Renault-teambaas Boullier prijst race van Vitaly Petrov
- Gepubliceerd op 19 apr 2010 15:28
-
15
- Door: Robin Smeets
Teambaas Eric Boullier is erb blij met de prestaties van Petrov, die als zevende over de streep kwam in China, twee plaatsen achter teamgenoot Kubica. "Vitaly heeft een geweldige race gereden", vertelde Boullier. "Op het begin van de race waren de omstandigheden erg lastig. Sommige delen van het circuit waren erg nat, andere delen waren nog droog en dat is zeker voor een rookie niet makkelijk."
"Toen iedereen echter op dezelfde banden reed ging Vitaly alleen maar sneller. Tijdens de laatste paar ronden was hij zelfs de snelste coureur op de baan. Hij heeft zijn goede kwaliteiten nu laten zien: zijn snelheid en presteren onder druk. Vitaly doet het erg goed, zeker als je ziet dat andere rookies als Kobayashi en Hülkenberg moeite hebben met punten scoren. Dat terwijl hun toch al meer ervaring hebben in een Formule 1-auto."
Trending nieuws
-
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 10.412
tja dit doen eerdere 2e rijders snel vergeten idd. Petrov heeft top gereden...
Posts: 5.792
vind ik ook. dacht dat die jongen het niet in zich had maar hij doet het goed/ik kende hem ook niet moet ik er bij zeggen
Posts: 11.414
Lol, Alonso fan, wat zeg je nu. Ik hoor renzo al knarsetanden.
OT:
Weer zo\'n ongestaafde bewering dat iemand het snelste was aan het einde van de race. Zowel Massa als Petrov hadden 1 ronde waarin ze het snelste waren. Dat maakt ze nog niet \"het snelste\" over die periode.
Van de laatste 8 ronden is Alguersuari er 6 het snelste. Wie is er dan \"de laatste paar ronden het snelste\"? Vervolgens waren Rosberg en Hamilton ook snel onderweg. Die hadden dan wel niet een allersnelste ronde, maar die waren (na Alguersuari) wel het minst lang bezig met die laatste 8 ronden.
Nou komt dat in het geval van Alguersuari natuurlijk omdat hij nog een pitstop gemaakt had en omdat Rosberg onder druk kwam van Alonso en Hamilton Button probeerde in te halen, maar toch.
Ook wel een beetje kinderachtig om Kobayashi en Hulkenberg er zo bij te betrekken. Kobayashi kan er verder ook niet zo heel veel aan doen dat hij nog in alle races uitgevallen is en Hulkenberg is zelfs al een keer voor Barichello gefinished. Alleen gaat die Williams een heel stuk langzamer dan de Renault.
Barrichello heeft ook pas 5 punten terwijl Kubica er al 40 heeft.
Maar goed, wel heel erg knap dat Petrov al die snellere auto\'s met ervaren coureurs op het eind nog even voorbij ging.
Posts: 1.966
sluit me helemaal bij jou verhaal aan...
Posts: 866
pff ja inderdaad en hij heeft ook nog het record duurste race zitje op zijn naam.....ik zou Alonso wel eens in deze Renault willen zien....gewoon echt een serieuze auto gebouwd
Posts: 696
Probeer jij soms \"het-vaakste-met-domme-opmerkingen\" op deze site te worden?!?
Ik geloof niet dat Alonso nu in een Renault zou willen zitten, want hard rijden in de Ferrari gaat een stukje makkelijker dan hard rijden in de Renault.
Daarbij moet ik nog maar zien of Renault nog de middelen heeft, om na de zomer met veel updates te komen...
En Petrov heeft volgens mij niet zo veel meer betaald voor het stoeltje dan bijvoorbeeld Yamamoto, Diniz of CA.
Posts: 866
Nee ik geloof ook niet dat Alonso in een Renault wil zitten maar ik zeg dat ik hem nu wel er eens mee zou willen zien rijden......Schat hem toch altijd nog sneller in als Kubica en Petrov.
Dus lees even goed voor je zelf met een in onze ogen domme opmerking komt !
er wordt gezegd dat Petrov 800.000 Euro per Race betaald en nu met de komst van Lada en zijn resultaten zal het wel goed komen
maar als hij niet zou presteren dan zou hij te boek gaan als 1 van de duurste Pay Drivers ooit. A LA DINIZ om even in coureurs uit onze tijd te blijven......
Weet niet wat hier dom aan is als ik dit zo formuleer?
Dus wijs mij even op de facts Frankyboy.....
Maar jij leest schijnbaar anders?
Posts: 696
\"Dus lees even goed voor je zelf met een in onze ogen domme opmerking komt\"
In onze ogen?!?
Heb je dan last van een Meervoudig Persoonlijkheidssyndroom?!?
Dat zou je rare posts kunnen verklaren, idd!
En er wordt zoveel gezegd, maar jij neemt dat voor waar aan? Als Petrov zoveel geld had, dan was die man vorig jaar al in de F1 gestapt. Fact!!
Nou jij weer...
Posts: 59
dit zal een echte goeie rijder worden denk ik hij heeft in zijn eerste races al enkelige mooie dingen laten zien :D
Posts: 155
dat dacht ik gelijk al!!!
alleen jammer dat de meesten hem al afschreven, voor hij 1km had gereden, omdat hij een een pay-driver is.
Posts: 4
Volgend jaar is hij een payed driver
Posts: 932
Goed gedaan van Petrov, hij heeft natuurlijk het geluk dat de Renault van dit jaar ten opzichte van vorig jaar een veel compentatievere auto is.
Posts: 932
Patrick, waarom ging Petrov die \'snellere \' jongens voorbij ? Wat dacht je van versere banden ! Dat is dan ook de enige rede.
Posts: 9.253
Toen hij bevestigd werd bij Renault was ik superkritisch maar inmiddels ben ik fan! Je ziet hem echt worstelen met die auto en superveel corrigeren maar heeft wel een do-or-die-mentaliteit die leuke tv oplevert. Vier jaar GP2, vorig jaar 2e (3e als Grosjean niet naar de F1 was gegaan), oftewel afgedroogd door Rosberg Kovalainen Hamilton Piquet Glock Hulkenberg en vast nog wel een paar. Maar Schumi kan-ie hebben :P
Posts: 866
Had al gereageerd maar weet niet waar de reactie blijft.....
Hoop dat je nu begrijpt dat ik het met Alonso niet te letterlijk bedoelde....Snap dat ie ook liever in een Ferrari zit.
Vorig jaar was er niet 1 pure pay driver in de f1 en was Renault nog in het gezelschap van ING.....Dit jaar is Renault F1 nog maar voor 25 procent van Renault.
Lijkt me dus duidelijk dat Petrov vorig jaar is ingestapt
Maar hij doet het goed begrijp me niet verkeerd