Dallara al drie maanden bezig met auto voor Campos Meta Team
- Gepubliceerd op 30 jun 2009 09:06
-
6
- Door: Rob Veenstra
We gaan door alsof er niets is veranderd aan de reglementen voor 2010. We zijn drie maanden geleden al begonnen met het ontwerp. We namen met Campos een risico, zonder toelating was al het werk voor niets geweest. Maar in onze ogen is het onmogelijk om in juni pas te beginnen aan een auto voor volgend jaar en daarom namen we deze beslissing.
Onze auto wordt tweewiel aangedreven, zonder de mogelijkheid om bij te tanken en zonder KERS. We zijn uitgegaan van de 2009-regels, maar dan plus de gevolgen die een volle en grote brandstoftank met zich meebrengt. We weten welke kant we opwillen met ons ontwerp en weten wat er mogelijk is met ons beperkt budget, aldus Dallara.
Trending nieuws
-
Hamilton praat mond voorbij onthult FIA-geheim over Red Bull
Lewis Hamilton heeft zijn mond voorbij gepraat over het ADUO-programma. Volgens deze nieuwe regels krijgen motorlever...
07 jun 2026 20:39 -
Chaos compleet: Alpine gaat in protest tegen uitslag F1-race Monaco
De chaos is helemaal compleet in Monaco. Uren na de finish van de race lag de uitslag nog niet vast, en dat is nog st...
07 jun 2026 19:52 -
Red Bull onthult oorzaak van uitvalbeurt Verstappen
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft gedeeld wat de oorzaak van de uitvalbeurt van Max Verstappen is. De viervoudig...
07 jun 2026 21:32 -
Woedende Gasly haalt uit naar FIA: "Mijn moment is afgepakt"
Pierre Gasly is woedend na de Grand Prix van Monaco. De Alpine-coureur eindigde op de derde plek, maar zakte door een...
07 jun 2026 20:07 -
Verstappen haalt schouders op na pijnlijke uitvalbeurt
Max Verstappen heeft opvallend nuchter gereageerd op zijn pijnlijke uitvalbeurt in Monaco. Verstappen startte de race...
07 jun 2026 22:04
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Campos
- Basis Valencia, Spain, Spanje
- Luca Ghiotto
- Fernando Alonso 2
- Mitch Evans 7
- Sean Gelael 8
- Ralph Boschung 11
- Lando Norris 11
- Alex Palou 12
- Stefano Coletti 12
- Robert Vișoiu 12
- Roberto Merhi 12
- Dorian Boccolacci 14
- Jack Aitken 15
- Alex Palou 22
- Steijn Schothorst 23
- Konstantin Tereshchenko 24
1.824 reacties op Campos
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Campos

Reacties (6)
Login om te reagerenlemans24uurnl
Posts: 43
Kijk die zijn goed bezig
blaarontjes
Posts: 227
Oh, het is dus geen 1 wiel aandrijving? Nogal logisch dat het 2 wiel aandrijving is :P
dumdumdum
Posts: 2.787
volgens mij was er een tijdje sprake van dat er 4wiel aangedreven formule 1 auto\'s toegelaten werd. Maar 1 wiel zou toch ook kunnen. 3wielen heeft als voordeel dat je minder wrijvings weerstand hebt.
dre
Posts: 43
Nee, maar als je alles goed gevolgd had dan had je geweten dat er sprake was om 4 wiel aandrijving evt toe te laten.
blaarontjes
Posts: 227
Iedereen weet dat dat voor F1 weinig nut heeft, ze zijn er met een reden mee gestopt, 4 wiel aandrijven is meer gewicht, en dat kost meer tijd dan dat het opleverd, dus het is wel logisch dat het 2 wiel aandrijving is.
VW-G60
Posts: 40
Het zal in de F1 wel doorontwikkelt worden als ze 4wiel er echt in willen, maar de hoofd redenen dat ze het niet doen is.
1. Gewicht (zoals blaarontjes al aangeeft)
2. De overbrenging van motor naar de voorwielen kost je tussen de 10% en 15% vermogen.
3. De kans dat de cardanas breekt met zulke krachten als in de F1 is een TE groot risico om daardoor uit te vallen.(denk aan een tikje op de achterkant)