user icon

Porsche onthult de nieuwe 919 Hybrid

  • Gepubliceerd op 31 maa 2017 18:40
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Porsche heeft de LMP1-bolide voor het komende World Endurance Championship-seizoen gepresenteerd. Met de nieuwe 919 Hybrid mikt het Duitse merk op de derde opeenvolgende zege in de 24 uur van Le Mans. Porsche stelt zich ook de titels in het WEC ten doel.

Fritz Enzinger, voorzitter van het LMP1-project: "Elk van de negen evenementen op de WEC-kalender vormt een uitdaging op zich. Betrouwbaarheid is daarbij een vereiste. Zes uur volhouden is een hele opgave, waarbij navigeren door langzamer verkeer elke race onvoorspelbaar maakt. En geregeld scheiden slechts seconden de winnaar van de rest van het veld."

"De 24 uur van Le Mans is vier keer zo lang en het hoogtepunt van het seizoen. Dat evenement pusht zowel mens als machine tot het absolute uiterste. Toyota zal in 2017 een sterke concurrent vormen in de LMP1-klasse. We zullen ze tegemoet treden met een zorgvuldig verbeterde 919 Hybrid en een team van zes coureurs van wereldklasse."

Neel Jani, Andre Lotterer en Nick Tandy bemannen de auto met startnummer 1. Timo Bernhard, Earl Bamber en Brendon Hartley vormen een drietal voor de wagen met startnummer 2. Porsche is niet van plan om voor de 24 uur van Le Mans een derde auto in te schrijven.

Foto's WEC seizoen 2017

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Timroetman

    Posts: 27

    De LMP-1 is toch wel de race klasse met de saaiste livereys

    • + 0
    • 31 maa 2017 - 18:45
    • Pipo

      Posts: 4.742

      En niet alleen de livery's, wat een lelijk hok.

      • + 0
      • 31 maa 2017 - 19:06
    • Mirani

      Posts: 2.963

      Nee man, juist een gave bak

      • + 0
      • 31 maa 2017 - 20:57
  • Nou dat waren de presentaties voor 2018 moet echt meer fabrikanten komen.

    • + 0
    • 31 maa 2017 - 18:46
    • Ja, of de LMP-1 opheffen want op Le Mans geven de regisseurs deze onderbezette klasse onevenredig veel aandacht en zendtijd wat dan ten koste gaat van de echte strijd.

      • + 0
      • 31 maa 2017 - 19:05
  • geert61

    Posts: 1.099

    HONDA??????

    • + 0
    • 31 maa 2017 - 18:53
  • Gooi de hoes er maar weer overheen.
    De LMP-2 van Jannemannetje is veel mooier.

    • + 0
    • 31 maa 2017 - 19:00
  • Ija, mooi vind ik 'm niet. Maar als ik dan denk dat zo'n ding in 24 uur een heel F1 seizoen rijdt , en vaak heel blijft dan vraag ik mij af en toe af wat ze in de F1 doen. Nu gaan ze op Le Mans niet eens meer zo hard, maar je kan je gewoon niet meer voorstellen dat ze in de jaren 70, op het oude rechte stuk, boven de 400 per uur reden. Onze Gijs reed met zijn maat 5335km in 24 uur!. Dat is 222km gemiddeld..!!! Misschien moeten ze, net als vroeger, toch maar weer een Porsche motor in de McLaren hangen.. ;)

    • + 0
    • 31 maa 2017 - 21:08
    • pcbeem

      Posts: 679

      De F1 is gebouwd om 1,5 uur te knallen en niet 24 uur in "gematigd" tempo rond te rijden en dat maakt toch wel verschil. Enne vaak hebben er 2-3 auto's geen problemen in LMP1 en rest staat best wel veel in pits :).

      • + 0
      • 1 apr 2017 - 00:15
    • Dat is waar, en het seizoen in deze klasse is ook enkel maar de 24 uur van Le mans.. ;)

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 01:37
    • @Gilles. Absoluut niet. Check de WEC kalender eens. Mooie klasse maar idd jammer dat Audi er uit "moest" stappen.

      • + 0
      • 3 apr 2017 - 13:04
    • @NATHIEF1, mijn eerdere reactie was dan ook gericht op de opmerking over 1,5 uur knallen i.p.v. 24 gematigd tempo rijden.. ;)

      • + 0
      • 4 apr 2017 - 19:03
  • Moet je zien wat men 27 jaar geleden al kon produceren....ik vind het prachtig in ieder geval. Sauber voor men de formule 1 in kwam.

    www.wallpaperup.co(...)race_racing_gw.html

    • + 0
    • 1 apr 2017 - 08:14

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar