Marussia kan dit jaar mogelijk terugkeren op de grid

Het team van Marussia kan komend seizoen mogelijk terugkeren op de Formule 1-grid. Het team vroeg eind vorig jaar faillissement aan, maar er bestaat een kans dat het team op 19 februari een doorstart maakt. Dit zou te danken zijn aan mogelijke nieuwe investeringen.

Het team zou verschillende regelingen getroffen hebben met hun crediteuren, waardoor het team een nieuwe stap kan zetten op weg naar een gezonde bedrijfsvoering. Ook werd vorige maand een veiling van goederen van het team afgezegd. Een auto uit 2014 die op de lijst stond zou ook komend seizoen gebruikt moeten worden.

Wanneer Marussia de financiële zaken op orde krijgt, heeft het nog wel de toestemming nodig van de overige teams om weer toe te treden tot de grid met de auto van vorig jaar. Deze voldoet namelijk niet aan de nieuwste reglementen. Op 5 februari staat er een meeting gepland van de strategy group en hier zal dit probleem zeer waarschijnlijk aan bod komen.

De huidige beheerder van het team, Geoff Rowley, spreekt over gesprekken met het oog op een lange termijn deal. "Er vinden onderhandelingen plaats met verschillende partijen om een oplossing te vinden voor de lange termijn. We proberen voor aanvang van de eerste race van 2015 investeringen te kunnen regelen in de onderneming zodat het team niet meer onder toezicht hoeft te blijven."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Ik hoop het ten zeerste. Met FI op de toch en Caterham verdwenen, zou dit toch wel een positieve insteek voor 2015 zijn.

    • + 0
    • 4 feb 2015 - 12:54
  • Laten we het hopen. 18 bolides zijn gewoon te weinig.

    • + 0
    • 4 feb 2015 - 13:07
  • SFerrari

    Posts: 204

    Wat is hier nut van, en met een oude auto en achteraan. Totaal zinloos

    • + 0
    • 4 feb 2015 - 13:11
    • Hoezo een oude auto? De 2015-bolide was zo goed als af.

      • + 0
      • 4 feb 2015 - 13:33
    • Als je het bericht had gelezen...

      • + 0
      • 4 feb 2015 - 13:59
  • lars75

    Posts: 8.908

    Dat zou mooi zijn.

    Maar ze zullen wel betalende coureurs willen die nog geen contract hebben! En de investeerders daarvan (zover niet betrokken bij de doorstart) van de rijders moeten daar dan ook nog zin in hebben.

    Giedo zou met zijn ervaring een goede partij zijn voor Manor, maar of Boekhoorn etc zin heeft om daar in te stappen durf ik niet te zeggen. McGregor had een gerenomeerde naam als sponsor in de F1. Maar met dat hoppen van teams in de achterhoede zal die naam snel besmeurd raken.

    • + 0
    • 4 feb 2015 - 13:26
    • Komt ie weer met zijn Giedo.....

      • + 0
      • 4 feb 2015 - 15:06
    • lars75

      Posts: 8.908

      Wanneer je goed zou lezen, zou je lezen dat het voor de investeerders van Giedo en voor Giedo niet interessant is.

      • + 0
      • 4 feb 2015 - 16:23
  • ives

    Posts: 1.278

    Het gerucht gaat opnieuw de ronde dat Honda een investering zou hebben gedaan om het team als Junior team voor McLaren aan de start te kunnen brengen en een oplossing voor Magnussen zou bieden. Er is geen degelijke basis voor die geruchten voor zover ik kan vinden (iemand met de authoriteit van een Brundle, Eddie Jordan, BBC, Sky, ofzo) maar deel ze toch maar even.

    • + 0
    • 4 feb 2015 - 15:08
    • Insure

      Posts: 1.264

      Dat gerucht heb ik ook gehoord inderdaad. Dus dat klopt. Er is overigens wel iemand met autoriteit die dat zegt. Adam Cooper( toch een respectabele journalist) meldt het op zijn Twitter.

      Het seizoen 2015 zal dan het laatste jaar van Marussia/Virgin/Manor worden met Ferrari motoren en vanaf 2016 zullen Honda V6's in de auto zitten. Dat zijn de geruchten die ik ook gehoord heb.

      • + 0
      • 4 feb 2015 - 15:54
    • Eau Rouge

      Posts: 348

      Joepie, dan zou Vandoorne Magnussen aan gruzelementen kunnen rijden :-).

      • + 0
      • 4 feb 2015 - 15:58
    • lars75

      Posts: 8.908

      Vandoorne zal GP2 gaan doen en idd mooi voor Magnussen als dit zo zou zijn. Maar wie zal er naast moeten komen dan?

      • + 0
      • 4 feb 2015 - 16:24
    • Eau Rouge

      Posts: 348

      Euh... Vandoorne.

      • + 0
      • 4 feb 2015 - 16:26
    • Thuru

      Posts: 347

      Ehm, een een of andere paydriver.
      Hoe dan ook positief dat er dan 20 outo's op de grid zijn in plaats van 18 wat gewoon te weinig is.

      • + 0
      • 4 feb 2015 - 16:33
    • Gutierrez of Vergne zie ik iig instappen. Dit ivm de schuld aan Ferrari. Maar ik denk niet dat Ferrari staat te juichen als Honda het team over koopt om dan motoren te leveren. En ze zullen dat denk ik gewoon blokkeren. Als het Honda is dan ligt er direct een Honda blok in. En ze zullen voor later dit seizoen wel een deal sluiten met Haas om het 2015 ontwerp te kunnen gebruiken.

      • + 0
      • 4 feb 2015 - 19:19
    • lars75

      Posts: 8.908

      Het schijnt dat de vader van Jordan King (beetje de Frits van Eerd van Engeland) er nauw bij betrokken is.

      • + 0
      • 5 feb 2015 - 08:29

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar