user icon

Ferrari-president vernielde televisie na titelontknoping

  • Gepubliceerd op 10 nov 2008 11:38
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-president Luca di Montezemolo was op zijn zachtst gezegd niet blij met de uitkomst van het wereldkampioenschap Formule 1. Na de zinderende ontknoping in Brazilië gooide hij uit frustratie van het mislopen van de titel zijn televisie door de kamer. Di Montezemolo: “Die was helemaal kapot, gelukkig heb ik nog een televisie zodat ik de podiumceremonie kon volgen.”

De Italiaan is naast zijn functie als Ferrari-president ook voorzitter van de Formula One Teams’ Association, de FOTA. Daarin zijn alle renstallen verenigd en die kwamen overeen om vanaf 2011 motoren te leveren aan klantenteams voor vijf miljoen euro per jaar. Di Montezemolo: “Dat is inderdaad unaniem besloten en dat is een groot verschil met de twintig miljoen euro die motoren nu nog op jaarbasis kosten voor privéteams.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Daroom ben ik opstap naar McLaren, de mannen uit Maranello kunnen ze niet tegen verliezen(ze accepteren niet)dat een van de reden: dat ik niet ferrari fan ben!!!Zielig!

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 12:24
    • dude

      Posts: 322

      Dit vind ik dus een overdreven reactie. Ik moet zeggen dan ik Luca wel begrijp. Als ik er persoonlijk betrokken bij zou geweest had ik ook zomaar even \'mijn geduld kunnen verliezen\' en iets kunnen slopen; De TV, meerdere glazen, een willekeurig voorwerp in de omgeving, een willekeurig lichaamsdeel van mezelf, een willekeurig lichaamsdeel van iemand anders, etc.. Het wordt je in de allerlaatste seconden afgenomen, dus deze ontlading vind ik weinig verontrustend.

      • + 0
      • 10 nov 2008 - 13:06
    • Alsof zo een reactie niet normaal is, zeker op de manier dat de race verlopen is.

      • + 0
      • 10 nov 2008 - 13:49
  • Roy-NL

    Posts: 848

    @Kobacaka:
    veel plezier bij McLaren dan ...

    Met dergelijke uitspraken kan ik weinig! Het plezier / spanning om F1 te volgen staat in mijn ogen los van een specifiek team / coureur.

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 13:56
  • zo normaal vind ik het niet, dat je je tv kapot maakt. Las ergens anders dat zijn dochter behoorlijk geschrokken was. Ik ben een groot fan, maar zal nooit me tv kapot maken omdat mijn coureur niet wint.....

    Dus is het ook normaal dat fans van voetbalclubs dingen vernielen als ze hebben verloren?

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 14:03
    • dude

      Posts: 322

      Nee meneer, Luca is niet gewoon een fan. Hij is er persoonlijk bij betrokken. Het zou net zo goed zijn kampioenschap geweest zijn als Massa hem binne had gehengeld. Als je het met voetbal moet vergelijken denk dan aan een speler die het kampioenschap in de laatste minuut uit handen geeft. Die zal in de catacomben ook even zijn aggressie kwijt willen aan alles wat er dan om zich heen bevindt (Koevermans een paar jaar terug ramt een paar ingelijstte foto\'s van de wandelgangmuren af na het tekort van 1 puntje en een jaar knokken). Nogmaals, ik vind het vrij logisch dat de ontlading er is.

      • + 0
      • 10 nov 2008 - 14:10
  • Tommieeee

    Posts: 767

    Misschien is een cursus anger-management een optie. Hij zal het nodig hebben de komende jaren! ;-)

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 14:46
  • Wat een kleuter. Kijk als Massa nou de hele race op kampioenschapskoers gelegen had en het gaat op het eind dan nog mis, ok dan zou je misschien een beetje kwaad mogen zijn. In dit geval lag Hamilton gewoon de hele race op koers om kampioen te worden en op het eind is er dan wat chaos door een regenbui. Als je al kwaad word als een mazzeltje niet doorgaat ...

    Kijk trouwens ook naar de reactie van de monteur die een sponsor kast kapot kopt:
    www.formula1.com/services/play_video.html

    De Ferrari mensen staat te juichen en de monteur schreeuwt tegen de pa van Massa \"no, no, he made a pass\" en dan duikt hij met zijn hoofd in het display.

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 18:34
  • kies2005

    Posts: 2

    Niet zo heel vreemd ,
    Kies2005 deed het zelfde alleen te vroeg hoorde ik later,met m`n plasma scherm in duigen,maarja af en toe heb je je zelf niet onder controle door de spanning.
    Ik ben trouwens op zoek naar `n leuk teeveetje ,iemand?

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 23:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar