user icon
user icon

Daniel Ticktum wint doldwaze Macau Grand Prix

  • Gepubliceerd op 19 nov 2017 10:30
  • comments 18
  • Door: Mathijs Carolus

Daniel Ticktum heeft de 64e editie van de Macau Grand Prix gewonnen. In een doldwaze race zag het Britse Red Bull-talent zich tot zijn eigen verbazing terug op de hoogste trede van het podium. Ticktum pakte de leiding nadat Ferndinand Habsburg en Sergio Sette Camara in de laatste bocht voor start-finish crashten. Lando Norris finishte de race als tweede, gevolgd door Ralf Aron,

Vanaf de start zaten de mannen er bovenop. Na een Safety Car-fase kwam de race echt tot leven. Sergio Sette Camara lag aan de leiding, maar Ferdinand Habsburg kwam steeds dichter bij. De Oostenrijker lag eerst derde achter Camara en Maximilian Günther, maar werkte zich met een mooie actie op naar de tweede plaats.

Günther moest ondertussen verdedigen ten opzichte van Europees Formule 3-kampioen Lando Norris, terwijl ook Daniel Ticktum aansluiting wist te vinden. Door de gevechten om de derde plaats sloten steeds meer mannen aan en werden de laatste ronden een genot om naar te kijken. Door gebruik te maken van elkaars slipstream gingen de mannen soms vier dik naast elkaar over het rechte stuk en pakte Ticktum met nog een paar rondjes te gaan de derde plaats.

Vooraan moest Sette Camara steeds vaker in zijn spiegels kijken om de snellere Habsburg van zich af te houden. Habsburg probeerde het al een keer met nog twee ronden te gaan, maar plaatste in de laatste bocht in de laatste ronde zijn auto naast die van Camara. Camara schoof meteen de bandenstapels in, terwijl Habsburg met drie wielen over de finish kwam. 

Daniel Ticktum was de lachende derde en de 18-jarige Brit mag zich scharen in het rijtje van winnaars van deze bijzondere race. Lando Norris zal tevreden zijn met zijn tweede plaats, nadat de Brit gisteren niet verder kwam dan een zevende plaats.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Genoten van deze wedstrijd.

    • + 0
    • 19 nov 2017 - 10:33
  • Astfgl

    Posts: 155

    Als ik de beelden goed bekijk, dan lijkt het er zelfs op dat Sette Camara en Habsburg elkaar niet eens raakten. Ze gingen allebei te hard de laatste bocht in en gleden afzonderlijk van elkaar de muur in. Sette Camara verloor hem al bij de apex van de bocht, Habsburg haalde de exit niet.

    • + 0
    • 19 nov 2017 - 10:51
    • JaapB

      Posts: 1.175

      Ja lijkt mij ook als ik zo de beelden kijk ze rijden achter elkaar als ze de bocht in gaan en lijken gewoon allebei controle kwijt te zijn.

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 16:12
    • BRM

      Posts: 597

      Ja inderdaad, Sette Camara raakt hem kwijt in de slipstream, Habsburg gaat gewoon te hard om de bocht te kunnen maken. Ze waren zo ongelooflijk fel in gevecht, lijkt wel of ze alleen oog voor elkaar hadden.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 07:23
  • Kan Liberty ook even naar deze beelden kijken? Want dit is volgens mij waar racen om draait.
    In de laatste ronde van deze race zat meer actie, spanning en spektakel dan in de gemiddelde F1 race op dit moment.

    • + 4
    • 19 nov 2017 - 10:54
    • Kom op wees is serieus zo iets krijg je alleen bij een race als macau met jonge honden waarbij alleen de winst geld. Slaat nergens op om dit te vergelijken met een F1 race!!!

      • + 1
      • 19 nov 2017 - 13:38
    • Ik doel meer op het feit dat close racing in de F1 niet meer mogelijk is. En dat gemis haalt een hoop kijkplezier uit de sport.

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 13:46
    • @REMEDY81 .. dus jij neemt genoegen met saaie optocht races in de hedendaagse F1? Het is juist heel verstandig dat Liberty hier naar gaat kijken .. Het is toch absurd dat je door de doorgedraaide fixatie op aero niet meer binnen 2 meter van de auto voor je kan rijden!

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 18:37
    • Dit kan je in een F1 (of welk ander kampioenschap dan ook) niet verwachten. Dit is een enkele race, alleen winnen telt hier, dus die twee gaan dan ook om te winnen. In een regelmatigheidscriterium (want dat is de F1), tellen de punten en gaan rijders niet de risico's nemen die deze heren nemen, omdat de punten dan ook echt wel tellen.

      Los van het feit dat dit natuurlijk een spec-serie is. Dat kan en mag je in de F1 ook gewoon niet willen.

      • + 3
      • 19 nov 2017 - 19:26
    • c4ndiru

      Posts: 347

      Ja eens. Macau is speciaal maar los daarvan is het triest hoe weinig echte actie f1 heeft nu.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 07:22
    • @MUSICMAN1971 & @HOOLIGANS RACING... Sorry maar het lijkt of jullie je alleen richten op één incidentele race... Vraag elk formule 3 coureur (een Ocon of Verstappen) en je weet dat de Formule 3 auto er bekend om staat dat ze veel downforce verliezen met achter elkaar aanrijden... Als je de beelden bekijkt zie je de coureur op de tweede plek ook overal glijden door dit "probleem". Ja Liberty moet kijken of ze het volgen van auto's in de F1 kunnen verbeteren maar om ze naar een F3 kampioenschap te laten kijken als oplossing voor het probleem slaat nergens op. Wat denk je zelf dat de FIA niet kijkt naar al hun kampioenschappen die ze hebben wat de beste opties zijn...

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 10:03
  • GoldF1

    Posts: 55

    dit moetje echt zien.www.youtube.com/watch?v=RfWr8mP3P1Y

    • + 0
    • 19 nov 2017 - 11:37
  • GoldF1

    Posts: 55

    www.youtube.com/watch?v=RfWr8mP3P1Y

    • + 0
    • 19 nov 2017 - 12:48
  • Is dit de duurste kettingbotsing in de racerij aller tijden?

    nos.nl/artikel/220(...)to-s-op-elkaar.html

    • + 0
    • 19 nov 2017 - 13:08
    • Zoek ff op spa francorchamps 1998.

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 17:10
    • Ja, die was vast ook vrij prijzig. Maar dat was geen kettingbotsing, maar feitelijk enkele botsingen vlak bij elkaar.

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 17:31
  • BRM

    Posts: 597

    Wat een fantastische race was dit! Heerlijke gevechten, een hoop actie en een spannende race van begin tot eind was het gevolg. Als we dan kijken naar de mogelijke F1 coureurs van morgen vond ik persoonlijk vooral Ticktum en Ralf Aron uitblinken deze wedstrijd. Beiden hebben maximaal geprofiteerd en zichzelf naar boren gevochten. Lando Norris vond ik deze race wat tegen vallen, dit was echt de kans voor hem om Macau te winnen.

    • + 0
    • 20 nov 2017 - 07:29
  • markos

    Posts: 335

    Heb alleen de eerste link van Goldf1 gezien, maar wat een fantastische moves haalt die Habsburg uit zeg!!

    • + 0
    • 20 nov 2017 - 08:24

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team DAMS
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 23 mei 1998 (22)
  • Geb. plaats Belo Horizonte, Brazilië
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,69 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar