user icon
user icon

18-jarige Italiaan imponeert met ronderecord bij Ferrari-test

  • Gepubliceerd op 27 nov 2008 11:05
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
De beste drie coureurs uit het Italiaans Formule 3-kampioenschap maakten deze week hun debuut in een Formule 1-auto. Het initatief om de jonge talenten een kans te geven komt van de Italiaanse autosportbond in samenwerking met Ferrari. En dus mochten Mirko Bortolotti, Edoardo Piscopo en Salvatore Cicatelli achter het stuur van de F2008 kruipen.

Voor Bortolotti werd het een uiterst succesvolle testsessie. Met een 59.111 verbeterde de 18-jarige Italiaan het F2008-ronderecord op het circuit van Fiorano, dat in handen was van Andrea Bertolini. In Gazzetta dello Sport vertelt Bortolotti: “Ik voelde me al snel op mijn gemak in de auto, want deze bolide blijft maar vertrouwen geven. En aan het einde verbrak ik het ronderecord, dus het had niet beter kunnen gaan.”

Piscopo noteerde een 1:00.336, Cicatelli zette een 1:01.243 op de klokken.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Mirani

    Posts: 2.912

    Gelijk onder contract zetten en een jaar laten racen bij een goed team in GP2. Dan heeft Ferrari een eigen Hamilton/Vettel. Dus een supertalent.

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 11:15
  • Tommieeee

    Posts: 762

    Wat gaaf zeg! Moet geweldig zijn voor die jongen.

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 11:16
  • Eindelijk doet Ferrari ook is wat met talent. Ik vind het zo ontzettend zonde dat een team als Ferrari altijd coureurs naar zich toe haalt die minimaal 1 seizoen F1 hebben gereden. Ze moeten zelf is een talent de kans geven. En dat het dan een Italiaan nu betreft, dat is helemaal mooi.

    Hopelijk leggen ze hem vast. Aan de andere kant denk ik dat Ferrari ook een soort van bang is dat zodra deze coureur debuteert, hij zijn hele carriere (dus ruim 10 jaar lang) bij Ferrari zal blijven rijden. Maar voor een chauvinistisch volk als Italie is het vreemd dat er nauwelijks, volgens mij totaal niet, de afg. 20 jaar een Italiaan heeft gereden.

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 11:28
    • De reden dat er geen Italiaan in de auto zit ligt in het verleden...Als het destijds het geval was werd het Ferrari zo heet aan de schenen gelegd door voornamelijk de Italiaanse media en vooral door het volk...Vooral als het minder ging, ja nog veel erger dan vandaag de dag!

      • + 0
      • 27 nov 2008 - 15:50
  • rafael

    Posts: 2.094

    Deze drie jongeren; ik zie geen hamilton, zelf vettel!

    zonde van hun tijd!

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 11:36
    • sanderndk

      Posts: 586

      Zegt de Formule 1 talenten scout, haha. Heb je in je glazen bol gekeken?

      • + 0
      • 27 nov 2008 - 14:28
  • Waarom allen Intaliaan???

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 12:54
  • Dat hij het ronderecord afpakt van een andere niet F1 rijder zegt niet zoveel lijkt me? Volgens mij gebruiken ze Fiorano normaal gesproken alleen voor een shakedown en doen ze de echte tests om Mugello.

    Maar goed, inderdaad wel grappig dat ze nu ook een beetje zelf aan eigen kweek gaan werken. Briatore slaat zich altijd op de borst dat hij daarmee begonnen is (Alonso, Kovalainen) en daarvoor Eddie Jordan al (Schumacher).

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 13:45
  • Mirani

    Posts: 2.912

    Nee, het zijn 3 italianen, omdat dat de nummers 1, 2, en 3 zijn van het Italiaans F3 kampioenschap. Dus als bv een Nederlander het kampioenschap had gewonnen. Dan had hij ook deze test gehad, inplaats van 1 van deze 3

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 16:01
  • In Fiorano wordt altijd getest, af en toe gaan ze naar Mugello.Kijk ook naar Rossi.

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 14:51

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar