Organisatie last complete Asia-raceweekend Bahrein af
- Gepubliceerd op 17 feb 2011 13:38
-
13
- Door: Robin Smeets
Afgelopen nacht zijn er bij demonstraties nog enkele doden gevallen en de organisatoren van de GP2-race werden gedwongen het weekend compleet af te lasten. In een verklaring gaf de organisatie uitleg over de beslissing: "Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen in Bahrein en op verzoek van de Bahrein Motorsport Federation hebben we besloten om de rest van het weekend geheel af te lasten."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 276
Nee nee nee nee nee nee nee...NEE!
Posts: 1.748
nee dat zou kunnen betekenen dat F1 vanaf 27 maart pas gaat beginnen shitzooiiiiiiiiiiiii
Posts: 1.136
Je bent toch niet echt verbaasd? ;)
Posts: 2.788
En wie wilde er zo nodig in een zandbak met kamelen rijders rijden? Lang leve Bernie.
Posts: 880
Want dit kan natuurlijk maar alleen in een \'zandbak met kamelen\'-land gebeuren. Lekker niveau weer.
On topic: wel ontzettend balen, ik hoop dat die onzin wordt opgelost voor het GP-weekend. Laat staan voor de mensen in dat land zelf natuurlijk. Roerige tijden daar.
Posts: 2.788
Ze kiezen het land uit aan de hand van inkomsten.
Als frankrijk meer wilde betalen hadden ze een race gehad. Nu kunnen alleen de vermogende landen een race organiseren die het geld hebben om Bernie te betalen. En als dat geld betaald wordt van gemeenschaps geld dan snap ik wel dat de mensen die moeten leven van 1dollar per dag uiteindelijk in opstand komen. Geloof me, de mensen die genoeg geld hebben zullen echt niet aan het mee demonstreren zijn.
Posts: 880
Maar waarom betrek je dat specifiek op de Arabische landen dan? Alsof het in Europa overal koek en ei is, laat staan Azië of Zuid-Amerika. Daar had dit net zo goed kunnen gebeuren. Je zet het neer alsof het aan het feit ligt dat dit dus Arabische landen zijn. De specifieke situatie in Bahrein, daar ben ik het zeker met je over eens, hoor.
Posts: 1.982
Als Bernie slim is onderneemt ie meteen actie. Het testen op Bahrein zal ook wel niet doorgaan denk ik dus dat kan dan mooi op Paul Ricard. En voor de 1e race kunnen ze nog wel snel een vervangend circuit regelen. Ieder circuit wil wel ff snel die race organiseren, zolang er maar niet de hoofdprijs aan vast hangt. Als Bernie voor deze ene keer 0 euro zou vragen zouden de organisatoren in de rij staan.
Posts: 323
Zo\'n wedstrijd kan toch ook verplaatst c.q. verwisseld worden?
Posts: 439
niet op zo\'n korte tijd vrees ik
Posts: 18.535
vier weken zou heus voldoende tijd moeten zijn, eventueel niet voor nog veel toeschouwers te lokken, maar op die tijd moet het materiaal gemakkelijk te verschepen zijn, ze doen het anders op twee weken naar Australië. Het probleem is dat teams/Ecclestone dit waarschijnlijk gewoon niet gaan willen.
Posts: 116
Ze kunnen ook naar Qatar uitwijken. Het circuit van Losail is toch goed genoeg om een F1 race te hosten???
Posts: 1.966
Wijs besluit denk ik...Safety first. De GP zou ik niet willen dat ie vervalt, maar als het daar zo rommelt zie ik liever een latere start van het seizoen, dan een hoop ellende tijdens het weekend in Bahrein.