user icon

Max Verstappen en Daniel Ricciardo wisselen helmen uit

  • Gepubliceerd op 01 dec 2019 21:08
  • comments 22
  • Door: Brick van Boxtel

Max Verstappen en Daniel Ricciardo waren vorig seizoen nog teamgenoten bij Red Bull Racing, maar door het onverwachte vertrek van Ricciardo naar Renault, zijn de twee dit seizoen alleen nog maar vrienden. 

Daniel Ricciardo was tussen 2016 en 2018 bij Red Bull Racing de teamgenoot van Verstappen bij Red Bull. De twee coureurs maakten goede, maar ook minder goede momenten mee. Het vervelendste moment is misschien wel het Bakoe-incident in 2018, waar Ricciardo op de achterkant van Verstappen rijdt. De twee waren over het algemeen erg close met elkaar en werden vaak gezien als het leukste duo van de paddock. Nu Ricciardo voor Renault rijdt en Max voor Red Bull besloten de twee te wisselen van helm, zoals hieronder te zien is:

 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Ric zou de ideale teamgenoot geweest zijn voor 2020.
    Die had het Max zijn concurrenten lastig kunnen maken,maar Ric ziet niks in een rol als wingman.
    Toch jammer,want in die Renault rijdt hij toch ook maar kleurloos rond.

    • + 1
    • 1 dec 2019 - 21:14
    • Snif snif. Max en Daniel waren de perfect Maverick en Goose... alleen had Daniel daar geen zin in... snif.. wat had kunnen zijn.

      P2 in constructeurs... meer overwinningen... meer strategie en afschermwerk.. meer onderlinge kwali concurrentie. Jammer.. zo jammer.

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 20:15
  • azzey

    Posts: 147

    Als Dan maar was gebleven bij RBR. Dan had hij voor dagzege's kunnen blijven racen en had RBR 2 coureurs gehad die SF en MB moeilijk kunnen maken, zeker nu het veld in de top langzaam dichter toe schuift.

    • + 4
    • 1 dec 2019 - 22:00
    • Ik betwijfel of zeges mogelijk waren voor Dan Ric. Misschien had hij Mexico kunnen winnen maar de RB overwinningen kwamen op 3 banen waar Riccardo zelf wat minder ging de afgelopen jaren.

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 23:17
    • Wat je van Ricciardo wel weet is dat hij er vaak wel stond als Verstappen er niet stond. Dat is wel gebleken uit China 2018 en Monaco 2018. Ik ben benieuwd of dat dit jaar in bijvoorbeeld Mexico geweest zou zijn. Ik hoop dat Albon kan uitgroeien tot een rijder met soortgelijke kwaliteiten, maar ik heb er een hard hoofd in. De racecraft heeft hij wel maar hij mist simpelweg pace.

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 10:39
    • Plaats 2 bij de constructeurs was wel realistischer met RIC erbij.

      • + 2
      • 2 dec 2019 - 14:42
    • Daniel had zeeeeker Monaco kunnen pakken. Het was 100% zeker beter dan nu geweest met alle respect voor Gasly en Albon.

      Ik weet zeker dat Daniel nog wat "dingetjes" had kunnen vinden waar Max ook profijt zou kunnen hebben tijdens een gp weekend. Nu heeft Max het hele in zijn eentje de kar moeten trekken. Een mega geweldige prestatie maar Daniel had er veel aan toe kunnen voegen en ook zijn successen kunnen halen.

      • + 2
      • 2 dec 2019 - 20:18
  • Joeppp

    Posts: 1.924

    Ik vind het schokkende beelden.

    • + 2
    • 1 dec 2019 - 22:01
    • ik zit hier te shaken op mijn stoel! Bizarre beelden inderdaad, dacht dat ik alles al wel zo'n beetje gezien had!

      Goede coureur de immer goedlachse Ricciardo,
      met de lelijkste helm van de paddock, dat dan weer wel...

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 08:18
  • Die pot van Ric is nog te lelijk om een plant in te zetten ;)

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 22:07
    • Dat roze was dit weekend ietwat feller dan daarvoor en kwam best mooi over bij avondlicht, had ie eerder moeten kiezen i.m.o.

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 22:38
    • Er zijn ook lelijke planten hoor....

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 23:31
    • De helm van ric is “ontworpen” door een kind met of een ziekte of beperking. Ik weet niet zeker wat, Dan snap je het design wat beter en maakt dat de helm weer cool .. vind ik

      • + 3
      • 2 dec 2019 - 07:19
    • @Jochen
      ah dat heb ik nooit meegekregen! Zo bezien is m'n opmerking hierboven wat cru,
      dat idee maakt de helm al gelijk een stuk mooier!

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 08:20
    • BenB

      Posts: 126

      @Jochen, dat klopt niet, de helm is ontworpen door Nicolai Sclater, een of andere kunstenaar die ook veel kleding ontwerpt.

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 08:45
    • @Ben, okay, de helm is weer gewoon lelijk!

      • + 3
      • 2 dec 2019 - 08:46
    • JV

      Posts: 1.607

      Designed by Australian artist Nicolai Sclater, who works under the name Ornamental Conifer, the striking pink, blue and green design wods "stop being them" on one side and Ricciardo's number three on the other.

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 11:16
    • JV

      Posts: 1.607

      Ik dacht eerst ook dat het een jonge fan was...

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 11:17
    • ThisGuy

      Posts: 246

      Ik heb me laten vertellen dat het de favoriete helm van Doutzen Kroes is.
      Je kunt nu nog van gedachte veranderen, Clemenza

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 11:36
    • mega geile helm!

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 12:32
    • @This Guy,
      Doutzen Kroes haar favoriete helm is de Duitse helm van Clemenza

      • + 2
      • 2 dec 2019 - 12:34
    • Dan zuigt de helm weer.

      • + 1
      • 5 dec 2019 - 08:38

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar