user icon
user icon

Whyte Bikes dreigt Rich Energy op te laten doeken door missen betalingsdeadline

  • Gepubliceerd op 13 jul 2019 08:56
  • comments 30
  • Door: Bjorn Smit

De problemen lijken zich langzamerhand op te stapelen voor Rich Energy. Whyte Bikes gaat namelijk stappen ondernemen om de kosten van de rechtszaak tegen de maker van energiedrankjes om het logo met een gestileerde hertenkop terug te vorderen bij het bedrijf.

Whyte Bikes spande eerder dit jaar een rechtszaak aan tegen Rich Energy, waarbij het bedrijf van William Storey verdacht werd van het stelen van het logo. In mei stelde een rechter de fietsenfabrikant in het gelijk, waarna bij een latere zitting bepaald werd dat Rich Energy voor donderdag de kosten van de rechtszaak, zo'n 35.000 pond, zou moeten terugbetalen aan Whyte.

Rich Energy heeft kosten rechtszaak niet overgemaakt

Tot op heden is dat echter nog niet gebeurd, waardoor Whyte een alternatieve manier gaat zoeken om haar geld op te eisen. Een van de mogelijkheden daarvoor is het laten opdoeken van Rich Energy en Staxoweb en het aanvragen van een faillissement van Storey. "Een van de orders is dat ze Whyte (ATB Sales) voor 11 juli 2019 kosten ter hoogte van 35.416 pond moeten betalen", staat in een statement van Whyte.

"De verdedigende partij heeft dat niet gedaan en iedere verdedigende partij is gezamenlijk verantwoordelijk voor de toegewezen kosten. ATB wordt nu gedwongen passende actie te ondernemen om de toegewezen kosten te kunnen verhalen. Een mogelijkheid is de gang naar de rechter om Rich Energy en Staxoweb te laten opdoeken en het faillissement van William Storey aan te laten vragen."

Het missen van deze deadline zorgt voor extra rumoer rond Rich Energy, dat deze week ook al in het nieuws kwam doordat Storey op Twitter aankondigde dat de sponsoring van Haas F1 gestopt zou worden. Er volgde een heel spel van welles en nietes, waarbij de aandeelhouders en Haas F1 het verhaal ontkenden, terwijl Storey in een latere tweet de beweringen van de aandeelhouders weerlegde.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Ferdi12

    Posts: 226

    Een kale kip kun je niet plukken...

    • + 0
    • 13 jul 2019 - 09:13
    • StevenQ

      Posts: 5.881

      daarom willen ze Rich ook failliet laten verklaren

      • + 0
      • 13 jul 2019 - 09:13
    • Jij noemt William Storey kaal....?

      • + 5
      • 13 jul 2019 - 09:19
    • Whyte moet gewoon zelf sponsor van Haas worden. Da's een dubbeldikke vinger naar Storey.

      • + 2
      • 13 jul 2019 - 09:25
    • mario

      Posts: 5.986

      @wachtwoord: Tijd voor de tondeuse dus hahahaha

      • + 2
      • 13 jul 2019 - 12:10
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Wel slachten, en laat dat nou net zijn wat Whyte Bikes wil.

      • + 0
      • 13 jul 2019 - 15:30
  • Het houdt niet op, niet vanzelf....

    • + 0
    • 13 jul 2019 - 09:20
    • BMW E30

      Posts: 652

      Ik vind dit verhaal alleen maar beter worden

      • + 0
      • 13 jul 2019 - 11:37
    • NeverEnding Storey...

      • + 1
      • 13 jul 2019 - 13:59
  • Grosjean was gister alvast begonnen met het verwijderen van de Rich Energy uitingen aan de voorkant van de auto.

    • + 7
    • 13 jul 2019 - 09:22
    • Supersoft

      Posts: 885

      Hij zal vandaag wel de zij of achterkant doen.

      • + 1
      • 13 jul 2019 - 12:22
  • BRM

    Posts: 585

    Als Rich geeneens 35k pond heeft om dit te betalen, dan lijkt het me sterk dat ze wel de miljoenen hebben voor titelsponsoring. Dit lijkt me eerder een geval van niet willen betalen dan niet kunnen betalen.

    • + 1
    • 13 jul 2019 - 09:30
  • John6

    Posts: 3.807

    Ik vind dit heerlijk, wat zijn ze ook achterlijk bij Haas, zonder enige kennis wist je toch al dat dit fout zou aflopen, geweldig dit.

    • + 0
    • 13 jul 2019 - 09:56
    • MCL34

      Posts: 531

      Wat maakt Haas dat nou uit. Zolang de sponsordeal betaald is intereseert het Haas weinig of Rich Energy wel of niet veel verkoopt

      • + 4
      • 13 jul 2019 - 10:09
    • John6

      Posts: 3.807

      Maakt haas wel uit, zo goed komen ze niet in het nieuws met zo.n stel gekken, dit is ook weer een leer momentje voor Haas.

      • + 0
      • 13 jul 2019 - 10:33
    • MCL34

      Posts: 531

      Ook met slecht nieuws kom je in het nieuws. Kijk maar naar Williams. Of denk je dat die alleen maar met positieve resultaten de media haalt? Zelfs RB intereseert het niet of het goed nieuws of slecht nieuws is, als ze de media exposure maar halen. Waarom denk je anders dat Marko elke kans die hij krijgt de media opzoekt. Exposure is alles wat telt

      • + 1
      • 13 jul 2019 - 11:03
  • heel die soap interesseert me geen r...... (vul maar in)

    • + 0
    • 13 jul 2019 - 10:00
  • Er is nieuwe hoop voor Haas want de sponsor Orlen van Kubica wil met Haas in zee gaan, een nieuwe soap is dus al weer in de maak.

    • + 0
    • 13 jul 2019 - 10:06
    • MCL34

      Posts: 531

      Hopelijk nemen ze Kubica dan niet mee. Dat zou pas een ramp zijn voor de F1

      • + 1
      • 13 jul 2019 - 10:10
    • jd2000

      Posts: 3.304

      Orlen is een serieus, kapitaalkrachtige bedrijf.

      • + 0
      • 13 jul 2019 - 11:11
  • silsur

    Posts: 963

    Is er iemand die die zooi al geproefd heeft (en nog leeft)?

    • + 1
    • 13 jul 2019 - 10:24
    • MGF1999

      Posts: 97

      Het is nog helemaal nergens op de markt. Ook niet in de UK waar het vandaan komt.

      • + 0
      • 13 jul 2019 - 10:26
    • Bij kaarten voor fan Village in Duitsland kreeg je een gratis blikje Rich Energy

      • + 2
      • 13 jul 2019 - 10:34
    • CBR600F

      Posts: 337

      Volgens de Nederlandse site van RE verkopen ze het op een paar plekken. O.a. een meubelzaak staat erbij, die verkopen het niet en ik vraag mij af of die überhaupt weten dat ze op die site staan.

      • + 0
      • 13 jul 2019 - 10:46
    • Ik heb hier 3 blikjes (nog ongeopend) staan, idd bij mijn kaartjes voor Hockenheim gekregen.

      • + 1
      • 13 jul 2019 - 10:58
    • silsur

      Posts: 963

      @Bart, open er 1 ! Iedereen is benieuwd hoe het smaakt.... (nouja in ieder geval ik) :-)

      • + 1
      • 13 jul 2019 - 11:03
    • @Silsur, speciaal voor jou zojuist gedaan...
      ik heb opeens zin om een Triatlon te doen en daarna de tuin om te spitten en het plafond te witten ....... :-)

      Nee het smaakt gewoon naar....... energiedrank. Misschien net wat minder van smaak als een RB, maar dat komt misschien omdat ik nog nooit zo'n drankje in de ochtend, net na mijn eerste koffie heb genomen.

      Ik heb wel het gevoel dat ik tijdens de kwalificatie nog heel goed geconcentreerd kan kijken, maar dat ik morgen tijdens de race mijn ogen niet "in het window"kan houden.

      • + 3
      • 13 jul 2019 - 11:17
    • Prachtig @da_bartman maar misschien worden die blikjes nu goud waard

      • + 0
      • 17 jul 2019 - 09:07
  • pixel

    Posts: 586

    Gut. Ze hebben nu de exclusieve distributierechten overgeheveld naar een nieuw bedrijf waar Storey eigenaar van is.

    En die advocatenbrief die ze gisteren online zetten was van een advocatenkantoor dat pas een jaar bestaat, één compleet onbekende advocaat in dienst heeft, een gmail-adres heeft en verder onvindbaar is op internet.

    • + 1
    • 13 jul 2019 - 10:42

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar