maakt de stap de andere richting op inderdaad ook relatief makkelijker.

      • + 0
      • 21 nov 2020 - 11:34
    • Ik gooi er nog even een hypothese bij:

      STEL dat bij iRacing je ook beperkt kan trainen en bij crashes je de wagen enkele uren of langer kwijt bent (omdat deze moet hersteld worden). En dat je bij teveel crashes je team je er gewoon uitgooit omdat je toch niet goed genoeg bent ... Ik bedoel dus, dat eSports heel nauwgezet real life racing zou benaderen. DAN vraag ik me af of eSport racers nog zoveel beter zouden zijn dan echte piloten. Ik geloof dat namelijk niet :-)

      • + 2
      • 21 nov 2020 - 12:01

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar