user icon
user icon

Nieuwe seizoen Drive to Survive vanaf 28 februari te zien op Netflix

  • Gepubliceerd op 22 jan 2020 13:25
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

Er is een releasedatum gesignaleerd voor het tweede seizoen van Drive to Survive, de Netflix-serie over de Formule 1. Het Franse Twitter-account van de streamingdienst geeft 28 februari aan als de datum voor de publicatie van de afleveringen.

Sinds 2018 worden de Formule 1-teams tijdens de Grand Prix-weekenden niet alleen gevolgd door de camera's die het spektakel voor de televisie (en sinds 2019 ook voor F1 TV) vastleggen. Ook de camera's van de productiemaatschappij van Netflix lopen sindsdien in de paddock rond om Drive to Survive te kunnen produceren.

Het eerste seizoen van de serie was een groot succes en wordt aangehaald als katalysator voor de toenemende populariteit van de Formule 1 en het aantrekken van nieuwe fans. De Formule 1 onthulde in 2019 al dat er een deal gesloten was voor het tweede seizoen van Drive to Survive, maar het was nog onduidelijk wanneer de nieuwe afleveringen te zien zijn op Netflix.

Hoewel het officiële Engelse account van de streamingdienst nog geen releasedatum bekend heeft gemaakt, geldt dat wel voor de Franse afdeling van Netflix. Een teaser voor de maand februari verklapt dat de afleveringen van de serie vanaf 28 februari te zien zullen zijn. Na afloop van de wintertests kunnen fans de tijd voor de eerste Grand Prix van het jaar doden met het nieuwe seizoen van Drive to Survive.

Wat de precieze inhoud van de nieuwe afleveringen is, is nog onduidelijk. Het seizoen 2019 staat in ieder geval centraal en voor het eerst namen ook Ferrari en Mercedes deel aan de opnames. In 2018 weigerden beide teams dat nog. De kans is aanwezig dat de rampzalig verlopen Duitse Grand Prix van Mercedes voorbij komt in de serie.

 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • potverdorie, en Narcos Mexico ook nog dik 3 weken wachten, schiet allemaal niet op zo....

    • + 0
    • 22 jan 2020 - 13:31
    • Snork

      Posts: 6.305

      Ja, balen. Maar als tip:
      Je kan op NPO Plus alle Sesamstraat afleveringen terugkijken die vroeger bij NPO te zien waren. Tommie, wijlen meneer Staartjes, Ieni Mini, Pino. Dus...

      • + 3
      • 22 jan 2020 - 14:22
    • hou es je gesnork @snork

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 14:36
  • Mooi! Mooie opwarmer voor het nieuwe seizoen.

    • + 0
    • 22 jan 2020 - 13:31
    • Maximo

      Posts: 5.918

      Ik ben al opgewarmd ;)

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 13:39
  • Maximo

    Posts: 5.918

    Hopelijk hebben ze de beelden bij Mercedes in Duitsland er in gelaten, maar ik geloof nooit dat Mercedes heeft toegelaten dat alles gebruikt mag worden.

    • + 0
    • 22 jan 2020 - 13:38
    • Netflix kennende hebben ze daar biets over te zeggen.

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 16:19
    • Als ik het me goed herinner had Lewis sowieso al aangegeven dat opnames van hem van dat weekend niet gebruikt mogen worden.

      • + 1
      • 22 jan 2020 - 18:51
  • d07

    Posts: 639

    Leuk, vond seizoen 1 al zeker de moeite waard om te kijken. Af en toe zag je beelden voorbij komen, met uitspraken die niet op de F1 sites terug te lezen waren.

    • + 0
    • 22 jan 2020 - 13:59
    • Netflix kennende hebben die daar gewoon sch**t aan :)

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 14:30
    • Moet een reactie op Maximo hierboven zijn.

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 14:31
  • Snork

    Posts: 6.305

    Hockenheim! Dan gaan we zien hoe Wolff bureau's aan het pletten is onder zijn mokerslagen. Cool.

    • + 0
    • 22 jan 2020 - 14:24
  • DTS 1 was de grote Ricciardo special ..en werd Max veelal negatief bestempeld.
    DTS 2 mag van mij wat meer op inside info focussen...maar het zal wel een docu worden voor jan en alleman

    • + 3
    • 22 jan 2020 - 16:16
    • Ik vond er ook geen zak aan. Leuk voor mensen die het niet volgen maar echt alles wisten ´wij´ eigenlijk al. En idd 1 grote ricciardo show. Met zijn leuke lach.... Trekt de ´muricanan´ natuurlijk meer aan dan een droogkloot als Verstappen.

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 17:12
    • Ik meende dat het oorspronkelijke idee was om iet wat vaker bij Vettel in beeld te zijn vs Lewis... echter liep het seizoen niet zo goed voor dit verhaal dus heeft Netflix moeten improviseren en zouden vaker op de vloer zijn geweest bij de middenmoot.

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 21:11
    • Lijkt me lastig aangezien Ferrari en MB nog niet mee wensten te werken aan de eerste serie.

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 23:37
    • “Voor het eerst zullen nu ook daadwerkelijk alle teams gevolgd worden. Zowel Ferrari als Mercedes weigerden mee te werken aan het eerste seizoen, omdat ze in een strijd zaten om het kampioenschap en dit ze teveel zou afleiden. Dit jaar zullen zij ook in de Netflix-serie te bewonderen zijn.”

      Je meent wel vaker iets Tyla. Hier zeggen we in ons dialect; met menen bescheet zich eens enen (vrij vertaald) ;)

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 23:41
    • Ik moet je mijn excuses aanbieden. Volgens mij had je het over het afgelopen F1 seizoen, oftewel deel 2 van DTS.
      In dat geval mag je alles wat ik hierboven schreef als niet geschreven beschouwen.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 09:06
  • Ik kan nu al niet wachten op seizoen 3!!!

    • + 0
    • 22 jan 2020 - 16:37
  • Supa

    Posts: 1.315

    Thx voor de headsup, Bjorn.

    • + 0
    • 22 jan 2020 - 21:15
  • Netflix? Da hek nie!

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 16:28

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar