user icon

Christian Klien racet ook in Abu Dhabi voor HRT

  • Gepubliceerd op 10 nov 2010 17:21
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
Christian Klien zal ook komend weekend weer in actie komen voor Hispania Racing. Het Spaanse team maakte zojuist bekend dat de Oostenrijker ook in Abu Dhabi de plaats van Sakon Yamamoto zal innemen. Het wordt de derde race voor Klien dit seizoen bij HRT.

Klien racete in Singapore voor het eerst sinds 2006 weer in de Formule 1. Hij maakte meteen indruk door sneller te zijn dan de vaste coureur van Hispania Racing, Bruno Senna. Ook afgelopen weekend in Brazilië was de Oostenrijker zijn Braziliaanse teamgenoot te snel af. Tijdens de seizoensfinale in Abu Dhabi krijgt Klien dus opnieuw een kans om zich te bewijzen.

"Het is mijn derde race die ik voor het team zal gaan rijden en ik raak steeds meer gewend aan de auto en werk steeds beter samen met de crew", vertelde Klien. "Ik hoop dat we een goed weekend kunnen hebben en een mooi resultaat kunnen behalen. We zouden ongeveer dezelfde snelheid moeten hebben als in Brazilië, dus we kunnen opnieuw de concurrentie aangaan met de andere nieuwe teams."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Np-F1

    Posts: 917

    Yes! Hopelijk zien we Yamamoto nooit weer. Niet dat ik Klien-fan ben, integendeel, maar hij heeft veel meer \'recht\' om in de F1 te rijden dan Sakon.

    Dat van diezelfde snelheid is makkelijk te zeggen trouwens, als je geeneens onderscheid maakt als team tussen low en high downforce spec. ;)

    • + 0
    • 10 nov 2010 - 17:28
  • fdees

    Posts: 80

    hopelijk is HRT volgend seizoen minder onafhankelijk van die betaalde rijders zoals Klien ,Yamamoto.
    Want volgens mij is het bedrijf wel financieel gezond en moeten ze gewoon groeien ,want ze hebben nog steeds heel weinig sponsors op de auto staan.

    • + 0
    • 10 nov 2010 - 17:34
  • Yamamoto -> Sushi

    • + 0
    • 10 nov 2010 - 17:36
  • felix50

    Posts: 5.792

    Zo moeilijk lijkt het mij niet om sneller te zijn dan Senna .Je moet dan wel een f1 rijder zijn, ik bedoel niet mij zelf.

    • + 0
    • 10 nov 2010 - 17:48
  • gabini

    Posts: 796

    En die Sakon nog beweren dat die alle resterende races zal rijden!

    Whahahahahaha!!!!!!!!!

    • + 0
    • 10 nov 2010 - 18:04
  • ives

    Posts: 1.226

    Geweldig! Klien heeft duidelijk laten zien dat hij de betere is van alle HRT rijders. Enkel Chandhok kon nog min of meer mee. Maar Senna is (helaas) wat door de mand gevallen, al heeft hij natuurlijk niet dezelfde voorbereiding gehad als de andere 23 F1 piloten (pas als volwassenen beginnen racen). Maar Yamamoto mag gerust terug naar Japan, gaan we niets aan missen!

    • + 0
    • 10 nov 2010 - 18:23
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Senna was Chandhok toch echt de baas.

      • + 0
      • 10 nov 2010 - 20:59
    • @Henry,

      Dat meen je niet, he! Hoezo was Senna Chandok de baas? Karun versloeg Senna meerdere malen!

      Onbegrijpelijk dat men (Kolles) Chandok niet tegen Sakon liet rijden, dan waren je ogen geopend!

      • + 0
      • 10 nov 2010 - 21:33
    • Senna was ECHT de betere jongen ;)

      • + 0
      • 10 nov 2010 - 22:23
    • .Henry

      Posts: 1.308

      @FrankypankyV8

      Kijk eens naar de kwalificatie resultaten, Senna was bijna altijd de snellere. De race resultaten vergelijken heeft geen zin, daar is de HRT niet betrouwbaar genoeg voor.

      Echt onbegrijpelijk hoe vaak ik dit moet zeggen.

      • + 0
      • 10 nov 2010 - 23:19
    • Ja goed, dan heeft Senna zich reeds twee keer met meer dan een halve seconde laten kloppen door Klien, dan valt hij toch nog door de mand?

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 18:20
  • TJ

    Posts: 619

    Had liever gezien dat ze Senna eruit bonjourde. Ik vind hem echt de ramp van het veld.

    • + 0
    • 10 nov 2010 - 22:47

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel