user icon

Hartley opvallend positief richting waarschijnlijke afscheid

  • Gepubliceerd op 20 nov 2018 13:41
  • comments 15
  • Door: Niels Langenberg

Brendon Hartley lijkt zich dit weekend in Abu Dhabi te kunnen gaan opmaken voor zijn laatste Formule 1-race voor Toro Rosso. Er wordt in de paddock namelijk vanuit gegaan dat de Nieuw-Zeelander niet genoeg heeft laten zien om zijn zitje te behouden. Toch is Hartley opvallend positief richting zijn afscheid.

"Het is de laatste race van het seizoen en ik benader die met een positieve gemoedstoestand. Ik heb een sterk eind van het seizoen gekend met goede races, zelfs wanneer de auto niet snel genoeg was om punten te scoren. Ik ben blij met mijn prestaties en verbeteringen gedurende het seizoen. Dus ik kijk uit naar een goed weekend en hoop het seizoen goed af te sluiten."

Abu Dhabi is een interessant circuit en vooral in het laatste gedeelte voelt het als een stratencircuit. Het is alleen wel erg vlak, er zijn weinig glooiingen en het inhalen kan lastig zijn. Daarnaast is het bandenmanagement belangrijk. Met de laatste versie van de Honda-motor kunnen we echter wel met vertrouwen richting de kwalificatie gaan."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Mike33

    Posts: 10

    Tsja, bij een naderend ontslag kan hij niet veel anders dan zijn "resultaten" zo positief mogelijk nog proberen neer te zetten en wellicht te redden wat er te redden valt.

    Maar het is gewoon niet genoeg wanneer je teamgenoot veel meer punten haalt dan jijzelf.

    Ik vrees dat het toch zijn laatste race is.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 13:56
  • ives

    Posts: 1.227

    Naderend afscheid. Wie gaat TR in die tweede wagen zetten? Ocon werd het niet, Ticktum heeft niet voldoende punten, Albon lijkt vast te zitten aan de Formule E.

    Laat Brendon volgend seizoen maar starten en vervang hem desnoods halverwege als hij toch te zwak moest blijven.

    • + 3
    • 20 nov 2018 - 14:03
    • droopz

      Posts: 777

      hoeveel punten op zijn SL heeft de vries? was toch iets met sponsoren etc. ?

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 14:10
    • DROOPZ ; volgens mij heeft de Vries net als Ticktum net een paar punten tekort, maar of de Vries die punten goed kan maken in Abu Dhabi weet ik niet. Voor Ticktum zijn de wedstrijden voorbij.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 14:25
    • Ticktum heeft 35 punten en de rest kan hij halen in de winter maar hij leek ook tevreden te zijn om een jaar in Japan te gaan rijden maar Ticktum komt of in het midden van het seizoen 2019 nog in actie voor TR maar zeker in 2020.

      • + 1
      • 20 nov 2018 - 14:30
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @JAN

      Ticktum staat al op de 2019 startlijst voor de Super Formula in Japan, lijkt echt wel die kant op te gaan. Beetje dezelfde leerschool als Gasly (discipline, zelfredzaamheid in een ver land).

      • + 1
      • 20 nov 2018 - 14:42
    • @Droopz,
      als Nyck als 4e eindigt in de coureurs stand dit weekend,
      heeft hij genoeg punten voor een SL. Hij staat vierde.

      De huidige stand:

      3. Lando Norris Carlin 197
      4. Nyck de Vries Prema Racing 184
      5. Artem Markelov Russian Time 166

      • + 1
      • 20 nov 2018 - 14:46
    • FredEx

      Posts: 446

      dat gaat em ny worre dat de vries in de TR komt,....volgens mij hadden RB en de vries int verlede al een akkerfietje gehad waardoor ie weg gestuurt is,..des tijds....iets met teveel eigendunk ofzo,...ook de reden dat ie niet in een McL zit.......

      • + 1
      • 20 nov 2018 - 14:51
    • @Fredex, Nyck had net een contract bij McLaren getekend, toen hij een aanbod kreeg van RB, dus kon hij daar niet op ingaan. Dit is tenminste wat ik gehoord heb.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 15:57
    • Hoi Kobus, dat zeg ik ook, hij heeft aangegeven om in Japan te rijden maar ik denk anders als hij in de winter de punten bijeen rijdt zit hij in de TR.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 16:21
    • Lobster69

      Posts: 514

      Jan Almere. Als. En waar zou dat moeten gaan gebeuren? Heb nog nergens gezien dat hij ingeschreven is voor een winterserie.

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 03:17
  • "zelfs wanneer de auto niet snel genoeg was om punten te scoren"???

    Misschien was de auto wel snel genoeg, maar Hartley niet...

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 16:32
  • jd2000

    Posts: 4.702

    Dat is nou Hartley z'n probleem. Hij is blij met zijn prestaties. Een kinderhand is gauw gevuld, zullen we maar zeggen.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 18:39
  • Hartley heeft maar een missie komend weekend.
    Gasly om de oren rijden

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 21:51
  • John6

    Posts: 5.208

    Hij heeft een contract voor 2019 neem aan dat hij weet wat er gaat gebeuren.

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 04:32

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Nieuw-Zeeland
  • Geb. datum 10 nov 1989 (31)
  • Geb. plaats Palmerston North, Nieuw-Zeeland
  • Gewicht 67 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar