Hispania Racing dichtbij technische overeenkomst met Toyota
- Gepubliceerd op 21 jul 2010 10:56
-
28
- Door: Robin Smeets
HRT is vooralsnog het langzaamste team in de Formule 1 en een bolide die gebouwd is door Dallara. Verschillende bronnen zeggen dat de overeenkomst inhoudt dat HRT gebruik mag maken van de fabrieken van Toyota, het personeel en de ontwerpen van de nooit gebruikte 2010-auto van Toyota.
Nog voordat deze overeenkomst gesloten is, is Toyota alweer nieuw personeel aan het aannemen door advertenties in magazines te plaatsen.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam HRT
- Basis Madrid, Spanje
- Daniel Ricciardo 22
12.655 reacties op HRT
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over HRT

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 10.412
komen ze toch deels terug?
Posts: 2.181
Min of meer een toyota team dus;)
Als de verhalen waar zijn...
Posts: 180
en StefanGP dan!?!? Hadden die ook niet ies van Toyota gekocht (of gekregen?)
Posts: 15.285
StefanGP had alleen wat van Toyota kunnen gebruiken (kopen, lenen of krijgen... weet ik veul) voor dit jaar. Dat is niet gebeurt en is Toyota ook weer vrij voor andere partijen.
Het zou denk ik wel een hele slimme zet zijn van HRT, als het waar is. Dan zouden ze echt een sprong kunnen maken voor volgend seizoen.
Posts: 15
ik hoop wel dat HRT geholpen wordt door Toyota.
Zo blijft alles wat Toyota gedaan heeft toch bestaan
Hrt kan er alleen maar mee vooruit gaan.
Posts: 2.885
Dat is nog eens goed nieuws! Leuk voor het lelijke eendje dat er een potentiële stap voorwaarts aan zit te komen! Hopelijk brengt het hen genoeg om het zwijgen op te leggen aan alle criticasters hier op de site (en elders...).
Ik heb altijd al een zwak gehad voor de underdog, en dat is HRT toch wel...
Posts: 4.764
HRT is de nieuwe Minardi ;-)
Posts: 1.887
Ik heb ook wel een zwak voor de underdogs, maar dan wel graag een beetje professioneel. Dus niet een stoelendans met rijders doen en al helemaal niet Sakon Yamamoto achter het stuur zetten.
Posts: 10.412
daarom mis die Japanner achter het stuur...
Posts: 265
Als dit waar is zit Glock nou bij een goed team voor volgend seizoen!
Posts: 774
Haal je nu geen teams door elkaar? Glock rijdt namelijk bij Virgin en niet bij HRT... :-)
Posts: 265
Ow stom stom stom!:D
Zat voor dit stukje iets van Glock te lezen(A)
Posts: 2.181
:):)
Posts: 2.267
heeft iemand een van deze advertenties gezien?
Posts: 15.285
Ja, das ook een goeje.... Hij stond niet in de Spits of Metro ;)
Dat is nou net een advertentie waar je graag op zou willen reageren :)
Posts: 85
Ik vind het erg jammer dat Toyota de f1 verwel heeft gezegd, laten we eerlijk wezen potentie zat er echt wel bij dat team. Ze hebben gewoon nooit een goede rijder weten te strikken en dat is hun fout voor het behalen van succes geweest.
Mooie kans voor HRT alhoewel we moeten afwachten hoe het technisch verloop zal lopen en wat er mee bedoeld wordt.
Posts: 2.885
Weet je wat de fout is geweest van Toyota? Dat alle beslissingen in het hoofdkantoor in Japan genomen moesten worden. Tegen de tijd dat ze een update op de auto hadden zitten, was het vier of vijf races verder. Daarom zag je ze altijd zo vreselijk afzakken in het seizoen. Het duurde veel te lang voordat de baas van Toyota in Japan een belissing had genomen. Zulke dingen moeten op teamniveau gebeuren en niet op het allerhoogste niveau van de geldschieter.
Posts: 85
Red-Stripe, misschien heb je daar ook wel een punt ik heb er echter nooit iets over gehoord betreffende de interne zaken. Een feit is dat de laatste Toyota zeer zeker geen slechte auto was en ik ben ervan overtuigd dat er veel meer ingezeten had dan er uiteindelijk mee behaald is. Dus mijn mening blijft dat door de rijderskeuze van Toyota de successen achterwege zijn gebleven. Als deze achterwegen blijven is het logische gevolg dat er langer wordt nagedacht over vernieuwingen/investeringen e.d. met als resultaat de stekker eruit.
Posts: 2.885
Natuurlijk hebben de rijders ook wat in de melk te brokkelen, maar vergeet niet dat een coureur nooit (veel) beter is dan zijn materiaal. Slechter wel, natuurlijk.
Honda werkte overigens op dezelfde omslachtige manier...
Posts: 2.181
Er ligt een groot gat tussen de Formule 1 en de mensen die in straatauto\'s van Toyota rijden. De F1 blijft de top van het autoracen, maar het imago is te elitair geworden,\" zei Yamashina tegen Automotive News. \"Bij races zoals de 24 uren van de Nürburgring kunnen fans tot in de pitstraat komen, zich tussen de teams mengen en zelfs de bolides aanraken.\"
\"Ze kunnen de sfeer opsnuiven en zich onderdeel van het evenement voelen. Bij een F1-race daarentegen hebben de fans geen hoop om in de paddock te lopen. Voor degenen die het zich wel kunnen veroorloven is dat prima. Ik denk dat de beste races zijn waar de mensen dicht bij de strijd kunnen komen.\"
De man heeft hier gelijk!!
Posts: 298
Toyota kon zelf met een budget van 800 miljoen geen potten breken. Dus ik verwacht ook niet dat ze HRT veel kunnen helpen. Hoewel die amateurs waarschijnlijk wel kunnen leren hoe je een wheelgun vast moet houden :-P
Posts: 2.885
Als je het woordje \'amateurs\' niet had gebruikt, was het een heel zinvolle reactie geweest. Je schopt nu je geloofwaardigheid aardig onderuit. Waarom amateurs? Omdat ze achteraan rijden? Waren ze bij Minardi dan amateurs?
Posts: 4.764
Er lopen geen amateurs rond in de F1. Alles valt of staat met je budget. Hoewel budget geen garantie is voor succes zal het je zeker helpen in de jacht naar de top. De grootste fout van Toyota is het steeds weer opnieuw aanstellen van een nieuwe leiding als het niet leek te lukken, terwijl continuiteit in de basis meestal het beste is voor een team.
Posts: 219
Ben benieuwd of ze die 2010 auto een beetje goed voorelkaar kunnen krijgen voor volgend seizoen. deze auto heeft toch ook een dubble dif? volgens mij had hij ook in hoogte verstelbare veering? weet iemand dat?
Posts: 4.764
Dit is een goede ontwikkeling voor HRT en ik hoop dat dit ze wat meer naar voren zal brengen op de grid.
Posts: 2.181
Zo moet het wel gebeuren hé;)
Posts: 1.408
Zal mij benieuwen waar HRT de financien vandaan gaat halen om de support van Toyota te komen. Lijkt me niet dat Toyota alles gaat financieren als ze zelf net de stekker uit hun eigen team hebben getrokken.
Posts: 2.049
Vraagje; bij Toyota hebben ze een bolide liggen die kant en klaar is en naar alle waarschijnlijkheid veel beter het zou dan dan de huidige HRT auto; indien het chassis van die auto getest en goedgekeurd is, mogen ze dan die auto in principe gebruiken? zou wel leuk zijn mochten ze in 1 keer met een compleet andere auto aan de start staan en de andere 2 nieuwe teams naar huis rijden.