user icon

Zo ziet het circuit in Vietnam eruit na de aanpassingen aan de layout

  • Gepubliceerd op 11 dec 2019 14:23
  • comments 16
  • Door: Bjorn Smit

Vorige week werd bekend dat de organisatie van de Grand Prix van Vietnam het stratencircuit in Hanoi aangepast heeft. Nu is duidelijk welke veranderingen er precies zijn doorgevoerd.  

Oorspronkelijk zou het Grand Prix-circuit in Vietnam 22 bochten tellen met een circuitlengte van 5.565 meter. Vorige week werd echter al aangekondigd dat de layout 'in samenspraak met de Formule 1 en de FIA' is aangepast omwille van 'geografische beoordelingen' tijdens de aanleg van het circuit.

Het gevolg is dat een extra bocht krijgt bij het inrijden van de bochtige laatste sector. Tevens is de vorm van bocht 22, die voorheen door het leven ging als bocht 21, enigszins aangepast. Niet langer is dat een lange, vloeiende bocht naar het voorbeeld van bocht 13 op Sepang, maar in de nieuwe plannen wordt de bocht een stuk scherper.

Door de veranderingen telt het circuit in Hanoi nu 23 bochten, waardoor het samen met het Marina Bay Street Circuit in Singapore het hoogste aantal bochten op de kalender van de Formule 1 telt. Ook is het circuit door de aanpassingen aan bocht 22 in lengte gegroeid: het asfaltlint meet nu 5.607 meter. De verwachting is dat de bouwwerkzaamheden aan het circuit begin januari afgerond worden, terwijl het pitgebouw  voor eind 2019 gereed moet zijn.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Aangepast omwille van 'geografische beoordelingen' ..?
    Nu rijden ze ook langs "Kims kip kruiden" zodat ze kunnen stoppen voor een culinaire verwennerij.
    Dat is slim en prachtig geografisch beoordeelt van Kim want nu krijgt hij niet alleen een nieuwe stoep (waar hij 362 dagen per jaar zijn terras kan plaatsen) maar ook nog eens de mogelijkheid om één weekend per jaar zijn prijzen eens flink omhoog te gooien.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 14:45
    • d07

      Posts: 905

      Gaat het wel helemaal goed? Over welke Kim heb je het? Kim Jong? Die zit wel een paar duizend kilometer verderop, dus die moet wel een erg groot terras hebben dan.

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 14:51
    • net voorbij "Kims kip kruiden" liggen de vietcong op de loer en die hebben de baan voorzien van boobytraps, bewust gedaan om de spanning verder op te voeren

      • + 2
      • 11 dec 2019 - 15:04
    • @d07, ik heb het over Kim van "Kim's Kip Kruiden".
      Ik weet niet waarom jij een Noord-Koreaanse dictator erbij haalt?

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 15:08
    • waarschijnlijk in de war met Kim Jong-un van Kim Jong-un's Kip Kruiden,
      dat gebeurt wel eens

      • + 3
      • 11 dec 2019 - 15:16
    • Snork

      Posts: 10.390

      Waar staan de loempia-caravans?

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 19:06
    • @Snork: Hier, bij mij in het dorp op de parkeerplaats van de lokale bouwmarkt.
      Ben alweer een tijdje niet geweest dus zal morgen weer eens gaan kijken voor een exemplaar met zoet/zuur.
      Overigens is hij volgens mij familie van ene Kim van Kim's Kip Kruiden, bekend van zijn nieuwe geasfalteerde stoepje.

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 19:44
  • LimboF1

    Posts: 4.726

    Ik moet zeggen dat het een baan lijkt die wel voor mooie races kan zorgen.
    De layout laat zien dat er een paar mooie plaatsen zijn voor inhaalacties

    • + 2
    • 11 dec 2019 - 15:17
    • Lijkt me een hele moeilijke baan ook.

      • + 1
      • 11 dec 2019 - 15:43
    • Snork

      Posts: 10.390

      Lastige baan om de auto op af te stellen door de combinatie van lange snelle rechte stukken en de bochtige sectie. Op basis van 2019 een Ferrari-baan, maar volgend jaar kan alles weer anders zijn.

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 19:07
    • @snork, het lijkt me juist meer een RB/Mgp baan. en volgend jaar verandert er niets, dus op basis daarvan schat ik Ferrari juist als 3de in.

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 19:07
  • elflitso

    Posts: 518

    Sorry maar wat ze ook veranderen aan de lay-out. Ik blijf er een baarmoeder in zien. :-))

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 19:34
    • Aan de paddo’s?
      Er is toch duidelijk een schaal bitterballen te zien in het circuit.....

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 21:33
    • ik zie er een soort van Kolibrie in

      • + 1
      • 11 dec 2019 - 22:36
  • RBH2019

    Posts: 2.812

    Ik zet mijn geld vast op Ferrari, wat een lange rechte stukken zeg.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 20:15
    • Pffff1

      Posts: 1

      Bij Ferrari zit voortaan een draadje los, dus dat zal wel meevallen. Het is meer een baantje voor DRS-poker. Wie de laatste DRS voor de bochten sectie heeft wint...

      Ik vind het een halve eierstok...

      • + 1