user icon


Aleshin terug bij Schmidt Peterson Racing

  • Gepubliceerd op 09 dec 2015 16:35
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra

Mikhail Aleshin racet komend seizoen weer voor Schmidt Peterson Racing in de IndyCar. De Rus debuteerde in 2014 voor dat team in de Amerikaanse klasse. Hij scoorde 372 punten en stond één keer op het podium. Bij de seizoensfinale op Fontana crashte Aleshin ernstig en raakte zwaar gewond. Door zijn herstel was het niet mogelijk om voor 2015 nog ergens een stoeltje te regelen, maar in 2016 is hij weer van de partij.

 


Reacties (8)

Login om te reageren
  • Hoorde het idd van de week al via een Kammaraadski van me uit Indianapolis. In het artikel staat idd dat hij herstellende was van een operatie, dat klopt. Maar de werkelijke reden was een 'legal issue' ivm het niet accepteren van Russisch geld in de Amerikaanse industrie. Goed om te horen dat zijn Russisch geld weer in de States geaccepteerd word.
    Heeft naar mijn idee een heel mooi debuutjaar gehad in Indycars. Resultaten zeggen niet altijd alles, maar de Amerikanen (en ik persoonlijk ook) hebben hem wel mooie dingen zien doen. Snelste op Indy op Carb Day bijvoorbeeld. Had misschien wel voor 2014 op Indy de auto het beste opgezet, helaas door problemen niet verder naar voren kunnen komen.

    • + 0
    • 9 dec 2015 - 16:48
    • lars75

      Posts: 8.906

      Ik vond/vind hem qua coureur interessanter en beter dan Petrov. Wat ik niet goed begrijp is waarom hij geen fatsoenlijk budget voor de GP2 heeft kunnen vinden. Denk dat hij kwalitatief niet veel onder zal doen voor rijders als Sainz/Vergne etc.

      • + 0
      • 10 dec 2015 - 16:47
    • Absoluut mee eens Lars.. Hij heeft bijzonder veel pech gehad na zijn geweldige titel in WSR 3.5. Tevens ook een jongen met een goede uitstraling en een prettig karakter. Heeft ergens op de road naar Formule 1 iets laten liggen. Heb me vaak afgevraagd waar precies. Op Indy 2014 was hij fenomenaal goed, de Amerikanen hebben hem daar echt op waarde geschat. Mooiste is dat ze er afgelopen jaar nog over spraken. Heeft een grote schare fans, zeker op Indy. En dat is als Rus in de V.S. echt een unicum.
      Credits voor Sam Schmidt dat hij hem opnieuw in de auto zet. Respect voor hem. Trouwens ook een geweldig persoon die Sam Schmidt. Je moet die reportage eens kijken hoe hij een auto met zijn ogen bestuurd. Kippenvel!

      • + 0
      • 10 dec 2015 - 17:16
    • lars75

      Posts: 8.906

      Wat ik echt een groot gemis vind voor de openwheel klasse (buiten Frijns) is Alvaro Parente, een geweldig getalenteerd coureur die gewoon niet de middelen en mogelijkheden kreeg die bij zijn talent pasten. Maar goed, zo zijn er wel meer geweest door de jaren heen :-)
      Voor Aleshin had ik inderdaad ook op meer gehoopt, maar begrijp inderdaad niet waar het mis is gegaan. Wellicht de doorbraak van Petrov naar de F1 en dat deze daarmee de weg voor Aleshin dicht heeft gesmeten. Een gemiste kans is mijn idee!

      • + 0
      • 10 dec 2015 - 18:18
  • Vrees dat zijn carrier terug naar af is.
    Net zoals die van Petrov.
    De enige Rus die het nog beter kan doen is Kvyat

    • + 0
    • 10 dec 2015 - 11:50
  • lars75

    Posts: 8.906

    Wat ik mij nu afvraag? Ben ik nu ineens een Aleshin fanboy????

    Aangezien ik altijd het verwijt krijg enkel een harde plasser te krijgen van Nederlandse coureurs!

    Ik zie wel meer dan enkel Nederlands talent en weet deze ook echt wel op waarde te schatten. Maar ik geef ook toe dat ik warmer wordt van een Renger van der Zande of Bleekemolen dan van een Sam Bird of Brandon Hartley. En dat heeft bij deze vier heren dan niets te maken m.b.t. talent want daar stromen ze allen van over.

    • + 0
    • 10 dec 2015 - 18:21
    • Nope geen fanboy. Naar mijn idee houd je gewoon veel van de sport. En je hoop op Nederlandse coureurs die F1 zouden kunnen halen doen we allemaal tegen beter weten in.
      Al moet ik zeggen dat Jeroen Bleekemolen een multi-functionele coureur is die in elke auto hard kan gaan. Renger van der Zande heb ik dit jaar gezien in Detroit. (en zien winnen) V/D Zande heeft misschien niet de beste jaren gehad in GP2 maar is een uitstekend coureur.
      In het rijtje Parente, Frijns en Van der Zande wil ik graag Laurens Vanthoor plaatsen.
      Kan me geen betere Belgische coureur voorstellen dan hem. Ook geen Baguette, D' Ambrosio en zelfs niet Stoffel Vandoorne....

      • + 0
      • 10 dec 2015 - 18:29
    • lars75

      Posts: 8.906

      Nou persoonlijk denk ik wel dat Vandoorne beter is dan Vanthoor (hoe gaat het eigenlijk met hem na die vreslijke klapper?) en Frijns is ook wel net een categorie hoger qua coureur maar niet qua totaal.

      • + 0
      • 10 dec 2015 - 22:39


IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar