Marussia kan dit jaar mogelijk terugkeren op de grid
- Gepubliceerd op 04 feb 2015 12:38
-
16
- Door: Jeroen Jonkers
Het team zou verschillende regelingen getroffen hebben met hun crediteuren, waardoor het team een nieuwe stap kan zetten op weg naar een gezonde bedrijfsvoering. Ook werd vorige maand een veiling van goederen van het team afgezegd. Een auto uit 2014 die op de lijst stond zou ook komend seizoen gebruikt moeten worden.
Wanneer Marussia de financiële zaken op orde krijgt, heeft het nog wel de toestemming nodig van de overige teams om weer toe te treden tot de grid met de auto van vorig jaar. Deze voldoet namelijk niet aan de nieuwste reglementen. Op 5 februari staat er een meeting gepland van de strategy group en hier zal dit probleem zeer waarschijnlijk aan bod komen.
De huidige beheerder van het team, Geoff Rowley, spreekt over gesprekken met het oog op een lange termijn deal. "Er vinden onderhandelingen plaats met verschillende partijen om een oplossing te vinden voor de lange termijn. We proberen voor aanvang van de eerste race van 2015 investeringen te kunnen regelen in de onderneming zodat het team niet meer onder toezicht hoeft te blijven."
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Marussia
- Basis Banbury, Rusland
- Max Chilton 4
- Jules Bianchi 17
- Jules Bianchi 22
- Max Chilton 23
- Will Stevens 28
- Alexander Rossi 53
- Roberto Merhi 98
19.771 reacties op Marussia
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marussia

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 485
Ik hoop het ten zeerste. Met FI op de toch en Caterham verdwenen, zou dit toch wel een positieve insteek voor 2015 zijn.
Posts: 1.668
Laten we het hopen. 18 bolides zijn gewoon te weinig.
Posts: 204
Wat is hier nut van, en met een oude auto en achteraan. Totaal zinloos
Posts: 1.668
Hoezo een oude auto? De 2015-bolide was zo goed als af.
Posts: 9.176
Als je het bericht had gelezen...
Posts: 8.908
Dat zou mooi zijn.
Maar ze zullen wel betalende coureurs willen die nog geen contract hebben! En de investeerders daarvan (zover niet betrokken bij de doorstart) van de rijders moeten daar dan ook nog zin in hebben.
Giedo zou met zijn ervaring een goede partij zijn voor Manor, maar of Boekhoorn etc zin heeft om daar in te stappen durf ik niet te zeggen. McGregor had een gerenomeerde naam als sponsor in de F1. Maar met dat hoppen van teams in de achterhoede zal die naam snel besmeurd raken.
Posts: 3.846
Komt ie weer met zijn Giedo.....
Posts: 8.908
Wanneer je goed zou lezen, zou je lezen dat het voor de investeerders van Giedo en voor Giedo niet interessant is.
Posts: 1.278
Het gerucht gaat opnieuw de ronde dat Honda een investering zou hebben gedaan om het team als Junior team voor McLaren aan de start te kunnen brengen en een oplossing voor Magnussen zou bieden. Er is geen degelijke basis voor die geruchten voor zover ik kan vinden (iemand met de authoriteit van een Brundle, Eddie Jordan, BBC, Sky, ofzo) maar deel ze toch maar even.
Posts: 1.264
Dat gerucht heb ik ook gehoord inderdaad. Dus dat klopt. Er is overigens wel iemand met autoriteit die dat zegt. Adam Cooper( toch een respectabele journalist) meldt het op zijn Twitter.
Het seizoen 2015 zal dan het laatste jaar van Marussia/Virgin/Manor worden met Ferrari motoren en vanaf 2016 zullen Honda V6's in de auto zitten. Dat zijn de geruchten die ik ook gehoord heb.
Posts: 348
Joepie, dan zou Vandoorne Magnussen aan gruzelementen kunnen rijden :-).
Posts: 8.908
Vandoorne zal GP2 gaan doen en idd mooi voor Magnussen als dit zo zou zijn. Maar wie zal er naast moeten komen dan?
Posts: 348
Euh... Vandoorne.
Posts: 347
Ehm, een een of andere paydriver.
Hoe dan ook positief dat er dan 20 outo's op de grid zijn in plaats van 18 wat gewoon te weinig is.
Posts: 1.608
Gutierrez of Vergne zie ik iig instappen. Dit ivm de schuld aan Ferrari. Maar ik denk niet dat Ferrari staat te juichen als Honda het team over koopt om dan motoren te leveren. En ze zullen dat denk ik gewoon blokkeren. Als het Honda is dan ligt er direct een Honda blok in. En ze zullen voor later dit seizoen wel een deal sluiten met Haas om het 2015 ontwerp te kunnen gebruiken.
Posts: 8.908
Het schijnt dat de vader van Jordan King (beetje de Frits van Eerd van Engeland) er nauw bij betrokken is.