Officieel: Sakon Yamamoto vervangt Chandhok in Duitsland
- Gepubliceerd op 16 jul 2010 19:02
-
18
- Door: Robin Smeets
Senna werd vlak voor de Britse Grand Prix op Silverstone aan de kant gezet door HRT-teambaas Colin Kolles, maar racet wel weer in Hockenheim. Daarentegen zal ditmaal Karun Chandhok zijn bolide af moeten staan aan Yamamoto.
"We hebben besloten dat Sakon Yamamoto in Duitsland een nieuwe kans krijgt om zich te bewijzen, nadat hij goed werk heeft geleverd op Silverstone. Karun Chandhok maakt nog altijd deel uit van het HRT Racing Team en zal waarschijnlijk ergens later dit seizoen weer racen", stond in een verklaring van het team.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam HRT
- Basis Madrid, Spanje
- Daniel Ricciardo 22
12.655 reacties op HRT
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over HRT

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 653
Vind dit erg vreemd hoor, zomaar een coureur aan de kant schuiven voor een testrijder.
Posts: 8.004
Ja dan zie ik nog liever de grote teams de koppe bij mekaar steken dat ze met een young drivers/mechanics op de proppen komen en dat elk team die daaraan meedoet 3 weekenden mag proeven van de F-1. Heb je tenminste ook een wagen die mee kan doen. Of gewoon afschaffen dat je zomaar zonder echt goede rede iemand aan de kant zet.
Posts: 2.223
Inderdaad zijn het maar vreemde beslissingen daar. Maar misschien willen ze zowel Senna en Chandhok er even extra mee onder druk zetten, dat ze zo goed mogelijk moeten blijven presteren of anders... word je vervangen?
Maar toch, als je als Chandhok bijvoorbeeld betaald zou hebben om een volledig seizoen te rijden, zou ik dit toch zeker niet pikken: ---> Karun Chandhok maakt nog altijd deel uit van het HRT Racing Team en zal waarschijnlijk ergens later dit seizoen weer racen\", stond in een verklaring van het team.
En dan vooral \'zal ws. ergens later!!! dit seizoen.....
Posts: 58
Waarschijnlijk later dit jaar weer racen heet dus de sponsors hebben niet betaald of het geld is op , was hetzelfde verhaal toch dat Albers zou komen omdat Chandhok geen geld meer zou hebben
Posts: 398
Vorige keer bij Senna een soortgelijk bericht, ik bedoel als er nieuws is meld het aan ons F1 fans dus bedankt daarvoor. Maar ik verwacht toch niet dat Karun wordt geloosd als ze ook Senna in dienst hebben, daarom ga ik er ook vanuit dat ze hiermee willen bewijzen aan Senna en Yamamoto dat niet Karun zijn auto beter is dan die van Senna maar dat Senna gewoon slechter is dan Chandhok en dat Yamamoto daarom alleen mag hopen op het plekje van Senna. Wel leuk dat dit kan bij zo\'n team overigens, ik bedoel Liuzzi vervangen door Di Resta lijkt moeilijker i.v.m. diverse andere belangen, om maar een voorbeeld te geven.
Posts: 1.308
Bruno heeft zich in zes van de negen races beter gekwalificeerd. Qua race resultaten gaat het aardig gelijk op, alleen heeft Bruno wat meer pech. Dus wat jij zegt lijkt me erg oonwaarschijnlijk.
Posts: 962
Ja Chandhok is zeker niet beter dan Senna. Het is alleen dat ie \"meevalt\" qua verwachting. Senna heeft z\'n illustere achternaam en z\'n runner up prestatie in de Gp2 in 2008 waardoor de verwachtingen van hem wat hoger waren. Chandhok had he-le-maal niks en als je het daaraan afmeet doet ie het best aardig door Senna bij te houden. Maar zoals gezegd, Senna is doorgaans toch de betere van de 2.
Ben wel benieuwd wat voor e-mail Chandhok aan Kolles gestuurd heeft nu trouwens!
Posts: 51
die japanner brengt gewoon veel geld mee en om de geruchten niet op te wekken dat men senna niet meer wil zetten ze nu chandhok maar aan de kant
Posts: 10.089
en ik dacht dat het bij redbull een zootje was...
al is het bij HRT wel een ander geval
Posts: 880
Chandhok\'s sponsoring zal dus inderdaad wel uitblijven, want aan zijn prestaties mag het niet liggen. Of je het nu wilt vergelijken met Senna, of niet. Hij maakt een degelijke leercurve door, net zoals alle rookies. Voor zijn resultaten hoeft hij zich niet te schamen, hij staat het hoogst in het kampioenschap van alle coureurs bij de nieuwe teams.
Ik hoop dat we hem snel weer terugzien. Van die Yamamoto heb ik nooit een hoge pet opgehad, terwijl ik Japanners op zich graag mag. Ik weet niet of Sakon betaalt, maar persoonlijk had ik Klien in die auto gezet.
Posts: 489
Met andere woorden, we hebben een \'boerenkar\' van een auto, maar we zijn zodanig arrogant dat we wie dan ook in de auto zetten.. Wat is dit nu voor iets ? Een loterij ? Dit lijkt echt nergens meer op... Ze zouden beter eerst maken dat ze een deftige auto hebben...ze hebben de zwakste auto van de nieuwkomers en beginnen nu zo\'n stomme stoten uit te halen..
Volgens mij is dit het werk van de incompetente Colin Kolles !!!
Posts: 1.887
Ik kan maar een reden bedenken waarom Yamamoto wederom mag opdraven: GELD! Of beter het gebrek aan geld bij HRT. Anders hadden ze Klien wel een kans gegeven.
Posts: 11.414
Ik weet overigens niet of Chandhok een probleem had met de auto in Silverstone, maar het viel wel op dat hij na de safety car situatie de hele tijd Yamamoto vlak achter zich had.
Misschien dat ze toch ook nog een keer willen proberen of Senna dan wel sneller is dan Yamamoto?
Posts: 646
Ze rijden momenteel met twee contractuele piloten zonder enige ervaring.
En blijkbaar willen ze er bij HRT drie piloten, zonder enige ervaring van maken.
Dit moet echt balen zijn voor Senna en Chandhok.
Posts: 24
Ik weet niet wat daarbinnen dat team afspeeld, maar volgens mij zijn senna en chandhok zich aan het verbazen wat kolles met die yamamoto aan het doen is.
misschien wel de steen papier schaar methode van kolles.
Posts: 173
Yamamoto heeft immers op Silverstone !!! 5 miljoen !!! dollar betaald voor het stoeltje. Zegt genoeg.
Posts: 2.250
Ik hoop nu echt dat HRT volgend jaar van de grid verdwijnt. Ben echt teleurgesteld in hun, ze moeten een rijder inwisselen om geld te kunnen verdienen. Als je alleen in F1 zit om te overleven dan ben je geen degelijk team! Yamamoto vind ik nog veel erger, 10 miljoen geven om 2 races te kunnen rijden, zielig mannetje. Ik vind het nog raar dat hij z\'n geld niet opspaart om volgend jaar met Yamamoto Racing op de proppen te komen.
Posts: 18.535
Dus jij vond Minardi geen degelijk team? Die hebben namelijk meermaals rijders voor geld laten rijden om te overleven. Ze zijn tevens niet het enige team dat dat gedaan heeft.