user icon
user icon

Testauto voor Pirelli nog altijd een heet hangijzer

  • Gepubliceerd op 10 dec 2015 12:44
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra

De internationale autosportbond FIA creëerde in de reglementen voor 2016 de mogelijkheid voor zes tweedaagse bandentests en daar is Pirelli blij mee. Alleen is het nog steeds de vraag met welke auto de Italiaanse bandenfabrikant mag en moet testen met het oog op 2017, wanneer de hoeveelheid downforce aanzienlijk toe zal nemen.

Pirelli-motorsportbaas Paul Hembery deelde aan Autosport mede: "De opening om te testen is een eerste stap in de juiste richting, dat is positief. Het is in de regels opgenomen, dat is mooi. In overleg met de FIA kunnen we nu testen, wanneer dat noodzakelijk blijkt. Maar we hebben nog altijd wel een testauto nodig. Het gaat om een testvoertuig om ons voor te bereiden op 2017 en die reglementen zijn nog niet opgesteld. We verlangen op korte termijn duidelijkheid."

"We willen uiterlijk in mei, juni beginnen met testen voor 2017. De vraag is of we voor die tijd een geschikte bolide weten te regelen. Het is verre van ideaal, met al die grijze gebieden en niet wetende welke kant we op gaan. Afhankelijk van met wie je praat is er wel of niet van alles mogelijk, elk team geeft een ander antwoord. De eerste stap is om de regels te definiëren. Daarna zullen we moeten kijken naar een testauto."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Pak anders een GP2 auto...:-)

    • + 0
    • 10 dec 2015 - 13:12
  • Neem de Mclaren MP30. daar kunnen ze goed mee testen.

    • + 0
    • 10 dec 2015 - 13:23
    • Kun je goed rolweerstand testen als de motor weer een uitvalt :-p

      • + 1
      • 10 dec 2015 - 14:00
  • hoe zit het met de groene gevaartes van vorig jaar?
    zijn die niet goed genoeg als basis om voor 2017 te testen

    • + 1
    • 10 dec 2015 - 15:02
    • Stitch

      Posts: 4.780

      nee omdat die niet aan de toekomstige specificatie voor 2017/2018 vodoen en een totaal ander rijgedrag vertonen.

      • + 0
      • 10 dec 2015 - 21:39
  • derbloe

    Posts: 88

    Of een wagen van Manor, dat team rijd toch elk jaar achteraan.

    • + 1
    • 10 dec 2015 - 16:27
  • "Ja, geweldige zanger, heb al z'n platen. Ik heb alleen geen pick-up." Van dat niveau vind ik dit soort acties.

    Ik begin me toch echt serieus af te vragen of bij die FIA nog iemand rondloopt die weet wat het woord structuur inhoudt? Dat zijn ze compleet kwijt, dus ik zou zeggen zoek een kast of bureau op waar heeeeel veeeel stof op ligt, daar ga de structuur ongetwijfeld vinden.

    En Jeanneman Todt kan thuis misschien de aardappelen wel lekker doorgeven aan tafel maar hij maakt van de FIA meer een Festival International l'Amitié. Overal zie je hem voorop staan met die "ben ik goed in beeld" glimlach de hand te schudden van weer een nieuwe vrind.

    Misschien toch wel wat verstandiger eens wat meer je toko te letten in plaats van het maken van vriendjes in de wereld. Die FIA is echt een bende qua regels, die vol met gaten zitten welke in het seizoen geplakt moeten worden omdat er toch net niet lang genoeg over na is gedacht. En nu dit weer. We gaan testen!!! Maar waarmee en onder welke randvoorwaarden??? Kruideniers...........

    • + 0
    • 10 dec 2015 - 17:15
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Teams vragen een auto te leveren, van achter naar voren op de grid. Dus eerst Manor. Als die niet willen/kunnen, dan McLaren, Sauber, etc. En bij een volgende test sla je het team over dat je de vorige keer gebruikt hebt.

    • + 0
    • 10 dec 2015 - 19:06

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar