user icon

Ecclestone stak Caterham F1 Team helpende hand toe

  • Gepubliceerd op 20 nov 2014 09:41
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone heeft er mede voor gezorgd dat Caterham F1 Team komend weekend deel kan nemen aan de laatste race van het seizoen 2014. Hij rekende geen kosten voor het transport van het materiaal naar Abu Dhabi en regelde een vliegtuig voor het personeel, meldt BBC Sport.

Caterham staat onder curatele en zamelde via een crowdfunding-project geld in om in Abu Dhabi te kunnen racen. Ecclestone: "Ze wilden hier heel graag aan de start staan, dus hebben we hun spullen gratis en voor niks vervoerd. We hebben ze de helpende hand toegestoken en dat hadden we niet hoeven doen. We hebben zelfs een extra vliegtuig voor ze gecharterd. We zijn een beetje buiten ons boekje gegaan, maar dit is wat we gedaan hebben."

Caterham benoemde Kamui Kobayashi al als coureur voor de Grand Prix van Abu Dhabi. Over zijn teamgenoot is nog niks bekend. Die moet vandaag gepresenteerd worden. Curator Finbarr O'Connell vertelde aan Adam Cooper: "Daar dienen we snel een beslissing over te nemen. Ik wacht totdat ik aan kan kondigen wat er gaat gebeuren. Ik ga niet in op namen. Dat heb ik afgesproken, omdat het niet eerlijk zou zijn voor de coureurs."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Ik vermoed dat het Barri wordt.

    • + 0
    • 20 nov 2014 - 10:14
    • ives

      Posts: 1.236

      Het zou een beetje zielig zijn, maar anderzijds zie ik ook wel liever Rubens nog eens instappen dan een Merhi bvb.

      • + 0
      • 20 nov 2014 - 10:26
    • chao

      Posts: 1.034

      Ik zie liever een nieuwe gezicht, dan Barrichello.

      • + 0
      • 20 nov 2014 - 10:46
  • goed van de grote geld wolf!

    • + 0
    • 20 nov 2014 - 10:25
  • Wat die seniele Bernie van plan is weet geen kat.Caterham "helpt" hij om aan de start te komen en Marussia moet het zelf maar zien te redden .Maar ja als het geheugen achteruit gaat kan je wel eens iets vergeten.
    De ene keer zegt hij dat die kleine teams maar moeten verdwijnen en enkele dagen later zorgt hij er zelf voor dat er eentje wel kan starten door hun reiskosten te betalen en het andere team ....vergeten .
    Ik heb tegen mijn vrouw gezegd als ik zo raar begin te doen als Bernie ze me maar moet laten opnemen in een instelling .
    Ik herinner mij de woorden nog die mijn oom (Ronald dB)zei toen Bernie de touwtjes in handen nam "Jongens jongens waar zijn ze aan begonnen .Daar hebben we het laatste nog niet van gezien." En hij krijgt nu ook nog gelijk.

    Nu maar hopen dat Force India, Sauber en Lotus ook bij Bernie gaan aankloppen om een reisvergoeding te krijgen .

    • + 0
    • 20 nov 2014 - 10:42
    • Bij Bernie weet je 1 ding zeker. Hoe gek zijn uitspraken en acties ook zijn, er zit altijd een hoger doel achter. Die man is goed in pokeren cq schaken.

      • + 0
      • 20 nov 2014 - 11:06
    • Ik heb Bernie een uitnodiging gestuurd om bij mij in Nederland te komen logeren. Ik heb hem uitgelegd dat wij hier een zeer goede euthanasiewetgeving hebben.

      • + 0
      • 20 nov 2014 - 11:13
    • McMadd

      Posts: 10

      Lekker appels en peren vergelijken hier.
      Caterham heeft een paar miljoen weten te verzamelen om het weekend te kunnen financieren (personeel, autokosten, huisvesting en weet ik veel wat nog meer). Dat de FOM (of Bernie zelf) ze dan dat laatste beetje helpt om er te komen siert ze alleen maar.
      Nu zijn Caterham en Marussia natuurlijk al niet te vergelijken maar stel dat Marussia hetzelfde voor elkaar hadden gekregen dan zou het me niet verbaasd hebben als ze dezelfde transportregeling hadden gekregen. Ik denk dat Marussia nog wat meer stuivers te kort kwam om die auto's te laten rijden.

      • + 0
      • 20 nov 2014 - 11:22
  • chao

    Posts: 1.034

    Denk dat Bernie echt geen geld erop verliest, verdient het zeker dubbel terug, zo is die man.

    • + 0
    • 20 nov 2014 - 10:49
  • Is dit de Formule 1 van de toekomst?

    wwwPUNTyoutubePUNTcom/watch?v=ufruRqSaVxk#t=300

    • + 0
    • 20 nov 2014 - 11:06
  • Wie deze man nog enigszins geloofwaardig vind moet zijn reacties maar eens lezen ten opzichte van de zwakkere teams in het F1 veld. Dan slaat deze daad van medemenselijkheid totaal nergens op, en is hij in mijn optiek puur bezig zich zelf een schouderklopje te geven.

    • + 0
    • 20 nov 2014 - 11:10
    • Ik denk dat die sjeik daar 20 auto's eist.

      • + 0
      • 20 nov 2014 - 13:43
    • Het zal idd zoiets zijn als Pietje zegt. Ik geloof niet dat ie ze heeft geholpen puur uit ideële overwegingen.

      • + 0
      • 20 nov 2014 - 16:50
  • F14NL

    Posts: 19

    Er spelen duidelijk andere motieven mee, mogelijk koopt een vriendje of misschien wel een fabriek, Caterham. Het verhuizen van de spullen gaat via DHL, en er was zo wie zo ruimte over voor zowel Caterham als Marussia want die stonden al gepland. Ecclestone heeft commercie in de F1 tot een hoogte gedreven waarop hij nu ongetwijfeld alweer gaat cashen, hij moest een rekening van 100 miljoen nog even vereffenen.

    • + 0
    • 20 nov 2014 - 11:50
  • Het is heel simpel.
    Hij helpt Caterham en Manor niet omdat die dan recht hebben op geld uit de pot.
    Dat geld hoeft hij dus sowieso niet uit te geven en voor een paar stuivers, in vergelijking wat die twee punten van Marussia anders gekost zouden hebben, hangt ie de mecenas uit.

    • + 0
    • 20 nov 2014 - 13:54
    • Boekel

      Posts: 109

      Het geld dat Marussia/Manor zou krijgen wordt verdeeld over de resterende teams.

      • + 0
      • 20 nov 2014 - 17:07
    • Dacht eerst nog zoiets als wat Pietje zei maar denk inderdaad dat jij het bij het rechte eind hebt, en hij heeft misschien zelfs nog wel aan wat touwtjes getrokken om er zeker van te zijn dat Marussia absoluut niet zal starten want er waren geruchten dat die ook aan de start zouden verschijnen.

      • + 0
      • 20 nov 2014 - 17:17
  • Bernie is contractueel verplicht om een minimaal aantal teams en/of wagens aan de start te brengen om een eventuele schadeclaim te voorkomen. Daarnaast ziet hij Sauber als legendarische naam graag overleven. Door Catherham wel en Manor niet te helpen realiseert hij beide.

    • + 0
    • 20 nov 2014 - 18:42

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar