user icon
user icon

Hartley weigert om de deur naar de Formule 1 te sluiten

  • Gepubliceerd op 07 dec 2018 16:51
  • comments 9
  • Door: Niels Langenberg

Brendon Hartley heeft het slechts één seizoen kunnen volhouden in de Formule 1 en hoewel de Nieuw-Zeelander soms wat pech had, waren zijn prestaties niet altijd even goed. Toch wil hij de deur naar de Formule 1 nog niet sluiten. Volgend jaar wil Hartley in de WEC gaan rijden. 

"Ik heb gedurende de afgelopen tijd contact gehouden met Porsche. Ik heb voor vier jaar met hen gereden, gedurende twee wereldkampioenschappen en twee Le Mans. Mijn telefoon zit de laatste week vastgelijmd aan m'n oor en daarnaast ontvang ik veel mails."

"Het is zo in december niet het perfecte moment van het jaar om een zitje te moeten kiezen, maar ik heb een goede reputatie en ik probeer gewoon uit te zoeken wat de juiste stappen zijn en wat me gelukkig maakt. Je zult me hoe dan ook iets zien doen volgend jaar, maar dat gaat geen Formule 1 zijn."

"Ik zou echter nooit zeggen dat ik die deur sluit. Tien jaar geleden, toen die deur daadwerkelijk sloot, heb ik bewezen dat het mogelijk is om hem weer te openen. Ik ben nu in de positie dat ik een superlicentie heb, ik heb Formule 1-ervaring, ik ben geen aanfluiting geweest en ik ga dus zeker niet zeggen dat die deur is gesloten."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Vergeet het light niet uit te doen :)

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 17:00
    • Red Bull light? Zero zal je bedoelen.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 18:38
  • Hartley, Vandoorne, Ericsson, alledrie zwaaien ze af, stuk voor stuk correcte jongens en capabele coureurs die, helaas voor hen, toch net dat beetje extra misten....

    • + 1
    • 7 dec 2018 - 17:05
    • Het valt nog maar te bezien of de vervangers echt beter zijn dan deze 3 jongens.
      Norris ok, die is waarschijnlijk beter dan Vandoorne, maar Giovinazzi en Albon? Die moeten het nog maar gewoon bewijzen.
      Ik ben nog lang niet 100% overtuigd van die 2. Het lijkt gewoon op wat experimenteren van de teambazen daar.

      • + 1
      • 7 dec 2018 - 17:27
    • ringo

      Posts: 3.330

      Vandoorne had ik wel een idee dat er meer inzat... denk als die in een TR zat , zat die niet zo ver achter.. Ericson is eigenlijk nie zo'n talent...

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 20:20
  • De deur is gesloten. Tweede kans gehad, niets laten zien, en dan was ook niet de bedoeling.

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 17:18
  • Ik doe hem wel even dicht. Of Gasly moet het helemaal gaan verpesten. Dan heeft hij een kansje als de stormram of tikkieterugtum wordt doorgeschoven.

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 17:49
  • Hartley is zeer geliefd binnen Porsche, toen hij daar wegging kreeg hij van de grote baas te horen dat hij altijd terug mocht komen na zijn F1 avontuur. Die gaan we zeer waarschijnlijk wel terugzien in de GTE Pro klasse. Topgozer, en een echte teamplayer, die in een WEC-team ook veel beter past dan in het killere, en veel egoïstischere F1 wereldje imo.

    • + 4
    • 7 dec 2018 - 18:12

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Nieuw-Zeeland
  • Geb. datum 10 nov 1989 (31)
  • Geb. plaats Palmerston North, Nieuw-Zeeland
  • Gewicht 67 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar