Training en kwalificatie verplaatst vanwege politieke spanningen
- Gepubliceerd op 17 feb 2011 12:30
-
14
- Door: Robin Smeets
Het medisch personeel, dat normaal gesproken aanwezig zou zijn op het circuit in Bahrein, werd weggeroepen voor spoedgevallen in Manama waar veel gewonde demonstraten werden binnengebracht in ziekenhuizen. Daardoor is besloten de start van het weekend met één dag uit te stellen.
"De tweede ronde van het GP2 Asia-seizoen 2011 zou vandaag om 11 uur lokale tijd beginnen met een trainingssessie, maar door lokale gebeurtenissen werden de doktoren weggeroepen voor noodgevallen. In verband met de veiligheid hebben de organisatoren besloten de start van het raceweekend met een dag uit te stellen", zo verklaarde de GP2-organisatie.
Morgen zal naast de training en kwalicatie ook de hoofdrace worden verreden. Zaterdag komen de coureurs in actie voor de sprintrace.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 1.136
Die eerste F1 race van dit seizoen gaat echt een probleem worden. Als ik Bernie was zou ik hem heel snel naar een veiligere locatie verplaatsen zoals Portugal of zo, of Frankrijk. Nu heeft hij de kans nog en kan iedereen er nog wat aan verdienen. Ik denk niet dat ze de situatie in Bahrein onder controle gaan houden.
Posts: 10.089
laat ze maar Racen in Jerez.. ik wil daar wel eens een GP zien
Posts: 2.267
niet jerez... daar kennen ze alles precies vanwege het vele testen
Posts: 898
Bernie kan veel maar een heel volk tegenhouden ik dacht het niet. ach in egypte is het ook al weer beter...
Posts: 1.136
@ Raikkonen-FAN: 3 races in Spanje dit jaar? Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. En Barcelona, en Valencia en Jerez???
Dan eerder Frankrijk denk ik, en dan niet Paul Ricard hoop ik, maar liefst op La Sarthe, Le Mans.
Posts: 10.089
dat klopt ook weer.. ja dan maar La Sarthe, dat zou wel een stunt zijn
Posts: 10.089
ik moet mijn mening even bijstellen
op La Sarthe zou Redbull kansloos zijn, dus die maar niet XD.. even niet aan gedacht, die baan is trouwens ook 13,629 km, dat is wel vet
Posts: 48
Wel goed dat ze het medisch personeel wegroepen om voor gewonde demonstranten te gaan zorgen.... Er zijn zat regime\'s waar ze denken: \"Laat maar liggen, makkelijker kom je er niet vanaf\"
Posts: 1.982
Doe dan maar de RedBull ring. (Oude A1 ring) Dat moet net zo makkelijk te regelen zijn als Paul Ricard.
Posts: 10.089
idd
Posts: 2.788
ik denk dat ene eigenaar van een energie dranken fabrikant dit wel heeeeeel graag zou willen zien. Denk alleen dat het circuit torro rosso beter ligt dan red bull.
Maar afgezien van de weersomstandigheden zou ik het toe juichen of heeft pirrelli nu ook sneeuwbanden voor de F1?
Posts: 367
Waarom niet in Oostenrijk?
Daar is normaal gesproken geen race dit jaar... Dan komen we daar ook weer eens. En minder spannend als Bahrein kan de vernieuwde A1-ring niet zijn...
Posts: 265
Waarom speculeren over een andere baan?
Er is toch geen tijd meer om dit evenement te verplaatsen
Posts: 265
Bernie is inmiddels gewend om in elkaar geslagen te worden dus denk ik dat het gewoon doorgaat