Mosley vindt prijsstijgingen voor superlicenties redelijk
- Gepubliceerd op 13 feb 2009 11:47
-
5
- Door: Jules van der Leeuw
Mosley reageert nu op een bericht van de Grand Prix Drivers Association (GPDA) waarin ze hun ongenoegen uiten over de manier waarop de FIA hen ziet als inkomstenbron. In een brief aan de coureurs legt de Brit uit dat, zolang hij geen duidelijkheid heeft over hun salarissen, hij niet inziet waarom ze de kosten voor hun superrijbewijs niet zouden kunnen ophoesten. Bovendien is deze superlicentie een bewijs voor de coureurs dat ze in de top van de autosport actief zijn en dat ook dit argument de prijzen rechtvaardigt. Willen ze niet betalen, dan zijn ze vrij om over te stappen naar andere raceklassen waar je minder geld hoeft te betalen, zegt Mosley.
Coureurs in de Formule 1 zijn over het algemeen de best betaalde rijders ter wereld. Het lijkt me daarom eerlijk om een bijdrage te vragen, volledig aftrekbaar van de belasting, aan de veiligheid en continuïteit sport waar zij zelf zoveel aan te danken hebben, aldus Mosley.
Inmiddels blijkt volgens de FIA dat drie aanvragen voor superlicenties zijn ingediend.
Trending nieuws
-
Brundle gaat viral met bizar interview met Kim Kardashian
Sky Sports-verslaggever Martin Brundle heeft voor de nodige verbazing gezorgd met een pijnlijk interview met Kim Kard...
08 jun 2026 08:48 -
'FIA wijst Red Bull-motor aan als maatstaf'
Het lijkt er sterk op dat Lewis Hamilton gelijk heeft dat de FIA denkt dat Red Bull Powertrains de beste krachtbron h...
08 jun 2026 07:36 -
Russell wijst naar FIA na 'te zware' straf in Monaco
George Russell is van mening dat hij geen schuld heeft aan zijn zware straf in de Grand Prix van Monaco. Hij kreeg ee...
08 jun 2026 09:26 -
Red Bull vraagt zich af of Verstappen had kunnen winnen
Laurent Mekies vraagt zich af of Max Verstappen zich in het gevecht om de zege in Monaco had kunnen mengen. Verstappe...
08 jun 2026 10:09 -
Leclerc zorgt voor woede bij Ferrari-partner
Charles Leclerc gaf gisteren zijn remmen de schuld van zijn uitvalbeurt in zijn thuisland Monaco. De Monegask parkeer...
08 jun 2026 08:11
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (5)
Login om te reagerenpatrickl
Posts: 11.414
Wat heeft hun salaris nou te maken met een administratieve handeling als het vergeven van een superlicentie?
Ze vragen me bij de gemeente toch ook niet om mijn salaris als ik een rijbewijs kom ophalen?
Wat heeft die veligheid er ook weer mee te maken? Die kosten moeten de circuits en de teams ophoesten. Mosley betaald daar geen cent van.
schumizot
Posts: 81
ja de coureurs moeten eigenlijk niet echt over zeuren... hoewel de prijs echt wel duur is. voor coureurs als hamilton, kimi en alonso is het maar een peulenschil van hun inkomen. Maja niemand geeft graag geld af...Wat ook dringend is moet veranderen zijn die ticket prijzen! tis een SCHANDE. Spa hun tickets zijn weer opgeslagen. Kant geloven dat het nooit uitverkocht is. moesten ze hun tickets is laten zakken en een goeie reclame actie doen zou er veel meer volk zijn! Mja wie zijn wij?
BMW POWER
Posts: 358
Kom jongens, wees redelijk...hoe wilt Max zijn SM sessies betalen anders.
Prutteltje
Posts: 152
Het laat maar zien dat de Fia net zo\'n geldwolf is als Meneer de fosiel Eikelsteen, accoord als ze dat geld aan een goed doel geven en niet alles in eigen pot steken.
patrickl
Posts: 11.414
Probleem is dat de organisatie de laatste paar jaren ineens een enorm gat in het budget heeft en dat ze dat doodleuk verhalen op de coureurs. Waarom dat gat er is zou Mosley misschien eens uit kunnen leggen. Ik zou niets kunnen verzinnen anders dan inderdaad zijn sexverslaving, maar het moet natuurlijk wel met formule 1 te maken hebben. Misschien zijn de superlicentie passen gedrukt op een staaf goud?