Investeringsmaatschappij trekt handen van Caterham af
- Gepubliceerd op 23 okt 2014 15:32
-
23
- Door: Rob Veenstra
Engavest spreekt dat tegen en trekt steeds meer de handen van Caterham af. "Op 29 juni 2014 tekende Engavest SA een overeenkomst met Tony Fernandes en de Caterham Group om 1Malaysia Racing Team/Caterham F1 Team over te nemen."
"Engavest heeft nadien aan alles afspraken voldaan, inclusief het betalen van de vraagprijs voor de aandelen. De aandelen zijn echter niet overgedragen en nog steeds in het bezit van meneer Fernandes, die daardoor nog steeds eigenaar is en de volledige verantwoordelijkheid draagt voor Caterham F1 Team."
Trending nieuws
-
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Caterham F1
- Basis Leafield, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Marcus Ericsson 9
- Kamui Kobayashi 10
- Will Stevens 46
2.600 reacties op Caterham F1
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Caterham F1

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 13.929
Going down, going down......
Posts: 13.929
Als het waar is, dan is die Fernandes een vuil schoft!
Posts: 3.186
Volgens Tony niet, hij heeft net een verklaring gegeven waarin hij stelt dat als je iets overneemt daar ook de schulden en het personeel(loon) bij horen en dat hij niet eerder de aandelen zou afstaan als aan die voorwaarde zouden zijn voldaan en dat is niet gebeurd volgens Tony.
Posts: 4.764
De onderste steen komt vanzelf boven...
Ben benieuwd of dit nog goed gaat komen
Posts: 640
Even een correctie , de naam Engavest SA is na 29 juni veranderd , De nieuwe naam is CF1 Grand Prix Holdings SA.
Posts: 34
Ik zeg mazzel!!!!
Posts: 2.989
tja , als volgens Fernandes er niet genoeg betaald is is hij nog steeds de eigenaar/verantwoordelijk..
Posts: 11.757
En nu een officiele verklaring van zowel Fernandes als de Caterham Group CEO die eigenlijk alletwee hetzelfde zeggen: Engavest was volledig op de hoogte van alle schulden die er waren en de afspraak was dat Engavest de schulden zou voldoen en ze hebben tot op heden geen cent betaald, aan niemand.
Fernandes voegt er aan toe dat deel van de afspraak was dat de aandelen pas zouden worden overgedragen als de schulden betaald waren. Engavest is zo te horen op slinkse wijze dus ook eigenaar geworden van MR1 en heeft zo de licentie te pakken gekregen.
Posts: 9.925
Juist, de doerakken!
Posts: 17.675
idd, wat een stelltje linkmiechels...
Posts: 17.675
schavuiten zijn het...
Posts: 9.925
Schobbejakken;-)
Posts: 17.675
ondeugende belhamels
Posts: 11.757
Drommels en nog drommels, vlugge japie en b2 in de bocht.
Posts: 9.925
De aap komt uit de mouw!
Net een verhaal gelezen van de algemeen directeur van Caterham Sportscars. Zijn versie van het verhaal is dat de nieuwe eigenaren tot nu toe niets hebben betaald, niets voor de aandelen, noch de kosten van de fabriek en hebben ze zelfs andere aandeelhouders voor de kosten op laten draaien.
Kortom, ze hebben alle gemaakte afspraken, die men met de vorige eigenaren heeft gemaakt, verzuimd en aan hun laars gelapt. Met andere woorden, ze proberen met een dubbeltje op de eerste rij te zitten en ondertussen slingeren ze het ene na het andere zielige verhaal de wereld in.
Posts: 9.925
En dit alles onder de dekmantelnaam, Engavest SA!
Posts: 3.186
Hoe is het nu met je de hele dag zonder MV, ik maak me toch wel zorgen hoe je nu in slaap moet komen :lol:
Posts: 124
Engavest sa bestaat niet meer in de handels rigister , het is inderdaad CF1 Grand Prix Holdings SA.
Posts: 9.925
Ontwenningsverschijnselen Jan. Zweten, hoofdpijn, ik begon zelfs net een beetje te hallucineren!;-)
Dank je voor je zorgen, ik kom de nacht wel door en hopelijk krijgen we morgen weer een flinke dosis MW toegediend.
Posts: 11.757
Nou ik dacht ook al, geen MV nieuws? Hoop dat alles goed gaat want das wel vrermd eigenlijk.
Posts: 11.757
En Engavest SA is waarschijnlijk niet meer dan een bezemkast met een brievenbus. Misschien dat er nog een stukje gatenkaas en een theedoek in liggen om de Zwitsers/Arabische connectie te benadrukken
Posts: 18.535
Tja het is dan ook wel opvallende dat de perspluim in de kont van Ocon niet geplaatst wordt.
Posts: 3.229
Ik lees net ergens dat de bedrijfsleider van Caterham Group Graham Macdonald heet......het zal toch geen familie zijn van die John Mcdonald die in de jaren '70 RAM runde en o.a. Michel Bleekemolen en Boy Hayje in de F1 bracht met nóg slechtere auto's als de Caterham :)