user icon

Imola bevestigd als vervanger van races in Bahrein

  • Gepubliceerd op 01 maa 2011 19:01
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
De organisatie van de GP2 Asia Series heeft een circuit gevonden die de races in Bahrein zal moeten vervangen. De twee raceweekenden in het oliestaatje gingen niet door vanwege de hevige protesten, waardoor het Asia-seizoen uit slechts één weekend zou bestaan. Daar heeft de organisatie dus een oplossing voor gevonden.

Het circuit in San Marino stond in 2006 voor het laatst op de Formule 1-kalender waarna het complete pitcomplex en het rechte stuk bij start/finish vernieuwd is. Over drie weken zal het de GP2-teams ontvangen. "We hebben alle problemen weten op te lossen. Ten eerste hebben we alle auto's en andere vracht terug uit Bahrein, wat het belangrijkste was. Hierdoor konden we op zoek naar een extra raceweekend in Europa", vertelde GP2-baas Bruno Michel.

"We hebben er een week voor nodig gehad om een gepast circuit te vinden, om alles goed te organiseren en om ervoor te zorgen dat het allemaal goed zal verlopen. We hebben uiteindelijk voor Imola gekozen waar we één weekend zullen organiseren. Dat zal meteen het laatste raceweekend zijn van de Asia Series dit seizoen."

Het weekend wordt gehouden van 18 tot en met 20 maart.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Hopen dat ze hem ook bij de F1 veranderen, denk alleen niet dat ze dat nog redden..

    • + 0
    • 1 maa 2011 - 19:19
  • Volgend jaar ipv GP2 Asia \"GP2 Winter\" met Monza, Imola, Jerez, Barcelona en Portimao...

    • + 0
    • 1 maa 2011 - 19:49
  • oh, damn, wat een goed idee:) Hoop dat de F1 dit voorbeeld volgt.

    Wil best wel weer eens een F1 race op Imola zien:)

    • + 0
    • 1 maa 2011 - 20:06
    • Wat is er nu boeiend aan een GP op Imola, doorgaans zijn dat optochten en treintjesrijden, nog feller dan in Bahrein.

      • + 0
      • 1 maa 2011 - 20:13
  • Runningupthathill: ik vrees dat je gelijk hebt. De races op imola zijn vreselijk saai geweest, maar Imola spreekt nu eenmaal tot de verbeelding. al is Imola Imola natuurlijk niet meer met het verkrachten van de Tamburello. Denk je dat Senna daar zn handtekening onder gezet had?
    Imola is historie, maar ook daar was niet in te halen, vergeet dat niet mensen.
    En gek dat ik mezelf er op betrap toch blij te zijn als Imola dit jaar Bahrein vervangt [ergens in augustus ofzo]... Ja, ook ik ontkom niet aan die nostalgische misleidende gevoelens...

    • + 0
    • 1 maa 2011 - 20:20
    • @Runningupthathill en Papa van Kimi weet ik veel....

      Ik zie wel inhaalacties gebeuren op \"het nieuwe\" Imola waarvan Rivazza tot Tamburello een lang recht stuk is geworden.
      \"The Variante Bassa chicane has been removed, thus making the run from Rivazza 2 to the first Tamburello chicane totally flat-out, much like the circuit in its original fast-flowing days.\"

      • + 0
      • 1 maa 2011 - 22:56
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Waarom gaan ze niet naar Turkije? Dat ligt nog in Azie, dan stelt de naam nog iets voor.

    • + 0
    • 1 maa 2011 - 21:13
  • Ik wou dat de F1 terug zou keren naar dit circuit. Dit is tenminste een echt circuit. Op de computer is het ook een van de betere circuits om te racen. Helaas is mijn spel wel vrij oud en ziet het er allemaal niet zo tof uit. Maar toch rij ik er graag rond in mijn Ferrari.

    Poah wat heb ik dat gemist zeg......

    • + 0
    • 1 maa 2011 - 23:14
  • Imola mag alleen F1 test sessies houden, geen F1 races, daar is volgens de FIA de veiligheid niet goed genoeg voor.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 00:49
  • Stri

    Posts: 2.384

    Nu doen jullie alsof er nooit fatsoenlijke races zijn geweest op Imola, maar ik kan me daar toch een van de meest bloedstollende gevechten ooit herrineren. Schumacher vs Alonso op Imola 2005. Toen heb ik toch bijna in mijn broek gepist van de adrenaline. Vooral die laatste ronde was idioot spannend. :)

    Verder klopt het dat er overwegend weinig spectakel is geweest, maar om het nou erger aan te slaan dan Bahrein?

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 08:06
  • Stri: erger dan Bahrein kan niet. 100x liever Imola [historie, passie, volle tribunes] dan handjevol VIP sjeiks op \'gouden\' tribunes die na 10 rondjes gaan theeleuten en netwerken.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 08:56
  • f1 2011

    Posts: 39

    Is er een site of foto\'s of filmpjes van het vernieuwde Imola?

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 15:49
  • guidoF1

    Posts: 898

    dan moet giedo maar pole trainen en zorgen voor een leuk weekend,

    • + 0