user icon

Lewis Hamilton: "We hebben niet het maximale uit de auto gehaald dit seizoen"

  • Gepubliceerd op 04 dec 2019 15:15
  • comments 15
  • Door: Dieter Rencken & Brick van Boxtel

Sinds het begin van het seizoen heeft Mercedes een comfortabel voordeel gehad ten opzichte van alle concurrenten en was het team duidelijk de favoriet om de titels van coureurs en fabrikanten te winnen.

Het team bleef echter wat onzeker en sloot niets uit, zelfs niet nadat het Britse team de constructeurstitel in Japan had gewonnen en Lewis Hamilton zijn zesde wereldtitel won tijdens de Amerikaanse Grand Prix, waarbij het seizoen eindigde met een comfortabele overwinning tijdens Abu Dhabi Grand Prix.

"Dit was een fantastisch seizoen", zei Hamilton. “Ik denk dat het voor ons nodig was om, na het winnen van de titels van coureurs en fabrikanten, niet te stoppen maar om in hetzelfde tempo door te gaan. Eerlijk gezegd denk ik niet dat we het maximale van de auto perfect hebben benut. We hebben altijd geprobeerd het maximale eruit te halen en ik denk dat dat de beste manier was om het seizoen op de juiste manier af te sluiten."

Divers podium geeft Lewis 'een goed gevoel'

De Grand Prix van Abu Dhabi liet met een divers podium zien dat alles dicht bij elkaar zit, aldus Hamilton. "De Abu Dhabi Grand Prix was goed met één Ferrari, één Red Bull en één Mercedes in de top drie, zowel in de kwalificatie als in de race”, zo vertelde Hamilton tegenover GPToday.net. 

“De aanwezigheid van veel jonge coureurs achter me heeft me een verfrist gevoel gegeven, en dat is geweldig. Ik ben het Mercedes-team zeer dankbaar voor het hele seizoen en hoe ze met de druk zijn omgegaan, omdat we gemeenschappelijke doelen hadden die we op een perfecte manier wilden bereiken.” 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Het was een vreemd jaar. Totale dominantie vooral tot en met Frankrijk en een Hamilton op 90%. Ik hoop van niet, maar ik denk ook volgend jaar een Mercedes team met marge.

    • + 1
    • 4 dec 2019 - 15:23
    • zo vreemd was het jaar niet. tot het moment dat Ferrari ineens wat ´vond´ was Mercedes dominant en RB leek het 2e team. Het leek een beetje een herhaling van 2016 te worden. Alleen dan zonder relletjes onder de Mercedes rijders. eigenlijk heeft dat truukje van Ferrari het seizoen nog een beetje gesaved :p

      • + 0
      • 4 dec 2019 - 15:33
    • @Nino,
      kom op joh, beetje positiever, volgend seizoen wordt alles anders, de 3 topteams zitten boven op elkaar en elke race staat bol van de spanning, rellen en controverses, zowel op als naast de baan!

      • + 0
      • 4 dec 2019 - 17:17
    • mario

      Posts: 8.311

      @Nino: De eerste races van dit seizoen was echt geen totale dominantie van Mercedes hoor.... Het was dat Ferrari en ook Vettel veel te veel aan het klooien waren, waardoor Mercedes die punten cadeau hebben gekregen....

      • + 0
      • 5 dec 2019 - 02:02
    • gp

      Posts: 4.328

      Eigenlijk was het vanaf het begin totale dominatie van Ferrari. Door fouten van team en rijders haalden de Mercedessen toch een/tweetjesbinnen. Dus hebben ze eigenlijk toch het maximale uit hun agen gehaald. De wagen was zeker niet de beste. Zelfs Red Bull hebben ze in Hongarije via strategie verslagen.

      • + 0
      • 5 dec 2019 - 12:26
  • nelism

    Posts: 401

    Die lult uit zijn nek

    • + 0
    • 4 dec 2019 - 16:30
  • nobekes

    Posts: 25

    kijk er naar uit 2020

    • + 0
    • 4 dec 2019 - 17:36
  • Hij zal bedoelen dat als hij op kop reed, hij het cruisecontroleknopje indrukte. Mij held heeft dit kampioenschap met 2 vingers in de neus gewonnen. Staat geen maat op hem en Mercedes, ook in 2020 niet.

    • + 1
    • 4 dec 2019 - 17:45
    • Zoals velen waarschijnlijk niet weten, is er een groot stuk in de autosportgeschiedenis waarin Mercedes zich terug getrokken heeft. (80 slachtoffers omdat er bij een crash tijdens LeMans een Mercedes motor door het publiek katapulteerde.. Ik ga er niet verder over uitweiden, 't is geen leuk verhaal)
      In de tijd daarvoor was Mercedes al een absolute kaper in alle wedstrijden waarin ze meededen. Zo zijn ze altijd geweest. Als ik een "tool" ga kopen wil ik ook nog steeds 'Made in Germany'.

      • + 1
      • 4 dec 2019 - 19:13
    • Glazen bol @Wingleader? Die van mij voorspelt een veel spannender seizoen in 2020.

      • + 0
      • 4 dec 2019 - 19:30
    • feuniks

      Posts: 87

      Ik denk dat Ferrari en Red Bull heel dicht bij gekomen zijn. Je zag met name bij Bottas dat aan het einde de motor toch wel een tikje gekregen heeft. Het lijkt erop dat ze die dit jaar vaker verder open hebben moeten schroeven. Als Red Bull en Ferrari deze winter de zaak op de rit kunnen krijgen en hun materiaal op alle punten nog wat kunnen verbeteren, dan vraag ik me werkelijk af wat dat volgend jaar gaat worden.

      Daarnaast: geen enkel persoon, of het nu een coureur, teamleider, engineer, of wie dan ook is, zegt iets zonder reden. Het is altijd van te voren bedacht, al komt het er nog zo spontaan uit. En het doel is altijd om de anderen zand in de ogen te strooien...

      • + 0
      • 4 dec 2019 - 21:56
  • Zonder de valse spelletjes van de rode brigade uit Maranello was dit weer een zeer dominant seizoen van Mercedes geweest. Einduitslag geeft een vertekend beeld wat dat betreft, Mercedes was eigenlijk veels te sterk.

    • + 2
    • 4 dec 2019 - 20:18
  • Kubica

    Posts: 4.084

    He, waar is z’n snoop doggy underdog gedrag???

    • + 0
    • 4 dec 2019 - 20:58
  • PWNieuw

    Posts: 607

    Zou Hamilton de F1 niet volgen, want volgens mij was toch echt Bottas 2e in de kwalificatie? Dat Bottas door een gridstraf niet als 2e mocht starten is iets anders.

    • + 0
    • 5 dec 2019 - 09:40
  • John6

    Posts: 5.441

    Ik denk ook dat de Mercedes nog sneller kan, dus voor de andere teams, werk aan de winkel.

    • + 0
    • 5 dec 2019 - 09:53

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar