user icon
user icon

Officieel: BMW trekt fabrieksteam terug uit WTCC

  • Gepubliceerd op 05 dec 2010 12:12
  • comments 10
  • Door: Robin Smeets
BMW zal volgend jaar niet deelnemen aan het WTCC met een fabriekteam, dat heeft de Duitse autofabrikant bekend gemaakt. BMW zal wel nog steun blijven verlenen aan de klantenteams die met de 320 TC zullen rijden.

BMW-motorsportbaas Mario Theissen vertelde over de beslissing om te stoppen met het WTCC-programma: "De BMW 320 TC, die aangedreven wordt door de 1.6 liter vier cilinder turbo-motor, zal ons klantenprogramma uitbreiden en zal worden ingezet door de privéteams in het WTCC."

BMW won in het WTCC drie titels met Andy Priaulx tussen 2005 en 2007. Door het vertrek van de Duitse fabrikant is alleen Chevrolet nog aanwezig als volledig fabrieksteam met drie auto's. SEAT trok zich eerder al terug, maar bleef ook nog leveren aan klantenteams. Priaulx en Augusto Farfus zullen zich nu concentreren op BMW's GT-programma.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Stop gewoon met WTCC en DTM en kom gewoon terug naar de F1 in 2013, als porsche ook komt dan hebben we weer 2 extra teams die in potentie voor de titel kunnen gaan. Dan kunnen HRT en Virgin met een gerust hart de F1 verlaten...(prutsers)

    • + 0
    • 5 dec 2010 - 12:44
    • Beamer

      Posts: 1.012

      Waarom zal BMW terugkeren naar de F1? De DTM is vele malen aantrekkelijker en goedkoper. Over 10 jaar zal niemand zich de F1 bolide van BMW herinneren, maar de oude DTM M3\'s staan nog steeds in het geheugen gegrift van de fans.

      • + 0
      • 5 dec 2010 - 16:43
    • BMW POWER

      Posts: 358

      @Beamer:
      Over de M3\'s ben ik het volledig met je eens! Maar vergis je niet, BMW heeft in 2007 en 2008 zeer goed gepresteerd. De F1.07 en F1.08 hadden samen een finish-kans van maar liefst 97,8%. Daarom heeft ook Heidfeld 24 of 26 GP\'s achter elkaar kunnen uitrijden. Ook wat waar is, is dat BMW er altijd was om de punten, die door Ferrari en McLaren (de GIGANTEN) verspild werden, mee te nemen. BMW heeft prima gepresteerd in de F1 vind ik, zowel in de jaren dat het als Motor-leverancier actief was, als de jaren die de Sauber team over had genomen.

      Over de M3 heb je, zoals ik al eerder zei, gelijk. Ik vind zelfs dat de M3 een maatstaf is. Als je de M3 kan verslaan, op de Nordschleife, dan heb je een goede wagen. De coureurs moeten, uiteraard, geleik zijn.

      • + 0
      • 7 dec 2010 - 00:08
  • WH

    Posts: 206

    Ah, had gelezen dat Priaulx en Farfus in 2012 DTM gaan rijden samen met Heidfeld. Moet dan wel een sterk team worden lijkt me. :D

    • + 0
    • 5 dec 2010 - 12:45
    • Ik hoop dat je weet dat het hier nog altijd om geruchten gaan?:)

      • + 0
      • 5 dec 2010 - 14:58
  • DTM is reborn!

    • + 0
    • 5 dec 2010 - 14:21
  • alflonzo

    Posts: 827

    Nu Alfa Romeo nog, dan is t weer als vanouds :-) Die doen al veel te lang niks meer met hun Cuore Sportivo.

    • + 0
    • 5 dec 2010 - 16:49
    • Beamer

      Posts: 1.012

      En dan Opel nog en we zijn terug in de hoogtij dagen van de DTM!

      • + 0
      • 5 dec 2010 - 17:02
  • Np-F1

    Posts: 917

    Met wat voor wagen moet Alfa meedoen dan? De GT of de 159? Of ze halen gewoon de 155 weer van stal, retro uitvoering en knallen maar! ;)

    • + 0
    • 5 dec 2010 - 23:08
  • alflonzo

    Posts: 827

    Tsja das een pijnlijk punt, een fatsoenlijke V6 hebben de heren niet meer dus dat wordt idd lastig. Als t dan toch retro moet, een dikke Alfetta GTV als t mag, als die gasten van Glenwood motors m onder handen nemen komt t wel goed :-)
    www.youtube.com/watch?v=Y9qXUnRqouY

    • + 0
    • 6 dec 2010 - 22:54

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar