Curators geven auto's Caterham pas vrij na schikking
- Gepubliceerd op 22 okt 2014 08:37
-
28
- Door: Rob Veenstra
Caterham beweerde eerder deze week nog dat de problemen bij CSL niet van invloed zouden zijn op de Formule 1-activiteiten van de renstal. O'Connell: "Juridisch gezien ben ik momenteel de eigenaar van de wagens en ik geef ze pas vrij nadat we een acceptabele overeenkomst hebben bereikt."
Het team is in gesprek met de curators. Het gevaar dreigt dat Caterham ook uit de fabriek in Leafield wordt gezet. De curators hebben al een beveiligingsdienst ingehuurd. "We staan 1MRT toe om onze faciliteiten te gebruiken zolang we over een schikking onderhandelen. Zij moeten een akkoord bereiken met ons", aldus O'Connell.
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Caterham F1
- Basis Leafield, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Marcus Ericsson 9
- Kamui Kobayashi 10
- Will Stevens 46
2.600 reacties op Caterham F1
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Caterham F1

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 9.925
Tompoes (Collin Kolles) verzin een list:D
Om zo een F1-renstal te runnen gaat na een tijdje de lol er wel vanaf.
Posts: 11.757
Kolles heeft Ravetti naar de Action gestuurd om ducttape, carbon en zilverfolie voa weinugh in te slaan, oh en wat groene verf. Die wagens plakken ze ter plekke in Austin in elkaar. No worries, we have no problem at all!
Posts: 9.925
Haha:D
Posts: 4.764
In principe acht ik Kolles wel in staat om een team als Caterham wel weer op de rit te helpen. Hij heeft het eerder voor elkaar gekregen maar die teams zaten volgens mij niet zo diep in de problemen als Caterham nu.
Posts: 11.757
Jean had er ook al over gehoord, men schijnt goed met kippegaas en papiermache overweg te kunnen wist hij te melden in het draadje van gisteren.
Posts: 9.925
Uiteraard de tyraps niet vergeten
Posts: 11.757
Gaat helemaal goedkomen szixxx, die Kolles is een handige donder. Zeer creatief!
Posts: 11.757
Onmisbaar bij elk high-tech project!
Posts: 4.764
@BRABHAM-BT50: Lol! Ik zie dat jij er nog meer vertrouwen in hebt ;-)
Posts: 11.757
Ja dat zijn creatieve vogels daar szixxx ,dat gaat helemaal goed komen, in 2015 gaan we nog wat beleven met ze. Ik denk zelfs kanshebbers voor de titel
Posts: 9.925
Caterham zouden hoogstpersoonlijk de onderhandelingen over kostbesparende maatregelen tot een groen licht kunnen brengen.
Posts: 17.675
Leuk eigenlijk, de spot drijven met Caterham, ik hoop dat ze nog even blijven dan kunnen we daarmee doorgaan :-)
Posts: 11.757
Heb zelden zo genoten van een team haha
Posts: 2.263
Gewoon een zaag pakken en een oude Minardi bewerken.
Overigens kon de curator de tankinstallatie niet meenemen, deze had Albers bij zijn vertrek meegenomen.
Posts: 8.004
@Calvinh, dat is ouderwets tegenwoordig heb je goede 3D-printers.
Posts: 3.229
Belangrijk nieuws!
Manfredi Ravetto "We are very proud to announce a new sponsor for the fantastic Grand Prix in Austin. We expect a fruitfull corparation with the famous Austin Plumbers which will certainly improve our performances in this weekend".
www.youraustinplumber.com/
Posts: 11.757
Er is ook een deal met Perfax in de maak!
Posts: 3.229
@ BT50 Ja, om de nieuwe stickers mee op te plakken, geweldig hé, ze denken ook aan alles!
Posts: 11.757
precies, Jim, en voor die papiermache constructie. Ben alleen benieuwd hoe ze dat gaan doen bij een regenrace
Posts: 5.728
Er waren toch berichten dat het team in Duitsland zat om zo te ontlopen aan de problemen?
Posts: 3.229
Het is allemaal erg onduidelijk. Ik weet ook niet of je in een ander land beslag kan laten leggen, maar ik denk het wel. Zie ook over de situatie wwwpuntspeedweekpuntcom/formel1/news/65425/Caterham-Sports-Ltd-konkurs-e28093-was-nun-mit-GP-Teampunthtml Vervang punt voor .
Posts: 11.757
Ja volgens mij is dat mogelijk, Ik las ook al een stukje daarover op TJ13
Posts: 4.951
Hier tinyurl.com/o4lxg7z hebben ze vast nog wel wat onderdelen....
Posts: 3.229
Nou, ik weet niet of ze nog £51 in kas hebben...
Posts: 11.757
Caterham slotracing :)
Posts: 646
Is het niet curatoren ipv curators...
Wil niet de taalpurist uithangen hoor.
Posts: 11.757
Was nieuwsgierig geworden door jouw opmerking, heb het even opgezocht, het mag alletwee.
Posts: 11.757
Maargoed, genoeg gelachen :) proest, nee nu echt serieus.
Ik vind het er sterk op lijken dat Kolles de boel gewoon laat klappen, en het hem alleen om de licentie te doen is die hij mooi voor zn andere project kan gebruiken. Als ze Caterham willen laten overleven zullen toch echt de schulden voldaan moeten worden anders geeft de curator de wagens niet vrij. Ik snap ook niet dat de wagens vanuit Duitsland toch terug zijn gegaan naar Leafield. Deze bui hadden ze toch wel zien hangen lijkt me? Ze hebben de curator gewoon in de kaart gespeeld op deze manier. Iemand anders reageerde in het topic van gisteren met de vraag of er in het buitenland ook beslag kon worden gelegd, en dat kan volgens mij ook, maar in dit geval hoeft het niet eens want de wagens staan in Engeland begreep ik uit een ander artikel.