user icon

De la Rosa trekt kandidatuur voor HRT-stoeltje in

  • Gepubliceerd op 19 jan 2011 14:09
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Pedro de la Rosa is niet langer beschikbaar voor een racestoeltje bij Hispania Racing. De Spanjaard sprak eind vorig jaar enkele malen met HRT-eigenaar Jose Ramon Carabante, maar de 39-jarige coureur is tot de conclusie gekomen dat de Spaanse renstal niets voor hem is.

De la Rosa deelde aan Autosport mede: “HRT is voor mij geen optie. Ik weet niet hoe mijn toekomst er wel uit ziet. Ik probeer een Formule 1-racezitje te vinden en zoals gewoonlijk geef ik niet op. Pirelli plant nog wat tests tijdens dit jaar. Misschien zit ik dan weer in de auto, of wellicht heb ik een racestoeltje in een andere klasse of een reserverol in de Formule 1 op me genomen. De komende weken zijn bepalend voor mijn toekomst.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Heel verstandig, zonde geld.

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 14:16
    • Einde F1-carriëre. Maar wel beter dan voor l*l staan met HRT en dan halverwege het seizoen eruit gekickt worden omdat een talentloze rijkeluiszoon ff 10 miljoen aftikt.

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 14:29
    • Is begreipelijk welke gek wil een 48 gerimpelde vrouw hebben als je ook een 20 jarige kan hebben

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 14:37
    • felix50

      Posts: 5.792

      precies maar het begint nu ook zielig te worden.

      • + 0
      • 20 jan 2011 - 10:53
  • miauw

    Posts: 1.136

    Aldus het orakel van f1today!, maar wel met een kern van waarheid, als je kan kiezen voor een raspaard of een oude afgeleefde knol dan weet je inderdaad wel waar je voor zou kiezen. De La Rosa kan vast nog wel een mooie carrière tegemoet gaan in de DTM of de langeafstandsracerij (Le Mans Series)

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 14:41
    • Het klopt dat De la Rosa de jongeste niet meer is. Maar volgens mij stond in het bericht dat het Pedro was die HRT liet vallen en niet andersom.

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 14:50
    • Ik denk dat HRT meer dan blij zou zijn met De la Rosa.

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 21:06
  • ik denk dat pedro weer terug gaat van waar hij al de jaren heeft gezeten. Bij mclaren!

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 14:55
  • Voor de helft van het geld mag hij ook een jaar lang in mijn auto rijden, en betaal ik ook zijn verblijf en diesel kosten. Rijdt hij ook bijna achteraan maar wel comfortabel, d.w.z. met climate control, radio/cd met usb, navigatie, trekhaak etc.. en je hoeft niet zo snel banden te verwisselen en te tanken.

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 15:25
  • rchorus

    Posts: 880

    Volgens mij gaat Liuzzi gewoon rijden bij HRT. Zowel Kolles als Mallya heeft gehint naar een dergelijke oplossing.

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 20:27
    • Dan zal Liuzzi toch eerst moeten zoeken naar een zak geld. Lijkt me anders niet haalbaar.

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 21:07
    • AirJan

      Posts: 1.195

      Wellicht krijgt Liuzzi een zakje geld mee van Force India om zijn contract af te kopen? Kan hij een deal sluiten met V/D Garde die ook net een zak gelf van Force India gehad heeft... kunnen ze allebei een half seizoen rijden. \"Deze rijders van HRT werden mede mogelijk gemaakt door Force India\".

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 21:26

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar