user icon

'Toch geen kledingvoorschriften in Saoedi-Arabië"

  • Gepubliceerd op 28 okt 2021 13:19
  • comments 30
  • Door: Bob Plaizier

Over iets meer dan een maand is het zover: de eerste Grand Prix van Saoedi-Arabië. Alleen al de aankondiging van deze nieuwe race zorgde voor veel kritiek. Het Arabische land is immers geen baken van vrijheid. De kritiek werd alleen maar heviger nadat er kledingvoorschriften voor Formule 1-medewerkers uitlekten.

Enkele weken terug kwam er naar buiten dat de medewerkers zich in Saoedi-Arabië aan enkele kledingregels moeten houden. Zo mochten zowel mannen als vrouwen geen te korte of te blote kleding dragen. Hetzelfde zou gelden voor de aanwezige fans.

Nu blijkt dat dit uit de lucht gegrepen is. Volgens RaceFans is er namelijk helemaal niets van waar. Het platform heeft begrepen dat bezoekers en medewerkers straks in Jeddah gewoon aan mogen trekken wat ze maar willen. Het ministerie van sport zou erop wijzen dat de fans in de stad geen speciale kledingvoorschriften voor hun kiezen krijgen. Het is niet duidelijk hoe de eerdere berichtgeving de wereld in kwam en of de kritiek invloed heeft gehad op de dress code.  

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Lewis kan opgelucht adem halen. Angela kan haar bikini ook gewoon aan. Niks aan de hand.

    • + 3
    • 28 okt 2021 - 13:18
    • Wat heeft de bikini van Angela te maken met het ademen van Lewis? ;-)

      • + 1
      • 28 okt 2021 - 13:22
    • weet ik niet maar de correlatie van de wind tunnel zag een overeenkomst.

      • + 6
      • 28 okt 2021 - 13:25
    • Dan is het voor Lewis maar te hopen dat de correlatie niet afwijkt van de werkelijkheid ;-)

      • + 0
      • 28 okt 2021 - 13:30
    • Stitch

      Posts: 5.673

      Mooi dan hier met die Pitspoezen.

      • + 0
      • 28 okt 2021 - 13:33
    • walteij

      Posts: 1.628

      @Stitch
      Schaarsgeklede buikdanseressen als pitspoezen dan.

      • + 0
      • 28 okt 2021 - 14:20
  • GHM65

    Posts: 654

    Mooi zo, dan kan mijn vrouw kan de zojuist aangeschafte kleding nog retourneren.

    • + 0
    • 28 okt 2021 - 13:43
    • Mooi, kan ik gewoon m’n roze string aan met tepelklemmen en leren flikker pet. De standaard Pride uitrusting zeg maar. 😉

      • + 3
      • 28 okt 2021 - 20:29
    • Jammer dat de Force India nu Aston Martin is nu dan. Oude F1 merchandise kan prima, maar die tepelklemmen, zit dat nou lekker?

      • + 0
      • 28 okt 2021 - 23:07
  • BoerTeun

    Posts: 180

    AAhhhh nee he, vrouw Teunie had net het witte tafelkleed aangepast zodat ik dat aankon tijdens de race, nu blijkt dat ik gewoon op klompen en in m'n hemd mag kijken.

    • + 3
    • 28 okt 2021 - 13:44
  • Jammer, had (op den duur) een reden kunnen worden om er nooit meer terug te komen...

    • + 4
    • 28 okt 2021 - 13:46
  • Dress code nou dat kan alleen maar bij Hamilton vandaan komen. Iedereen in lange jurk.

    • + 2
    • 28 okt 2021 - 14:13
  • John6

    Posts: 5.843

    Saoedi-Arabië moet wel, ze investeren nu miljarden in de sport, Salman wil het imago van zijn land op krikken, dus het kleding advies kan overboord.

    Hij bedoeld het goed, je moet alleen geen nare dingen over Saoedi-Arabië schrijven. anders wordt je uitgenodigd op een consulaat.

    • + 0
    • 28 okt 2021 - 14:32
    • Das vervelend want niet iedere bezoeker weet daar de uitgang weer te vinden.

      • + 0
      • 28 okt 2021 - 15:00
    • John6

      Posts: 5.843

      Speciale gasten mogen uit de nooduitgang.

      • + 0
      • 28 okt 2021 - 15:41
    • Salman wil het imago van zijn land opkrikken ...., ja dat doet hij goed met journalisten vermoorden, mensenrechten schendingen (yemen) en noem maar op. Het is gewoon een schande dat er daar in die zandbak geracet gaat worden.., ga ik kijken, ja natuurlijk, misschien hou ik daar mede aan instand, maar dit is wel van de categorie wereldkampioenschap voetbal in Qatar. Walgelijk.

      • + 0
      • 28 okt 2021 - 15:46
    • John6

      Posts: 5.843

      misstappen

      Je kan beter zeggen waar was Nederland, bewijs was er in overvloed tegen Salman, Turkije heeft gewoon een deal gemaakt, Nederland heeft een deal al vele jaren, dat Saoedi-Arabië kan doen wat ze willen, daar hoor je geen kwaad woord over.

      Ik kijk uiteraard ook wel, maar als je maar niet vergeet hoe het wel werkelijk in elkaar steekt.

      Blijven ratten, niets meer en niets minder.

      • + 1
      • 28 okt 2021 - 15:52
  • Maar er zijn altijd toch wel kledingvoorschriften daar? Als vrouw kun je daar nu toch ook niet in een minirokje en mouwloos topje rondlopen? Of vergis ik me nu? En dan zou dat tijdens race-weekend wel mogen? En alleen dan?

    • + 1
    • 28 okt 2021 - 14:39
    • Klopt, zelfs Krombacher is daar verboden.

      • + 2
      • 28 okt 2021 - 15:01
    • Dat zou overal verboden moeten worden, Behalve zijn zus :p

      • + 3
      • 28 okt 2021 - 15:51
  • Gewoon geen kleren aantrekken....klaar.

    • + 1
    • 28 okt 2021 - 15:28
    • zou ik je daar idd aanbevelen te doen.., weet niet meer wie het hier schreef, maar dat wordt dan een enkeltje naar chop-chop-plaza.

      • + 0
      • 28 okt 2021 - 15:47
  • mario

    Posts: 9.167

    "Het platform heeft begrepen dat bezoekers en medewerkers straks in Jeddah gewoon aan mogen trekken wat ze maar willen. "

    Ik zou zeggen: Nodig die Megan Thee Stallion dan maar weer uit... 😎

    • + 4
    • 28 okt 2021 - 16:00
  • 4mula1

    Posts: 393

    Waar die puberale Lewis bashertjes al niet op los kunnen gaan, ben eigenlijk wel benieuwd wat zij zoal in het leven bereikt hebben.

    • + 2
    • 28 okt 2021 - 16:32
    • Meer als in een gesticht zitten en 5 accounts hebben om ze af te zeiken.

      • + 11
      • 28 okt 2021 - 17:02
  • Jammer, had net speciaal voor deze GP een kamelenpak gekocht.

    • + 0
    • 28 okt 2021 - 18:36
  • Weer eens in nepnieuws getrapt hier............??

    • + 0
    • 28 okt 2021 - 18:50
  • jd2000

    Posts: 5.198

    Ik zou die rapper met die grote tieten nog een keer uitnodigen......

    • + 1
    • 28 okt 2021 - 20:18
  • Dus de niets verhullende blote tietenparade gaat gewoon door?

    • + 0
    • 29 okt 2021 - 05:12
  • Kaftan te koop,nieuw:15euro

    • + 0
    • 29 okt 2021 - 09:34

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar