user icon
user icon

Special livery voor Coulthard bij zijn allerlaatste race

  • Gepubliceerd op 31 okt 2008 09:32
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Komend weekend komt David Coulthard voor het laatst in actie tijdens een Formule 1-race. De Schot van Red Bull Racing rijdt in Brazilië met een speciale livery, ter ondersteuning van het goede doel Wings for Life, dat onderzoek doet naar aandoeningen en ziektes in het ruggenmerg. Coulthard: “Ik wijd mijn laatste Grand Prix toe aan de visie om die ziektes geneesbaar te maken.”

“Toen BAR een paar jaar geleden probeerde met twee verschillende kleurstellingen te rijden, kregen ze geen toestemming", zegt Coulthard. De Red Bull-kleuren mogen dit keer wel op de auto van teamgenoot Mark Webber blijven. "Dat ik het nu wel mag van de teambazen toont aan dat als het om goede doelen gaat, ze ook een hart voor de zaak hebben."

De Schot neemt na dit weekend afscheid van de Formule 1 en ervaart de Braziliaanse Grand Prix als een bijzondere race. "Het is opmerkelijk. Misschien dat het feit dat ik al zo lang meedraai en er zondag een einde aan komt ook meehelpt. Ik voel me helemaal geliefd en vertroeteld, dat heb ik in al die jaren niet gevoeld”, aldus Coulthard.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Haha ik vind deze mooier dan het orgineel (A)

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 09:38
  • Kenney

    Posts: 2.185

    Een zeer mooie livery, ik hoop dat Coulthard nog wat kan maken van zijn laatste race, hij verdient een goed resultaat, doe je best Coulthard! En volgend jaar horen we je (hopelijk) op de BBC!

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 09:40
  • Dimii

    Posts: 177

    mooi gebaar, en zeer mooie wagen trouwens!
    hopelijk haalt hij daarmee de finish ;)

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 10:41
  • dnhems

    Posts: 67

    weet iemand waar we live de VT kunnen kijken? thanks! ...

    OT: vind hem niet echt mooi...het is wel een goed gebaar...alleen is het weinig coulthard, die livery... dat mis ik wel.

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 11:58
  • starbux

    Posts: 75

    Ik nomineer deze wagen voor de meest Lelijke wagen van de Grid 2008 !!!!!!

    En dat zegt wat met de hoeveel kandidaten die er dit jaar waren.

    Uffttt..............kan nie wachten tot volgend jaar ......

    Geen lelijke vleugeltjes overal, weg met die rare vin op de achterbak en slicks !!!!

    let the good times roll !!

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 13:01
    • Ik vind hem wel vet. Al die dingen erop kan een wagen stoerder en breder maken. Alelen honda verpest het met die dombo dingen:S die zijn echt lelijk. Maar bijv. bij ferrari die spies dingen op de voorkant van de wagen vind ik mooi. Gewoon de voorvleugels vind ik ook mooi. Sommige dingen zijn lelijk maar niet allemaal:P

      • + 0
      • 31 okt 2008 - 15:18
  • JP

    Posts: 43

    Hopen dat ie de finish haalt. Gun hem dat zeker wel. Jaren lang van genoten en soms eraan geiriteerd. Maarja dat is racen. Zullen hem voorlopig nog wel zien op de grid.

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 13:46

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar