Imola bevestigd als vervanger van races in Bahrein
- Gepubliceerd op 01 maa 2011 19:01
-
13
- Door: Robin Smeets
Het circuit in San Marino stond in 2006 voor het laatst op de Formule 1-kalender waarna het complete pitcomplex en het rechte stuk bij start/finish vernieuwd is. Over drie weken zal het de GP2-teams ontvangen. "We hebben alle problemen weten op te lossen. Ten eerste hebben we alle auto's en andere vracht terug uit Bahrein, wat het belangrijkste was. Hierdoor konden we op zoek naar een extra raceweekend in Europa", vertelde GP2-baas Bruno Michel.
"We hebben er een week voor nodig gehad om een gepast circuit te vinden, om alles goed te organiseren en om ervoor te zorgen dat het allemaal goed zal verlopen. We hebben uiteindelijk voor Imola gekozen waar we één weekend zullen organiseren. Dat zal meteen het laatste raceweekend zijn van de Asia Series dit seizoen."
Het weekend wordt gehouden van 18 tot en met 20 maart.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 631
Hopen dat ze hem ook bij de F1 veranderen, denk alleen niet dat ze dat nog redden..
Posts: 94
Volgend jaar ipv GP2 Asia \"GP2 Winter\" met Monza, Imola, Jerez, Barcelona en Portimao...
Posts: 2.222
oh, damn, wat een goed idee:) Hoop dat de F1 dit voorbeeld volgt.
Wil best wel weer eens een F1 race op Imola zien:)
Posts: 18.535
Wat is er nu boeiend aan een GP op Imola, doorgaans zijn dat optochten en treintjesrijden, nog feller dan in Bahrein.
Posts: 7.320
Runningupthathill: ik vrees dat je gelijk hebt. De races op imola zijn vreselijk saai geweest, maar Imola spreekt nu eenmaal tot de verbeelding. al is Imola Imola natuurlijk niet meer met het verkrachten van de Tamburello. Denk je dat Senna daar zn handtekening onder gezet had?
Imola is historie, maar ook daar was niet in te halen, vergeet dat niet mensen.
En gek dat ik mezelf er op betrap toch blij te zijn als Imola dit jaar Bahrein vervangt [ergens in augustus ofzo]... Ja, ook ik ontkom niet aan die nostalgische misleidende gevoelens...
Posts: 116
@Runningupthathill en Papa van Kimi weet ik veel....
Ik zie wel inhaalacties gebeuren op \"het nieuwe\" Imola waarvan Rivazza tot Tamburello een lang recht stuk is geworden.
\"The Variante Bassa chicane has been removed, thus making the run from Rivazza 2 to the first Tamburello chicane totally flat-out, much like the circuit in its original fast-flowing days.\"
Posts: 1.265
Waarom gaan ze niet naar Turkije? Dat ligt nog in Azie, dan stelt de naam nog iets voor.
Posts: 577
Ik wou dat de F1 terug zou keren naar dit circuit. Dit is tenminste een echt circuit. Op de computer is het ook een van de betere circuits om te racen. Helaas is mijn spel wel vrij oud en ziet het er allemaal niet zo tof uit. Maar toch rij ik er graag rond in mijn Ferrari.
Poah wat heb ik dat gemist zeg......
Posts: 227
Imola mag alleen F1 test sessies houden, geen F1 races, daar is volgens de FIA de veiligheid niet goed genoeg voor.
Posts: 2.852
Nu doen jullie alsof er nooit fatsoenlijke races zijn geweest op Imola, maar ik kan me daar toch een van de meest bloedstollende gevechten ooit herrineren. Schumacher vs Alonso op Imola 2005. Toen heb ik toch bijna in mijn broek gepist van de adrenaline. Vooral die laatste ronde was idioot spannend. :)
Verder klopt het dat er overwegend weinig spectakel is geweest, maar om het nou erger aan te slaan dan Bahrein?
Posts: 7.320
Stri: erger dan Bahrein kan niet. 100x liever Imola [historie, passie, volle tribunes] dan handjevol VIP sjeiks op \'gouden\' tribunes die na 10 rondjes gaan theeleuten en netwerken.
Posts: 39
Is er een site of foto\'s of filmpjes van het vernieuwde Imola?
Posts: 898
dan moet giedo maar pole trainen en zorgen voor een leuk weekend,