user icon

Paul di Resta voor Aston Martin aan de slag in het DTM

  • Gepubliceerd op 14 feb 2019 13:40
  • comments 7
  • Door: Tom van Hooft

De 32 jarige Schotse voormalig Formule 1-coureur Paul di Resta is de eerste coureur die Aston Martin bekend heeft gemaakt omtrent hun DTM-project. Di Resta gebruikte in het verleden de DTM als springplank naar de Formule 1. Na zijn Formule 1-carrière keerde hij terug in het kampioenschap. Hij reed in 2017 als vervanger voor Felipe Massa de Hongaarse Grand Prix bij Williams.

"Onder het genot van een kopje koffie ben ik in twintig minuten overtuigd geraakt van het project," vertelde di Resta op de website dtm.com. "Het is het waard om terug te keren bij HWA, aangezien ik in mijn Formule 3-tijd een Mercedes-motor van hun ter beschikking had. Ik heb daarom geloof in de goede organisatie en haar mensen."

Na het wegvallen van Mercedes uit het DTM-kampioenschap had dit Resta weinig opties over. Hij reed voor United Autosport een aantal races in het endurance-racen. Toch was de stap naar Aston Martin snel gemaakt. "Nadat Mercedes zich terugtrok uit het kampioenschap, was ik meteen enthousiast toen ik hoorde dat Aston Martin haar intrede zou doen. Ik kan met mijn ervaring een nieuw project mee helpen opzetten. De hele organisatie is super professioneel en heeft een geweldige focus. Ik denk dat we dit samen kunnen doen."

Ook Daniel Juncadella zou gelinkt zijn aan een stoeltje bij Aston Martin. Verdere namen die genoemd worden bij Aston Martin zijn Jake Dennis en Ferdinand Habsburg. Beide coureurs hebben afgelopen jaar getest in de 2018-Mercedes van het HWA-team.

 

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Cool dat Aston Martin dan instapt. Waarschijnlijk dan met support van Mercedes want daar komen hun krachtbronnen nu ook vandaan.

    • + 0
    • 14 feb 2019 - 16:39
    • Is al een hele tijd bekend dat Aston instapt, waar Mercedes stopt.

      De link met de krachtbronnen is eveneens makkelijk te leggen, aangezien de GT3/GTE wagens ook Mercedes motoren gebruiken.

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 17:10
    • Wist ik niet, volgde t ook niet. Wist alleen dat de laatste generaties Aston Martins voor weggebruik MB V8 en V12 motoren hadden. GT racerij logischerwijs dan ook. Ik heb lekker een IMSA, jij een Evoluzione zo te zien 👍🏼👍🏼😃😃

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 19:33
    • Bij deze. Ik namelijk wel. Naast GT racerij.

      De V8 is van Mercedes, de V12 niet. Die is van Aston zelf.
      Dat klopt. Ook eentje thuis staan, jij ook?

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 19:59
    • Ramshoek00

      Posts: 55

      En de DTM motoren zijn vanaf dit seizoen 2 liter 4-cilinder turbo's.
      Wel motoren die goed toeren maken en best lekker klinken.
      In het Japans SuperGT kampioenschap gebruiken ze die motoren ook. Je ziet daar technieken welke we ook in de F1 zien. Ik geloof (weet niet helemaal zeker) dat men daar werkt met fuel flow beperking. Heb al wel gelezen dat constructeurs als Honda en Toyota gebruik maken van dezelfde ontstekingssystemen als in de F1: TJI ontsteking (turbulent Jet Ignition). Maar bij HWA hebben ze die know how ook wel op de plank liggen.

      • + 0
      • 15 feb 2019 - 10:01
    • Nee ik heb helaas geen imsa thuis staan. is er laatst een geveild volgens mij (een echte) vroeger wat 75’s gehad. TS vond ik het fijnste allround rij-ijzer. Alle rubber eruit en vol met PU en balljoints

      • + 0
      • 15 feb 2019 - 12:53
  • Ramshoek00

    Posts: 55

    Weet iemand overigens of Aston Martin er meteen vanaf de eerste race bij zal zijn?
    Dat was eind vorig jaar nog allerminst zeker. Toen werd gezegd dat ze ergens gaandeweg het seizoen zouden instappen.

    • + 0
    • 15 feb 2019 - 10:02

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 1
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 16 apr 1986 (33)
  • Geb. plaats Uphall, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar