user icon

Nieuwe teams geen prioriteit voor Domenicali

  • Gepubliceerd op 21 sep 2022 09:46
  • comments 15
  • Door: Bob Plaizier

Het is algemeen bekend dat er veel interesse is in de Formule 1 vanuit mogelijke nieuwe renstallen. Veruit de meest vocale mogelijke nieuwe renstal is het team van Andretti. De Amerikaanse racefamilie wil de sport zeer graag betreden maar in de Formule 1 is men niet razend enthousiast. Ook Stefano Domenicali vindt een nieuw team niet nodig.

Het team van Andretti hint al geruime tijd op een stap naar de koningsklasse van de autosport. Het project onder leiding van oud-coureur Michael Andretti beweert de entry fee van 200 miljoen dollar te kunnen betalen en dat de plannen al veel verder zijn dan de kinderschoenen. Toch houdt de Formule 1 zelf de boot af.

Balans

Formule 1-CEO Stefano Domenicali is immers geen voorstander van nieuwe teams. De Italiaan denkt dat het goed gaat met de sport en hij is er duidelijk over tegenover Sky Sports: "Je moet altijd gebalanceerd blijven. Je moet alle dingen op tafel bekijken. Je kan meer coureurs hebben maar aan het einde van de dag is er altijd een limiet. Als je er 1 of 2 toevoegt heb je misschien meer stoeltjes. Maar we moeten ook weten wat succesvol is voor de sport."

Prioriteit

Domenicali is dus van mening dat de sport momenteel zeer succesvol is. De Italiaan denkt dat het belangrijk is om gezonde teams op de grid te hebben en is duidelijk over onder andere de Andretti-verhalen: "Ik denk dat er moet worden gekeken naar de duurzaamheid van het team en of het niet te druk wordt. Dus ik zou zeggen dat het toevoegen van nieuw teams geen prioriteit is voor de Formule 1 vandaag de dag." 

Beamer

Posts: 1.304

Ik denk dat deze Italiaan maar weer pizza's moet gaan maken. Ik snap echt niet wat hij doet, behalve naar de poppen dansen van de Amerikanen.

  • 13
  • 21 sep 2022 - 09:55

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Beamer

    Posts: 1.299

    Ik denk dat deze Italiaan maar weer pizza's moet gaan maken. Ik snap echt niet wat hij doet, behalve naar de poppen dansen van de Amerikanen.

    • + 13
    • 21 sep 2022 - 09:55
    • Arie54

      Posts: 4.768

      De Amerikanen willen wel hoor, hoe meer spektakel hoe liever. Maar de huidige teams willen niet, ze vangen dan minder geld uit de pot.

      • + 1
      • 21 sep 2022 - 10:32
  • Ome Theo

    Posts: 317

    hoe meer zielen hoe meer vreugd

    • + 4
    • 21 sep 2022 - 10:01
    • Precies! Ik zie graag minimaal 20 teams.

      • + 2
      • 21 sep 2022 - 12:18
    • Hoe meer zielen hoe minder geld, zo denken ze bij de teams

      • + 0
      • 21 sep 2022 - 17:55
  • En wat met Asian Panthera dat al jaren toe wil treden tot de F1?

    • + 1
    • 21 sep 2022 - 10:06
  • emiel1206

    Posts: 168

    Deze man lijkt echt niet te snappen wat goed is voor de sport. Meer stoeltjes zou juist prioriteit nummer 1 moeten zijn en zijn idee van punten uitdelen voor elk wissewasje zou meteen in de prullenbak moeten verdwijnen. Ongelooflijk wat een onkunde.

    • + 6
    • 21 sep 2022 - 10:22
    • Zijn achternaam begint niet voor niets met DOM ;-)

      • + 8
      • 21 sep 2022 - 10:32
  • JPfx

    Posts: 186

    Gebalanceerd moet blijven... Vandaar steeds meer races op de kalender.

    • + 2
    • 21 sep 2022 - 11:33
    • vosje1991

      Posts: 277

      En steeds gekkere formats met zijn reverse grid en sprintraces

      • + 3
      • 21 sep 2022 - 11:56
  • FredericS

    Posts: 505

    En als er morgen een team omvalt slaan ze direct in grote paniek.

    • + 3
    • 21 sep 2022 - 12:06
  • LimboF1

    Posts: 5.512

    Ik vind dit toch best bijzonder dat er meer races in de VS moeten worden verreden en er dan geen Amerikaans team welkom is. Hoe kan hij nu zeggen dat dit niet succesvol is voor de sport?? Op dit moment zijn er te weinig stoeltjes en een team meer zorgt voor 2 stoeltjes, daarnaast zal ook weer nieuwe sponsoren met zich meebrengen en is het uiteindelijk in mijn ogen alleen maar beter. Maar in dit geval is het probleem dat de andere teams dit niet willen en dat ze de inkomsten moeten delen met weer een team. De sport is succesvol vanwege afgelopen jaar, want toen was er een spannende strijd. Voor de rest was de sport niet echt geweldig en ook de Fia is hier debet aan.

    • + 2
    • 21 sep 2022 - 12:06
  • Voormalige Ferrari medewerker. Oftewel bijzondere en rare beslissingen en focussen op iets moet geen verrassing zijn.

    • + 0
    • 21 sep 2022 - 14:23
  • De omhooggevallen parasiet van de F1 wordt steeds arroganter, wie denkt die Domenicali wel niet helemaal dat ie is? Als CEO van de F1 zou hij juist alles moeten doen om de RACEsport te bevorderen, maar de 'lintworm' ziet het als een (Amerikaans) circus waarbij het alleen om de business gaat.

    (kan me er zo kwaad over maken hè, gelukkig kan ik me goed beheersen)

    • + 0
    • 21 sep 2022 - 14:36
  • De arrogantie...

    • + 0
    • 21 sep 2022 - 14:42

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
Bekijk volledige kalender
show sidebar