Het circuit van Sakhir vormt komend weekend het decor voor de tweede race van het Formule 1-seizoen 2018, de Grand Prix van Bahrein. In het oliestaatje is het een uur later dan in Nederland. De sessies spelen zich voornamelijk in de middaguren en aan het begin van de avond af. F1Today.net plaatst voor het gemak hier een overzicht van het tijdschema voor de Grand Prix van Bahrein.
| Sessie | Wanneer |
| Eerste training | Vrijdag 6 april, 13.00-14.30 uur |
| Tweede training | Vrijdag 6 april, 17.00-18.30 uur |
| Derde training | Zaterdag 7 april, 14.00-15.00 uur |
| Kwalificatie | Zaterdag 7 april, 17.00-18.00 uur |
| Race | Zondag 8 april, 17.10-19.10 uur |
4

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 3.336
Vind het nog steeds apart dat dit een semi avond race is geworden.
Zeker in het kader van wij willen de F1 groener maken.
Ja, destijds is de tijd verschoven om meer richting de Europese tijd van 14:00 uur te gaan. Anderen kant als de race daar om 14:10 zou starten. Zou dat hier in Europa in de ochtend zijn.
(Zou ik zelf geen problemen mee hebben, kan ik in de middag nog wat doen)
Posts: 1.225
Als de race daar om 14:10 uur zou starten, zou het hier 13:10 uur zijn.
En sinds het een avondrace is geworden, vind ik deze gp mooier om naar te kijken dan wanneer hij overdag is.
Posts: 3.336
Mooier, het heeft wel wat de zonsondergang enzo.
Echter gaat het mij meer om de actie op de baan. Als het overdag zou zijn, meer warmte betekend over het algeheel meer slijtage van de banden, wel snellere ronde tijden vanwege de warmte.
Dat zou ook wel leuk zijn.
Posts: 1.662
De rondetijden tijdens de dag zijn meestal trager dan wanneer het koeler is.
Posts: 3.336
Omdat er tijdens de eerste training nog zand ligt, waardoor het glader is.
Daarnaast wird er bij de 3e training niet voluit gereden omdat je overdag andere waardes krijgt dan bij de avond.
Posts: 124
Max heeft ooit in een interview gezegd dat 's nachts rijden sneller is door de luchtvochtigheid.
Posts: 475
Sneller doordat koude lucht dichter is,meer zuurstof bevat. Luchtvochtigheid heeft er niets mee te maken.
Posts: 1.662
Meer koele lucht en beter om de banden op de juiste temperatuur te houden.
Posts: 42.203
De Moto GP race begint om 20.00 uur, dus vergeet niet de wekker te zetten mensuh ;)