user icon
user icon

Video: Herstellende Wickens toont karakter krijgt pedalen op hometrainer rond

  • Gepubliceerd op 31 jan 2019 17:30
  • comments 8
  • By: Bjorn Smit

Robert Wickens zit nog altijd midden in een zware revalidatie na zijn horrorcrash tijdens de IndyCar-race op Pocono Raceway. Er zijn echter lichtpuntjes te zien in het herstel van de Canadees, want inmiddels heeft hij weer genoeg kracht in de benen om de trappers van een hometrainer een aantal keer rond te krijgen.

Wickens liep bij zijn crash op Pocono verwondingen op aan onder andere zijn wervelkolom. Even werd gevreesd dat hij gedeeltelijk verlamd zou blijven, maar inmiddels werkt hij hard aan zijn herstel. Via Twitter houdt hij zijn fans op de hoogte van zijn vooruitgang en langzaam maar zeker begint de wereld er steeds mooier uit te zien voor Wickens.

In de nacht van woensdag op donderdag deelde Wickens een video van zichzelf dat hij op de hometrainer zat. Voordat hij met elektrische hulp in actie zou komen om zijn benen te laten wennen aan de fietsbeweging, wilde de man van Schmidt Peterson Motorsports zelf proberen of hij de pedalen nog rond kon krijgen. Tot grote tevredenheid van hemzelf en van zijn volgers lukte dat een aantal keer.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Zet em op Robert! Doel om in 2020 of 2021 weer in een racewagen te zitten is nog in zicht! :)

    • + 0
    • 31 jan 2019 - 17:40
  • Topper, aan motivatie geen gebrek, mooi om te zien

    • + 1
    • 31 jan 2019 - 17:46
  • Wat een bikkel!

    • + 0
    • 31 jan 2019 - 18:08
  • lars75

    Posts: 8.908

    Wat een bikkels zijn het toch ook!

    Ook wanneer je kijkt wat Zanardi en Monger nog allemaal doen nu, echt diep respect voor deze mannen.

    Hoop op een voorspoedig herstel en dat we hem snel weer op een hoog niveau zien racen. Was een zeer grote belofte en hopelijk zien we hem ooit op zijn oude niveau terug.

    • + 1
    • 31 jan 2019 - 19:17
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Dit is wel indrukwekkend!

    Heb zelf 1,5 jaar lang mijn duim niet kunnen buigen door een ongelukje waardoor de zenuw bekneld is geraakt. Dus ik begrijp hoe gaaf het is als je dan weer kunt bewegen. Fijn voor Robert dat hij dit nu al kan! Of de kracht ooit helemaal terugkomt is overigens (helaas) de vraag.

    • + 0
    • 31 jan 2019 - 20:24
    • Ik heb een tijdje m'n rechteroor niet kunnen flapperen, bergrijp het ook volkomen.

      • + 1
      • 31 jan 2019 - 23:34
    • Big_El

      Posts: 2.137

      @HondaMP4/4: ik begrijp Wickens ook, ook al kan ik me niet (eens meer) herinneren dat ik mijn oren kan flapperen. :-D

      • + 0
      • 1 feb 2019 - 07:49
  • d@nny

    Posts: 2.073

    Ieder mens heeft zijn of haar eigen uitdagingen gedurende een leven.

    Ik vindt het echt fantastisch om te zien hoe Wickens omgaat met deze situatie. Hopelijk kunnen andere mensen die in een moeilijke situatie zitten enige motivatie putten uit de berichten die Wickens deelt op social media.

    • + 0
    • 1 feb 2019 - 10:17

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Related news

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team -
  • Points -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Canada
  • Date of b. 13 maa 1989 (31)
  • Place of b. Guelph, Ontario, Canada, Canada
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,79 m
Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar