user icon
user icon

Tickets Grand Prix Zandvoort 2020 blijven geldig voor nieuwe datum

  • Gepubliceerd op 20 maa 2020 09:10
  • comments 17
  • Door: Brick van Boxtel

Na vele jaren op de kalender te hebben ontbroken, zou het dit jaar eindelijk weer gaan gebeuren; een Grand Prix in Nederland. In 2019 maakte de Formule 1 bekend dat de Grand Prix in 2020 op de kalender zou staan. Helaas kan het feest voorlopig nog niet doorgaan.

Het Coronavirus betekende al een uitstel voor veel Formule 1-races. De Grand Prix van Australië stond op het punt van beginnen, maar door de exponentiële groei van het aantal besmettingen met het Coronavirus, werd door de regering opgelegd om het raceweekend op het laatste moment af te gelasten. Eerder werd de Grand Prix van China, de eerste besmettingshaard van het coronavirus, al afgeblazen. Bahrein en Vietnam werden in een latere verklaring van de FIA ook geschrapt. 

Gisteren kwam het langverwachte bericht dat niet alleen de Spaanse en Nederlandse Grand Prix niet door gaan, maar ook de Grand Prix van Monaco niet in mei plaats zou vinden. Dat betekent dat de eerste race op zijn vroegst pas begin juni zal worden verreden. 

Kalender op zijn kop

De Formule 1-kalender zal grondig op schop moeten om alle races nog te kunnen rijden. De kalender kent een aantal moeilijkheden. De Grand Prix van Abu Dhabi, waar de Formule 1 een exclusief contract mee heeft, moet de seizoensfinale zijn. Hierdoor kan er geen race na die Grand Prix plaatsvinden. Het voordeel is wel dat de temperatuur in het Aziatisch land ook in december goed is. De race kan dus naar later in december worden verschoven.

Dan blijven er nog een aantal races over die ergens tussen moeten worden geplaatst. Waarschijnlijk zal de Formule 1 kiezen voor drie achtereenvolgende raceweekenden, waarbij de vrijdagtrainingen geschrapt worden. Zandvoort zou de derde race in zo'n triple-header kunnen worden. Mensen die dan een kaartje voor vrijdag hebben, krijgen of hun geld terug of een nieuw ticket voor een andere dag. Hoe dit precies zal verlopen, is nog onduidelijk. Wel zullen de zaterdag- en zondagstickets geldig blijven. Ook de weekendtickets en campingtickets zullen gewoon inwisselbaar zijn voor een exemplaar voor de nieuwe editie op een nieuwe datum.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • erik1

    Posts: 218

    Haleluja!

    • + 0
    • 20 maa 2020 - 11:33
  • Japiootje

    Posts: 285

    Ticket voor een andere dag ... Hoe dan ?
    Weer lekker over nagedacht ..

    • + 0
    • 20 maa 2020 - 11:36
  • Japiootje

    Posts: 285

    Tickets op een andere dag ..

    Hoe dan ?

    • + 0
    • 20 maa 2020 - 11:37
    • Daar bedoelen ze dan mee de mensen die alleen een kaartje voor vrijdag hebben denk ik. hoe ze dat gaan inpassen snap ik ook niet eigenlijk.

      • + 0
      • 20 maa 2020 - 12:13
    • Supersoft

      Posts: 888

      Ik lees: "Mensen die dan een kaartje voor vrijdag hebben, krijgen of hun geld terug of een nieuw ticket voor een andere dag."

      • + 0
      • 20 maa 2020 - 12:18
    • Zaterdag en zondag zijn al uitverkocht toch? Of gaan ze extra tribunes bouwen voor mensen die alleen een vrijdag ticket hebben? ik snap hier ook niks van.

      • + 1
      • 20 maa 2020 - 12:22
    • McFan2

      Posts: 11

      Zou erg opmerkelijk zijn als de mensen met enkel een ticket voor vrijdag nu ineens op een andere dag mogen komen, aangezien de tickets voor enkel de vrijdag (begrijpelijkerwijs) aanzienlijk goedkoper waren dan voor de andere dagen!

      Kan je ook gewoon je geld terugkrijgen?!

      • + 1
      • 20 maa 2020 - 12:28
    • Misschien worden het tweedaagse weekenden? Dan heb je aan een vrijdagticket niet zoveel natuurlijk.

      • + 1
      • 20 maa 2020 - 18:14
  • Lijkt me ook niet meer dan logisch.

    • + 0
    • 20 maa 2020 - 12:11
  • McFan2

    Posts: 11

    Als de nieuwe datum niet gelegen komt, kan je dan ook je geld terugkrijgen?

    • + 0
    • 20 maa 2020 - 12:29
    • John6

      Posts: 3.825

      Ja dat staat er toch ook, of je krijgt je geld terug of je wisselt hem om, voorlopig weet niemand hoe dit hele verhaal zal eindigen, dus ik zou zeggen even geduld hebben.

      • + 1
      • 20 maa 2020 - 13:42
  • Ik denk toch dat Frits (Jumbo) de portemonnee moet trekken als het een 2-daagse wordt.Dat om al die bij elkaar gespaarde kaartjes terug te betalen .
    Op dit moment vind ik een 2-daagse ook niet erg .
    Je zal je op vrijdag tussen al die Jumbo-fans door moeten worstelen, waar ik eerder de vrijdag de leukste van het weekend vond.

    • + 0
    • 20 maa 2020 - 22:30
    • Rvb1979

      Posts: 302

      Zijn de jumbo fan anders dan ik heb via de gewone weg geprobeert tickets te krijgen zonder resultaat en via jumbo lukte het wel voor vrijdag ben ik in eens een ander soort fan geworden haha . Ik ben waarschijnlijk niet de enige maar goed we vinden het heerlijk in Nederland om overal een stempeltje op te plakken

      • + 0
      • 21 maa 2020 - 12:08
    • @Rvb, ik beweer nergens dat de door jou genoemde Jumbo-fans minder zijn .
      Ik wil er alleen mee zeggen dat er eerder op de vrijdag niet zoveel drukte was.
      Toen kon je nog rustig rond de baan lopen en mogelijke tribune/staanplaatsen verkennen voor de volgende keer , en je ook een beetje een idee kreeg welke auto op een bepaald deel van het circuit sneller was .

      • + 0
      • 21 maa 2020 - 13:14
    • Rvb1979

      Posts: 302

      Ten eerste waren het de door jou benoemde jumbo fans . En vrijdag was ook zonder jumbo uitverkocht de kaarten waren alleen achtergehouden voor sponser jumbo . Dus het laatste stuk van je vehaal " je zal op vrijdag tussen al die jumbo-fans moeten door worstelen " was een totaal onzinnige toevoeging want die fans waren er evengoed geweest ook zonder jumbo . En dat is jammer voor jou maar goed voor de organisatie

      • + 0
      • 22 maa 2020 - 15:49
    • Het gaat in dit geval om 60.000 kaarten vrind , en die zijn bijgevoegd eind januari bovenop de al verkochte vrijdag / weekend tickets..

      Ook leuk voor de mensen die al een ticket voor de vrijdag hadden gekocht , en bij de Jumbo worden ze later voor €17.50 verkocht .

      • + 0
      • 22 maa 2020 - 19:45

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar