user icon
user icon

Ecclestone en Poetin tekenen zevenjarig Formule 1-contract

  • Gepubliceerd op 14 okt 2010 14:52
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone kwam vandaag bijeen met Vladimir Poetin, de premier van Rusland. In Sotsji zette het tweetal hun handtekening onder een zevenjarig Formule 1-contract, met de eerste Grand Prix van Rusland in 2014.

Dat meldt persbureau Ria Novosti. Ecclestone gaf eerder deze week al aan dat hij het contract zou ondertekenen als de juiste mensen uit Rusland ook hun handtekeningen zouden zetten en een van de machtigste mannen uit Rusland was precies het laatste zetje dat nodig was voor een Grand Prix in Rusland. Plaats van handeling zal een nieuw circuit ter waarde van 200 miljoen dollar nabij Sotsji zijn.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Ondanks dat Poetin \'slechts\' premier is, is hij de machtigste man van Rusland. President Dmitri Medvedev is namelijk niet meer dan een marionet van Vladimir Poetin.

    • + 0
    • 14 okt 2010 - 15:03
    • AirJan

      Posts: 1.155

      Dat is ook een normale staatrechtelijke situatie hoor dat een premier machtiger is dan een president. In Nederland hebben we geen president, maar een koningin. De premier heeft ook in Nederland meer te vertellen dan de koninin terwijl die officieel wel het staatshoofd is.

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 15:08
    • Een normale situatie in West-Europa ja. Maar Rusland is ondanks dat het geen communistisch land is, nog altijd geen democratie. Ze doen zich alleen zo voor. Poetin zegt Medvedev wat te doen, terwijl tijdens het presidentschap Poetin ook aan alle touwtjes trok. Dat is niet veranderd, alleen zijn functienaam is anders.

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 15:22
    • * geen communistisch land meer is [...]

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 15:24
    • Bart

      Posts: 147

      Heeft Poetin toen hij aftrad ook niet zelf de nieuwe functie van premier in het leven geroepen? Juist zodat hij aan de touwtjes kon blijven trekken?

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 17:01
  • AirJan

    Posts: 1.155

    Rome, Austin, Sotsji, India.... Welke van de 20 races van dit seizoen zullen we kwijt raken om plaats te maken voor al deze nieuwe races? Valencia zal sneuvelen voor Rome lijkt me, maar verder?

    • + 0
    • 14 okt 2010 - 15:06
  • Gonfa

    Posts: 234

    @ Red Stripe: hoewel ik het grotendeels met je eens ben, vind ik toch dat de zaken iets genuanceerder moeten voorgesteld worden. Medvedev is nog steeds geen kleine garnaal, en de burgemeester van Moskou is zonet ontslagen omdat ie Medvedev had bekritiseert en gezegd had dat ie Poetin terug wou.

    • + 0
    • 14 okt 2010 - 15:09
  • shyboy18

    Posts: 219

    Yeeeaaahh WEER EEN TILKE-BAAN. jah jah ALWEER 1!

    • + 0
    • 14 okt 2010 - 15:12
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Volgens mij is dat nog niet bekend maar correct me if i\'m wrong...
      (ik zou er niet raar van opkijken als Tilke weer aan de slag mag)

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 15:39
    • Of het 100% zeker is weet ik niet, maar Tilke is er wel mee bezig geweest:
      www.f1today.nl/201(...)ten-vanaf-2012.html

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 16:18
    • Big El

      Posts: 367

      Het enige is: het circuit komt nabij Sotsji, en dus niet in Moskou...
      Zie laatste zin van het artikel.

      • + 0
      • 15 okt 2010 - 08:37
  • regs

    Posts: 3

    you really don\'t know political situation in russia. medvedev is powerful on his own and very popular due to modern views. they are just friends, mostly shares same views and works in a tandem on their own things - pm is responsible on economy, president is responsible on foreign and inner policy.

    • + 0
    • 14 okt 2010 - 15:17
    • Mag ook in het Nederlands, hoor... Maar ik ben nou eenmaal met een vrouw uit die regionen getrouwd en die houdt contact met het thuisfrond. Informatie dicht bij de bron, noemen ze dat dan...

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 16:13
    • Edgar

      Posts: 1.370

      wel apart ja, een Rus? die in het Engels uitleg geeft op alles wat in het Nederlands getiept is, we worden vanf nu keihard in de gaten gehouden door de Russische geheime dienst (en waarschijnlijk fans van Petrov, met grote AK47\'s, dus ik ben vanaf nu ook fan van Petrov!!)

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 21:39
  • regs

    Posts: 3

    you really don\'t know political situation in russia. medvedev is powerful on his own and very popular due to modern views. they are just friends, mostly shares same views and works in a tandem on their own things - pm is responsible on economy, president is responsible on foreign and inner policy.

    • + 0
    • 14 okt 2010 - 15:18
    • turbof1

      Posts: 1.804

      Is dit een soort spambot die kritiek op medvedev en/of poetin op het internet afspeurt en vervolgens een \"genuanceerde\" reactie geeft?

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 16:16
    • VDS21

      Posts: 1.265

      @Turbof1 LOL

      Volgens mij is Medvedev nu President omdat Poetin maar een maximaal aantal aan termijnen mocht regeren. Dus heeft hij een van zijn volgelingen in de positie gezet. En volgens mij is de wet nu alweer gewijzigd zodat Poetin na Medvedev\'s periode weer aan de macht kan komen.

      Ach ja met het binnenhalen van F1 laten ze zien dat ze iig met hun tijd meegaan en hun blik hebben gericht op het positiever maken van het imago van Rusland.

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 16:27
    • Gezien het profiel durf ik wel een stelling aan...

      Een vrouw met geboortedatum van 2011 jaar terug. Wie deed dat ook weer steeds? Uuuh....

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 16:39
    • gabini

      Posts: 783

      Hmmm,

      Red-stripe zou best gelijk kunnen hebben.

      Die regs, heeft maar 2 berichten, en is sinds vandaag actief!

      • + 0
      • 14 okt 2010 - 18:04
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Ik wou een foto laten zien van het mogelijk ontwerp van het circuit, maar blijkbaar laat F1today het niet toe... .

    • + 0
    • 14 okt 2010 - 21:58
  • Rayden

    Posts: 439

    Leuk alleen jammer dat ze niet in Moskou rijden.

    • + 0
    • 14 okt 2010 - 22:01

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar