user icon

Tom Coronel vervolgt WTCC-carrière bij BMW in 2011

  • Gepubliceerd op 08 jan 2011 14:08
  • comments 15
  • Door: Robin Smeets
Tom Coronel heeft vandaag een opmerkelijke overgang gemaakt naar BMW. De Nederlander rijdt al sinds 2005 voor SEAT in het WTCC, maar zal komend seizoen voor ROAL racen die BMW's in zal zetten.

Zowel SEAT als BMW zullen vanaf volgend seizoen alleen nog maar prive-teams inzetten, maar toch denkt Coronel dat hij in 2011 met het ROAL Team kan strijden om de overwinningen. "Ik heb het gevoel dat ik de Italiaanse loterij met jackpot heb gewonnen!", begon Coronel. "Het is geweldig om samen te werken met ROAL en Roberto Ravaglia. Ik heb zelfs in het begin van de jaren '90 nog samen met hem geracet. Dit is echt een geweldig team."

Coronel reed het laatst voor BMW in de beginjaren van deze eeuw in het ETCC, de Europese variant van het WTCC. ROAL Team zal komend seizoen terugkeren naar het WTCC, nadat het in 2010 afwezig was. "Een snelle en ervaren coureur als Tom Coronel zal zeker bijdragen aan het succes van het team", aldus Ravaglia.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • dit vind ik wel cool nieuws :D

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 14:12
  • Beamer

    Posts: 1.079

    Goed nieuws denk ik. Ik schat de BMW toch iets hoger in en ik denk dat een achterwielaandrijver beter bij Tommie past.

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 15:10
  • Dacht dat Chevrolet het beste team was, daarna Seat en vervolgens pas BMW.

    Klinkt dus niet echt als een promotie. De klachten van zijn team baas (een paar dagen geleden) zullen dar wellicht ook aan bijgedragen hebben ...

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 15:17
  • Ik ben niet gek van BMW, maar wat een gave livery:
    twitpic.com/3o3bny

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 15:36
    • Wel van Seat dan? :P BMW is het mooiste en het grootste merk waarvoor je kunt rijden in de WTCC ,idd mooie Livery!

      • + 0
      • 8 jan 2011 - 22:24
  • en dan is 2012 met BWM het DTM in:P

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 15:46
    • Ik weet niet met hoeveel auto\'s BMW in de DTM gaat stappen in 2012, maar wat denk je van Tom en Robert Doornbos samen? :)

      • + 0
      • 8 jan 2011 - 16:49
  • vjenne

    Posts: 559

    en dan is 2012 met BWM het DTM in? Beetje kromme zin.....

    Klinkt bij mij ook een beetje als een stap terug, maar we zullen zien.... Wellicht past deze auto beter bij de rijstijl van Coronel?!

    Coronel maak er een mooi jaar van!!!

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 16:08
  • Daar heb je gelijk in dat is zijn doel de DTM ,zou ook prachtig voor m zijn mooie afsluiter waarempel...

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 16:20
  • Boss91

    Posts: 28

    @Modest71, wat denk je ervan dat Tom Coronel te oud is en absoluut niet over de kwaliteiten beschikt die jongens als Coulthard, Ekstrom, di Resta en Paffet hebben.

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 16:54
  • Schaik

    Posts: 142

    Mooie vooruizichten met een mooi merk!

    Formule 1-materiaal vond ik hem destijds niet, maar in de touringcar-klasses vind ik hem wel erg stoer rijden.

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 17:11
  • Tom heeft goede sponsoren.
    Ik denk dat Seat gewoon nog meer geld wilde zien en dat BMW Italie snel heeft toegehapt.
    Veel succes met de BMW.

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 19:55
  • Goed nieuws voor Tommie! Als je het leest, congratulations and good luck! :P

    Ben blij dat hij weg is bij Seat, in 2009 hebben ze hem genaaid voor de Macau-race, moest hij allerlei capriolen uithalen om voldoende geld te hebben om te mogen starten...terwijl hij voor het Privateer-WDC vocht!

    En dit jaar moest hij meedoen in het fabriekskampioenschap, kon je ook niet verwachten dat hij hoog zou eindigen met inferieur materiaal. Weerhield Seat er niet van om te gaan janken.

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 23:13
    • Hoezo inferieur materiaal? Tarquini zat in hetzelfde team en die werd 2e in het kampioenschap met 2 keer zoveel punten als Coronel.

      • + 0
      • 9 jan 2011 - 16:48
    • Idd Patrickl je hebt helemaal gelijk. Was glad vergeten dat hij dit jaar ook met een TDi reed. Ben ook niet helemaal into WTCC zeg ik eerlijk.

      Eigenlijk heeft Coronel maar een belabberd seizoen gereden

      www.fiawtcc.com/ht(...)gs.championship.pdf

      Naja hopen maar dat hij een beetje kont kan schoppen in de Beamer

      • + 0
      • 9 jan 2011 - 21:21

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar