Jaques Villeneuve keert mogelijk terug naar IndyCar Series
- Gepubliceerd op 10 maa 2011 21:54
-
5
- Door: Robin Smeets
De IndyCar-organisatie kondigde vorige week aan dat er bij de seizoensafsluiter in Las Vegas vijf extra coureurs toegelaten worden. Mocht één van deze 'gastrijders' de race weten te winnen, kunnen zij vijf miljoen dollar verdienen. Villeneuve reed zijn laatste IndyCar-race op 10 september 1995, maar kan volgens Autosport dus dit jaar nog terugkeren.
Het doel van de Canadese coureur blijft echter nog altijd om een vast zitje in de NASCAR te veroveren. "Ik werk al vier jaar eraan en langzamerhand gaan er steeds meer deuren voor me open", vertelde Villeneuve.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (5)
Login om te reagerenPosts: 975
Indycar is echt aan een hopeloze missie bezig, NASCAR is ze totaal voorbij gestreefd. En het niveau in de IRL is ook erg laag, alleen de Target en Penske doen mee voor de titel de rest kijk toe zelfs andretti kan geen potten breken. Denk dat IRL over een paar jaar verdwijnt. In de NASCAR is het niveau veel hoger dat zie ook dat franchitti en hornish en nu danica patrick het niveau niet kunnen bij benen.
Posts: 594
in de IRL is het niveau niet zo gek veel lager.
het zijn gewoon 2 andere klasses,
IRL gaat een heel stuk sneller dan nascar , maar nascar heeft ook weer hele moeilijke dingen.
en dat Chip Ganassi en Penske bijna alleen meedoen voor de titel komt gewoon omdat ze de beste teams zijn maar ook de beste coureurs hebben
IRL blijft altijd , zie je het al voor je geen indy 500 naar 100 jaar geraced te hebben.
en daarbij hebben ze een mooie contract gesloten met Dallara om nieuwe auto\'s te bouwen voor 2012
dus met de indycar gaat het goed.
alleen denk niet dat villeneuve daar naar teruggaat.
Posts: 4.499
@ kooleracer:
\"Formule 1 is echt aan een hopeloze missie bezig, DTM is ze totaal voorbij gestreefd. En het niveau in de Formule 1 is ook erg laag, alleen de Red Bull en Ferrari doen mee voor de titel de rest kijk toe zelfs Schumacher kan geen potten breken. Denk dat Formule 1 over een paar jaar verdwijnt. In de DTM is het niveau veel hoger dat zie ook dat David Coulthard en Jean Alesi en nu Ralf Schumacher het niveau niet kunnen bij benen.\"
Posts: 4.764
@M4U Racing(235) Vandaag om 08:29
Lol!
Posts: 594
@M4U Racing
laat me niet lachen , het niveau in Formule 1 is vele malen hoger dan in het DTM
maar F1 en DTM zijn gewoon hele andere klasses , dus eigenlijk zijn wij ook verkeerd bezig.
bijvoorbeeld Di Resta top in Dtm , maar of het top wordt in F1 moet ik nog maar zien.
en dat Coulthard en Ralf Schumacher het niet bij kunnen benen ligt ook mede aan hun oudere materiaal.
als je geen perfecte auto hebt kom je nergens , zie Vettel.
hiermee wil ik niet zeggen dat DTM een slechte raceklasse is.
maar Formule 1 is wel vele malen hoger.