user icon

Horner beschrijft eerste seconden na crash Verstappen toen het even stil bleef

  • Gepubliceerd op 24 jul 2021 14:02
  • comments 31
  • Door: Arjan Hoefakker

Red Bull-teambaas Christian Horner beschrijft in zijn column de eerste seconden toen het in eerste instantie even stil bleef via de boordradio nadat het team Max Verstappen vroeg hoe het met hem ging na zijn harde crash. 

Spannende seconden

"Toen Max niet kon reageren op de teamradio, stond de tijd stil. Op dat moment vergeet je al het andere behalve de veiligheid van de bestuurder. Hij is als familie voor ons allemaal en het herinnert je aan de risico's en de beloning in onze sport."

"Opluchting enorm"

Horner vervolgt: "Toen hij eindelijk kon praten, was de opluchting enorm. Het was een ongelooflijk gevoel toen wij hem uit de auto geholpen zagen worden door het medische team, waarbij hij enigszins versuft was en behoefte had aan de ondersteuning die hij kreeg."  

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Dit is het meest pijnlijke van het weekend op Silverstone. Je heb een coureur die naar adem hapt voor z'n leven, en team wat alleen maar aan de race winst denkt.

    • + 15
    • 24 jul 2021 - 14:07
    • Het gaat nu ff over Max hé.... We weten het nu onderhand wel.

      • + 5
      • 24 jul 2021 - 14:09
    • Gefeliciteerd! Je hebt de prijs voor de meest dramatische post van dit weekend gewonnen.

      Dit is een formule 1 forum. Geen corona forum..... Er zijn mensen die echt voor adem happen op de IC.

      • + 8
      • 24 jul 2021 - 14:22
    • @Rjh. Horner beschrijft juist dat hij en het team tijdens die angstvallige seconden maar aan één ding dacht, de toestand van de bestuurder, Max die als een familielid wordt beschouwd.
      Dus niet aan de racewinst of wat anders dan ook.

      Of bedoel je het anders?

      • + 2
      • 24 jul 2021 - 14:28
    • Aadfanaat

      Posts: 777

      Hahaha hadden ze bij Red Bull niet al een heel betoog over de schuldvraag? Vroegen ze niet hoe het met de banden ging toen Grosjean in de vangrail zat? Waren ze niet bezig met tactiek toen Russel en Bottas eraf gingen? Echt onzin wat je hier uitkraamt. Alle gevaarlijke manoeuvres van Verstappen worden altijd afgedaan als acties van een echte racer en nu is het allemaal zo dramatisch.

      • + 4
      • 24 jul 2021 - 14:31
    • Sentimenteel gezien was hij op slag dood, hadden de mensen aan de pitmuur al afscheid van hem genomen. Echter op één of andere manier heeft hij het wonderbaarlijk overleeft en kon hij ma afloop de viering van het podium vanuit het ziekenhuis bijwonen. God bless his soul

      • + 4
      • 24 jul 2021 - 14:35
    • ja, dit is echt wat overdreven. Is nergens voor nodig. Maar toch zeker geen alledaags beeld, een F1 coureur die aangeslagen en met moeite zn auto uitstapt.

      • + 1
      • 24 jul 2021 - 14:51
    • @Larry Ja ik bedoelde het anders.

      • + 0
      • 24 jul 2021 - 15:44
    • Ho dan?

      • + 0
      • 24 jul 2021 - 16:00
    • WC MAX

      Posts: 3.371

      Begin jij nu iets tegen een e te krijgen Larry…?

      • + 0
      • 24 jul 2021 - 16:23
    • Tis een spelletje @WC, zie verder naar onderen...

      • + 0
      • 24 jul 2021 - 16:29
    • Moet ik toch weer effe denken aan 't gezin van Grosjean! (die er, alles tesamen, minder tamtam over gemaakt hebben dan Horner tot nu toe)

      • + 3
      • 24 jul 2021 - 16:45
    • WC MAX

      Posts: 3.371

      Ja wat een overdreven gedoe van die Horner. Dramaqueen.
      Je ziet je coureur met 300 km/uur de banden invliegen en die geeft vervolgens geen antwoord.
      In plaats van zich zorgen te maken en wat aan loop te stellen had hij zich beter druk kunnen maken over belangrijkere zaken.
      Er staat immers altijd wel weer een volgende coureur klaar.

      • + 3
      • 24 jul 2021 - 17:17
    • @f1benelux: dat zijn ook geen publieke figuren. Maar google anders maar eens even hoe de vrouw van Romain het ongeluk en de dagen erna heeft beleefd. Dan praat je wel anders. Grosjean werd er overigens niet door een concurrent afgerost en het complete paddock ging er destijds volgens mij ook heel gepast mee om. Afgelopen zondag waren er bij Jack ook wel coureurs die bezorgd waren en informeerden naar de stand van zaken. Anderen waren druk met feestvieren.

      • + 2
      • 24 jul 2021 - 18:01
    • RH

      Posts: 136

      Stel je toch niet zo aan. Ook Mercedes was geschokt bij de crash en opgelucht toen ze Max uit die auto zagen lopen. Net als ieder team.
      Denk je nu werkelijk dat ze op het moment van de crash denken aan winnen?? Dat komt pas weer daarna

      • + 4
      • 24 jul 2021 - 19:22
  • haha ouwe chanerijn Ik ga erover door totdat het er niet meer toe doet dit seizoen.

    • + 4
    • 24 jul 2021 - 14:16
    • Ik hoop dat Max Lewis eraf Jorist in Hongarije, kunnen we weer ff vooruit hiero ;)

      • + 6
      • 24 jul 2021 - 14:39
    • M@X

      Posts: 804

      Gewoon Albon die zijn banden lek prikt 😁 Veel makkelijker

      • + 0
      • 24 jul 2021 - 14:47
    • SEN1

      Posts: 1.390

      Ik hoop echt dat Lewis ooit eens een keertje pech krijgt. Gewoon voor de balans. Het is ongelooflijk hoe een coureur met zoveel fouten in 1 seizoen zoveel gelukkiger is dan een foutloze coureur die buiten zijn schuld al zoveel pech heeft ervaren.

      Karma, waar blijf je?

      • + 20
      • 24 jul 2021 - 14:53
    • waard500

      Posts: 251

      @SEN1 amen. Ik wacht ook op een beetje pech bij Lewis. Het is niet normaal meer!

      • + 3
      • 24 jul 2021 - 15:24
    • Heb liever dat Verstappen in Hongarije Hamilton op waarde klopt.

      Dat hij een gat trekt van 30 seconden en net op het moment dat Lewis overweegt om dan maar een stop te maken voor het extra puntje, dat Max dat lekker zelfverzekerd en arrogant zelf gaat doen en aan de Engelse Brit daarmee nog een extra mentale dreun uitdeelt.

      Op het podium complimenteert gentleman Verstappen de uiterst chagrijnige Hamilton met zijn geweldige race en vertelt dat hij genoten heeft van de sportieve wedstrijd.

      Dat is m.i. hét droomscenario...

      • + 16
      • 24 jul 2021 - 15:38
    • En natuurlijk wenst Max Lewis ook nog een fijne vakantie...

      • + 2
      • 24 jul 2021 - 15:42
    • SEN1

      Posts: 1.390

      Met jouw scenario kan ik ook goed leven Larry.

      • + 0
      • 24 jul 2021 - 16:19
    • WC MAX

      Posts: 3.371

      Die fijne vakantie is dan weer net over de top Larry, dan lijkt het niet gemeend.
      Hij kan wel nog tegen Lewis zeggen: wat zit je haar leuk.

      • + 3
      • 24 jul 2021 - 16:40
  • Nog een e toevoegen.

    Weet jij waar?
    En waarom?

    • + 0
    • 24 jul 2021 - 16:02
    • Neuh, niet eecht.

      • + 0
      • 24 jul 2021 - 16:24
    • WC MAX

      Posts: 3.371

      De ene moet een e toe voegen Ho+e.
      De andere een l Russel+l

      • + 0
      • 24 jul 2021 - 16:27
  • WC MAX

    Posts: 3.371

    Onbewust ben ik de aanstichter van dit spelletje Larry.

    • + 0
    • 24 jul 2021 - 16:42
  • snailer

    Posts: 5.774

    Ondanks alle negativiteit beleefde om het ook zo. Verstappen was seconden stil over de radio na de vraag van zijn engineer of hij ok was.
    Ik beleefde het ook zo. Dacht alleen: Dit is niet goed. De eerste geluiden waren onsamenhangend hoewel hij een rochelende f*ck er uit bracht. Hoezo os dit overdreven? Die mensen zij 7 dagen 24 uur bezig samen. Logisch dat de angst om het hart sloeg.

    • + 1
    • 24 jul 2021 - 19:20
    • Af en toe komt ouwe Kel er tussen liggen @Snailer.

      • + 0
      • 24 jul 2021 - 19:37
    • snailer

      Posts: 5.774

      Ik denk dat de engineer dat Verstappen wel gunnen. Ik vind die paar beelden rond het podium samen met Kellie er overigens erg leuk uitzien. Lijkt mij echte liefde te zijn.

      • + 0
      • 24 jul 2021 - 19:48

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar