user icon

Ferrari-president vernielde televisie na titelontknoping

  • Gepubliceerd op 10 nov 2008 11:38
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-president Luca di Montezemolo was op zijn zachtst gezegd niet blij met de uitkomst van het wereldkampioenschap Formule 1. Na de zinderende ontknoping in Brazilië gooide hij uit frustratie van het mislopen van de titel zijn televisie door de kamer. Di Montezemolo: “Die was helemaal kapot, gelukkig heb ik nog een televisie zodat ik de podiumceremonie kon volgen.”

De Italiaan is naast zijn functie als Ferrari-president ook voorzitter van de Formula One Teams’ Association, de FOTA. Daarin zijn alle renstallen verenigd en die kwamen overeen om vanaf 2011 motoren te leveren aan klantenteams voor vijf miljoen euro per jaar. Di Montezemolo: “Dat is inderdaad unaniem besloten en dat is een groot verschil met de twintig miljoen euro die motoren nu nog op jaarbasis kosten voor privéteams.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Daroom ben ik opstap naar McLaren, de mannen uit Maranello kunnen ze niet tegen verliezen(ze accepteren niet)dat een van de reden: dat ik niet ferrari fan ben!!!Zielig!

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 12:24
    • dude

      Posts: 322

      Dit vind ik dus een overdreven reactie. Ik moet zeggen dan ik Luca wel begrijp. Als ik er persoonlijk betrokken bij zou geweest had ik ook zomaar even \'mijn geduld kunnen verliezen\' en iets kunnen slopen; De TV, meerdere glazen, een willekeurig voorwerp in de omgeving, een willekeurig lichaamsdeel van mezelf, een willekeurig lichaamsdeel van iemand anders, etc.. Het wordt je in de allerlaatste seconden afgenomen, dus deze ontlading vind ik weinig verontrustend.

      • + 0
      • 10 nov 2008 - 13:06
    • Alsof zo een reactie niet normaal is, zeker op de manier dat de race verlopen is.

      • + 0
      • 10 nov 2008 - 13:49
  • Roy-NL

    Posts: 848

    @Kobacaka:
    veel plezier bij McLaren dan ...

    Met dergelijke uitspraken kan ik weinig! Het plezier / spanning om F1 te volgen staat in mijn ogen los van een specifiek team / coureur.

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 13:56
  • zo normaal vind ik het niet, dat je je tv kapot maakt. Las ergens anders dat zijn dochter behoorlijk geschrokken was. Ik ben een groot fan, maar zal nooit me tv kapot maken omdat mijn coureur niet wint.....

    Dus is het ook normaal dat fans van voetbalclubs dingen vernielen als ze hebben verloren?

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 14:03
    • dude

      Posts: 322

      Nee meneer, Luca is niet gewoon een fan. Hij is er persoonlijk bij betrokken. Het zou net zo goed zijn kampioenschap geweest zijn als Massa hem binne had gehengeld. Als je het met voetbal moet vergelijken denk dan aan een speler die het kampioenschap in de laatste minuut uit handen geeft. Die zal in de catacomben ook even zijn aggressie kwijt willen aan alles wat er dan om zich heen bevindt (Koevermans een paar jaar terug ramt een paar ingelijstte foto\'s van de wandelgangmuren af na het tekort van 1 puntje en een jaar knokken). Nogmaals, ik vind het vrij logisch dat de ontlading er is.

      • + 0
      • 10 nov 2008 - 14:10
  • Tommieeee

    Posts: 770

    Misschien is een cursus anger-management een optie. Hij zal het nodig hebben de komende jaren! ;-)

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 14:46
  • Wat een kleuter. Kijk als Massa nou de hele race op kampioenschapskoers gelegen had en het gaat op het eind dan nog mis, ok dan zou je misschien een beetje kwaad mogen zijn. In dit geval lag Hamilton gewoon de hele race op koers om kampioen te worden en op het eind is er dan wat chaos door een regenbui. Als je al kwaad word als een mazzeltje niet doorgaat ...

    Kijk trouwens ook naar de reactie van de monteur die een sponsor kast kapot kopt:
    www.formula1.com/services/play_video.html

    De Ferrari mensen staat te juichen en de monteur schreeuwt tegen de pa van Massa \"no, no, he made a pass\" en dan duikt hij met zijn hoofd in het display.

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 18:34
  • kies2005

    Posts: 2

    Niet zo heel vreemd ,
    Kies2005 deed het zelfde alleen te vroeg hoorde ik later,met m`n plasma scherm in duigen,maarja af en toe heb je je zelf niet onder controle door de spanning.
    Ik ben trouwens op zoek naar `n leuk teeveetje ,iemand?

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 23:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar