user icon
user icon

Nürburgring: "Eens in twee jaar Grand Prix ideaal"

  • Gepubliceerd op 02 dec 2008 09:55
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Hoe nu verder met de Grand Prix van Duitsland, dat is op dit moment de grote vraag bij de organisatoren van de race bij onze oosterburen. De Hockenheimring heeft aangegeven de Formule 1 niet meer te kunnen bekostigen en de Nürburgring heeft laten weten dat het niets ziet in de rol van vaste gastheer voor de race.

Eens in de twee jaar is precies goed voor het laatstgenoemde circuit. Circuitdirecteur Walter Kafitz deelde aan persbureau SID mede: “De Hockenheimring zit duidelijk in een moeilijkere situatie dan wij. Wij beschouwen één race per twee jaar als een ideaal compromis tussen de opbrengsten en de kosten.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Nu nog Hockenheim zover krijgen, dat men eens in de twee jaar een GP kan/wil organiseren en dan is de GP van Duitsland veilig gesteld!

    • + 0
    • 2 dec 2008 - 10:26
  • kiekeboe

    Posts: 210

    Hockenheim is dit jaar gewoon stom geweest!!!

    Die 5 of 6 miljoen verlies hebben ze aan zich zelf te danken. Omdat ze dit jaar 75jaar bestonden hebben ze iedereen die voor een bepaalde datum de kaartjes kocht 25% korting gegeven! Als ze dat niet hadden gedaan hadden ze 1miljoen winst gemaakt!

    Er waren ong. 90000 bezoekers in Hockenheim, als die allemaal 1/4 van het kaartje niet hoeven te betalen schilt dat heeel veeel!!
    bij ons scheelde het zo\'n €70,- per persoon (we waren met z\'n 4e)
    reken maar uit 70X90000= 6,3 miljoen!

    • + 0
    • 2 dec 2008 - 11:01
    • Paul

      Posts: 626

      Als je zo simpel denkt en rekent, heb je dan ook al de oplossing voor alle andere financiële problemen in de wereld?

      • + 0
      • 2 dec 2008 - 11:41
  • Roy-NL

    Posts: 848

    OK, maar dan moet je er ook nog rekening mee houden dat als ze die 25% korting niet hadden gegeven het aantal bezoekers mogelijk ook minder dan 90.000 zou zijn geweest.

    • + 0
    • 2 dec 2008 - 11:15
  • kiekeboe

    Posts: 210

    @Paul, omdat ik me daar niet meebezig hou. Ik zat er gister over te prate met me vader en toen kwamen we hierop uit....

    @Roy-NL stel dat er zonder die korting nog maar 70000 bezoekers wargen geweest, 70*70000= 4.9miljoen, dan hadden ze nog maar maar 1miljoen verlies gemaakt... en dat kunnen ze wel financieren want dat hadden ze 2jaar geleden ook....

    • + 0
    • 2 dec 2008 - 13:30
    • johan

      Posts: 985

      Je vergeet ff dat niet iedereen die korting heeft gehad. Ik denk dat je dan maximaal op 35.000 met korting uitkomt. En dan heeft natuurlijk niet iedereen kaartjes van 4*70 euro.

      • + 0
      • 2 dec 2008 - 20:36
  • Leuke rekensommen, maar 1 boosdoener.Ecclestone

    • + 0
    • 3 dec 2008 - 01:28

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar